خبرگزاری فارس نوشت:

  در زمان ظهور و حکومت حضرت حجت(عج) بانوان مختلفی به کمک و یاری امام زمان می‌پردازند، البته روایات در چهار محور از حضور و نقش زنان در آن زمان سخن به میان آورده‌اند.

حضور 50 زن در بین یاران امام که امام باقر(ع) می‌فرماید: به ‏خدا سوگند، 313 نفر می‏آیند که 50 نفر از این عده زن هستند که بدون هیچ قرار قبلی در مکه کنار یکدیگر جمع خواهند شد یا حضور زنان آسمانی که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: عیسی‏ بن مریم به همراه 800 مرد و 400 زن از بهترین و شایسته‏ترین افراد روی زمین فرود خواهد آمد.

همچنین رجعت زنان که سومین گروه از یاوران اباصالح المهدی(عج)، زنانی هستند که خداوند به برکت ظهور امام زمان آن‌ها را زنده خواهد کرد و بار دیگر به دنیا رجعت خواهند کرد که در منابع معتبر اسلامی نام 13 زن یاد می‏شود که به هنگام ظهور قائم آل محمد(ص) زنده خواهند شد و در لشکر امام زمان(عج) به مداوای مجروحان جنگی و سرپرستی بیماران خواهند پرداخت.

امام صادق(ع) اسامی این زنان را این چنین بیان می کنند: همراه قائم(عج) 13 زن خواهند بود که به مداوای مجروحان پرداخته، سرپرستی بیماران را به ‏عهده خواهند گرفت، فرمود: قنواء دختر رشید هجری، ام ایمن، حبابه والبیه، سمیه(مادر عمار یاسر)، زبیده ‏ام خالد احمسیه، ام سعید حنفیه، صیانه ماشطه، ام خالد جهنّیه

در نهایت بانوان منتظر چهارمین گروه یاوران امام زمان(عج) هستند که پیش از ظهور حضرت بقیة‏ اللّه رحلت کرده‏اند، به آنان گفته می‏شود: امام تو ظاهر گشته است، اگر مایلی می‏توانی حضور داشته باشی، آنان نیز به اراده پروردگار زنده خواهند شد.

*آشنایی با 8 بانوی پرستار امام زمان(عج)

اینک در ادامه به شرح حال برخی از زنان نامبرده از کتاب «زنان در حکومت امام زمان(عج)» تألیف حجت‌الاسلام محمدجواد مروجی طبسی اشاره می‏کنیم:

1- صیانه ماشطه

او یکی از همان 13 بانویی است که در دولت حضرت مهدی(عج) زنده شده، به دنیا باز می‏گردد. وی همسر «حزقیل»، پسر عموی فرعون و شغلش آرایشگری دختر فرعون بود، او همانند شوهرش به پیامبر زمان خود، حضرت موسی، ایمان آورده بود امّا همچنان ایمان خود را پنهان می‏کرد.

نوشته‏اند: روزی وی مشغول آرایش دختر فرعون بود که شانه از دستش افتاد و بی‏اختیار نام خدا را بر زبان جاری ساخت، دختر فرعون گفت: آیا نام پدر مرا بر زبان آوردی؟ گفت: نه، بلکه نام کسی را بر زبان آوردم که پدر تو را آفریده است، دختر فرعون ماجرا را نزد پدر بازگو کرد و فرعون صیانه را احضار کرد و گفت: مگر به خدایی من اعتراف نداری؟

گفت: هرگز! من از خدای حقیقی دست نمی‏کشم و تو را پرستش نمی‏کنم. فرعون دستور داد تا تنور مسی برافروزند و همه بچه‏های آن زن را در حضورش در آتش افکنند، چون نوبت به طفل شیرخوارش رسید، صیانه می‏خواست به ظاهر از دین برائت جوید که کودک شیرخوارش به زبان آمد و گفت: مادر صبر کن که تو بر حق هستی! فرعونیان آن زن و بچه شیرخوارش را در آتش افکنده، سوزاندند و خداوند دراثر صبر و تحمل آن زن در راه دین، او را در دولت امام مهدی زنده می‏گرداند تا هم به آن حضرت خدمت کند و هم انتقام خود را از فرعونیان بگیرد.

2- سمیه، مادر عمار یاسر

وی هفتمین نفری بود که به اسلام گروید و بدین ‏سبب دشمن سخت به خشم آمد و بدترین شکنجه‏ها را بر او روا داشت، او و شوهرش یاسر در دام ابوجهل گرفتار آمدند و او نخست آن‌ها را اجبار کرد که پیامبر خدا را دشنام دهند، اما آن ها حاضر به چنین‏ کاری نشدند، او نیز زره آهنی به سمیه و یاسر پوشانید و آن ها را در آفتاب سوزان نگه ‏داشت. پیامبر که گاه از کنارشان عبور می‏کرد، آن‌ها را به صبر و مقاومت سفارش می‏کرد و می‏فرمود: ای خاندان یاسر، صبر پیشه سازید که وعده گاه شما بهشت است، سرانجام ابوجهل بر هر یک ضربتی وارد ساخت و ایشان را به ‏شهادت رساند.

خداوند این زن را به پاداش صبر و مجاهدتی که در راه اعتلای اسلام نشان داد و بدترین شکنجه را از دشمن خدا تحمل کرد، در ایام ظهور مهدی آل محمد(ص) زنده خواهد کرد تا تحقق وعده الهی را ببیند و در لشکر ولی خدا به یاوران آن حضرت خدمت کند.

3- نسیبه، دختر کعب مازنیه

او معروف به «ام ‏عماره» و از زنان فداکار صدر اسلام است که در برخی از جنگ های پیامبر اسلام(ص) شرکت جسته و مجروحان جنگی را مداوا کرده است، او در جنگ احد بهترین نقش را ایفا کرد، با دیدن صحنه فرار مسلمانان و تنها گذاشتن پیامبر به دفاع از جان شریف پیامبر پرداخت و در این راه بدنش زخم های فراوان برداشت.

پیامبر عزیز این فداکاری را ستود و به فرزندش عماره چنین فرمود: امروز مقام مادر تو از مردان جنگی والاتر است، پس از فروکش کردن جنگ، نسیبه با 13 زخم سنگین به همراه دیگر مسلمانان به خانه برگشت و به استراحت پرداخت، با شنیدن فرمان پیامبر خدا(ص) که فقط مجروحان جنگ باید به تعقیب دشمن بشتابند، نسیبه از جای برخاست و آماده رفتن شد، اما به‏ علت شدت خونریزی نتوانست شرکت کند، همین که پیامبر از تعقیب دشمن برگشت، پیش از آنکه به خانه برود، عبداللّه‏ بن کعب مازنی را برای احوالپرسی نسیبه و سلامتی وی به نزد او فرستاد و چون از سلامتی وی آگاه گشت شادمان موضوع را به پیامبر خبر داد.

4-امّ ایمن

از زنان پرهیزکار و خدمتکار حضرت رسول(ص) است. پیامبر به ‏او مادر خطاب می‏کرد و می‏فرمود: hین زن، باقی‏مانده‏ای از خاندان من است، وی همواره در کنار زنان مجاهد، در جبهه جنگ به مداوای مجروحان می‏پرداخت.

ام ایمن از شیفتگان خاندان امامت بود که در ماجرای فدک، حضرت زهرا(س) او را به ‏عنوان شاهد معرفی کرد، وی پنج یا شش ماه پس از پیامبر از دنیا رفت.

5-امّ خالد

در روایت دو بانو به این نام مشهور شده‏اند: ام خالد احمسیه و ام خالد جهنّیه، شاید مقصود ام خالد مقطوعة الید (دست بریده) باشد که یوسف‏ بن عمر، پس از به ‏شهادت رساندن زید بن علی بن الحسین در کوفه، دست او را به جرم شیعه بودن قطع کرد، در کتاب رجال کشی درباره شخصیت و مقام این زن فداکار از امام صادق(ع)، مطلبی ذکر شده که حایز اهمیت است، ابوبصیر گوید: در خدمت امام صادق نشسته بودیم که ام خالد مقطوعة‏ الید از راه رسید، حضرت فرمود: ای ابابصیر، آیا میل داری که کلام امّ خالد را بشنوی؟

من عرض کردم: آری ای فرزند رسول خدا! با شنیدن آن شادمان می‏گردم... در همان موقع ام خالد به خدمت امام آمد و سخن گفت، دیدم وی در کمال فصاحت و بلاغت صحبت می‏کند. سپس حضرت پیرامون موضوع ولایت و برائت از دشمنان با او سخن گفت.

6-زبیده

مشخصات کاملی از او نقل نشده است، احتمال دارد زبیده زن هارون‏ الرشید باشد که شیخ صدوق، درباره‏اش گفته است: وی یکی از هواداران و پیروان اهل بیت است، هنگامی که هارون دانست از شیعیان است قسم خورد که طلاقش دهد، زبیده کارهای خدماتی بسیاری داشت که یکی آبرسانی به عرفات است، همچنین نوشته‏اند وی 100 کنیز داشت که پیوسته مشغول حفظ قرآن بودند و همیشه از محل سکونت او صدای تلاوت قرآن شنیده شد. زبیده در سال 216 قمری رحلت کرد.

7-حبّابه والبیه

از زنان والامقامی است که دوره زندگی هشت امام معصوم را درک کرد و پیوسته مورد لطف و عنایت ایشان قرار داشت، در یک یا دو نوبت به‏وسیله امام زین‏العابدین و امام رضا(ع) جوانی‏اش به‏ او بازگردانده شد، اولین ملاقات وی با امیرمؤمنان(ع) بود که از آن حضرت دلیلی بر امامت درخواست کرد، حضرت در حضور وی سنگی را برداشت و بر آن مهر خود را نقش کرد و اثر آن مهر در سنگ جای گرفت و به او فرمود: پس از من هر که توانست در این سنگ چنین اثری بر جای بگذارد او امام است، از این رو حبابه پس از شهادت هر امامی نزد امام بعدی می‏رفت و آنان مهر خود را بر همان سنگ می‏زدند و اثر آن نقش می‏بست، نوبت که به امام رضا(ع) رسید، حضرت نیز چنین کرد، حبابه نه ماه پس از رحلت امام رضا(ع) زنده بود و پس از آن بدرود حیات گفت.

روایت شده است که وقتی حبابه به خدمت امام زین‏العابدین رسید، 113 سال از عمرش سپری شده بود، حضرت با انگشت سبابه خود اشاره‏ای کرد و جوانی‏اش بازگشت.

8-قنواء

دختر رشید هجری، یکی از شیعیان و پیروان علی(ع) و خود از یاران با وفای حضرت امام جعفر صادق(ع) است، وی دختر بزرگمردی است که در راه محبت و دوستی امیرمؤمنان به‏ طرز دلخراشی به‏ شهادت رسید، از گفتار شیخ مفید بر می‏آید که قنواء به هنگام ورود پدرش نزد عبیداللّه‏ بن زیاد شاهد قطع دو دست و دو پای پدر خود بوده و به ‏کمک دیگران بدن نیمه‏ جان پدر را از دارالاماره بیرون آورده و به ‏خانه منتقل کرده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    90 74
    ای خدا این همه معجزه چرا هیچ اشاره کوچکی در قرآن ندارد.
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      داشتن آرزوی بودن در لیست یاران آقا امام زمان در کنار دفاع از بدحجابی ها و بی بندوباری و بی حیایی امکانپذیر نیست و موجه نیست.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      یا حجه ابن الحسن ریشه بدحجابی را بکن
    • عباس IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      63 16
      با سلام . دوست عزیز همه چیز در قران اماده ولی فهمیدن و نشر انها به وسیله ائمه اطهار انجام گرفته . اگه توجه کرده باشی تعداد رکعتهای نماز هم در قران نیامده ولی رسول خدا به ما دستور و ترتیب خواندن رو اعلام کرده.
    • رضا A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      27 9
      سلام. رجوع کنید به کتاب «سیمای حضرت مهدی در قرآن»
    • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      15 22
      از كلام عباس آقا اينطور بر مياد كه همه چيز در قرآن آمده ، به همين دليل تعداد ركعات نماز هم نيامده، دوست عزيز دين از داشتن همچين مدافعاني بسيار بالنده گشته
    • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
      40 6
      آآقا جان چه زمانی چشم های بی فروغ ما با قدوم مبارکتان امیدوارانه اشک شوق زیارتتان به دریای بیکران الهی تبدیل می شود
  • محمد A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    27 36
    البته بعید می دونم منظور از زبیده، همسر هارون باشه. چون ایشون نقش منفی زیادی هم در تاریخ ایفا کرده. به خصوص در ارتباط با مسالهٔ نزاع بین امین و مامون بر سر جانشینی و گرفتن قدرت.
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      45 22
      البته نزاع انداختن بین امین و مامون نمی تواند برای ایشان نقش منفی تلقی شود. در ضمن ایشان از شیعیان گرانقدر بوده اند و خدمات ارزشمندی برای اسلام و شیعه داشته اند. فراموش نکنیم چه بسیار زنهایی که در ابتدا، شیعه نبوده اند و بعد که شیعه شده اند، خدمات زیادی انجام داده اند و چه بسا آنها که از ابتدا بوده اند اما در میانه راه، منکر همه ارزشها شده اند. در دوره خودمان هم کم نیستند. همانهایی که می گویند نباید زنان حجاب داشته باشند و باید آزادانه و برابرانه در انظار عمومی ظاهر شوند و ...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    توجه شود تعاریفی که از جایگاه والای زن در متون مقدس اسلامی و در سیره پیامبر و امامان معصوم می شود با تعاریفی که امروزه عده ای فمینیست فرومایه در قالب شعارهای عامه پسندی چون دفاع از حقوق زن و برابری و غیره می دهند تفاوت دارد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    79 43
    آیا اینکه آرزو کنیم از یاران امام زمان (عج) باشیم و در رکاب ایشان باشیم و شهید شویم تناسبی با این بی حجابی ها و بدحجابی هایی که در جامعه می بینیم دارد؟ (بداخلاقی ها و فساد و دروغ و دغل هایمان سر جای خودش) خدا همه ما رو برای در رکاب ایشان بودن آماده کند
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    امام زمان به این زودی ها ظهور نخواهند فرمود این مضووع در دوره صفویان هم برای عوام فریبی تکرار شده است حالا حالاها مونده تا آخرالزمان کهکشهانها باید کشف بشوند
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      این پیشگویی شما که میگویید امام زمان به این زودی ها و حالاحالاها ظهور نخواهند کرد، مثل پیشگویی آن آقایان رمال و کف بین که می گویند مثلا تا یه ماه دیگه یا تا یک سال دیگه ایشون ظهور می کنن، سخیف و بی ارزشه. چه کسی به شما اجازه داده پیشگویی کنی؟ علمای اسلام که قطعا خیلی از من و شما بیشتر می دانند، می فرمایند در عصر غیبت هستیم ولی زمان دقیق تعیین کردن صحیح نیست و کسی نباید تعیین کند.
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      11 22
      خداوند متعال به انسان "عقل" موهبت فرموده اند و انسانهایی که از آن بهره می برند متوجه عرض من میشوند اگه میخوای دوباره تکرار کنم ؟!... دقت کن .... منظور اینه که : عده ای مانند دوره صفویان دارند با اعلام ظهور حضرت آقا نون خوری میکنند خب تو چطور جلوی اینها وانمیستی؟!... ضمنا خود خداوند تاکید فرموده اند خلقت آسمان و زمین بیهوده نبوده بنابراین عقلانی است که تامل کنیم منظور چه بوده .... بعله منظور همانی است که الان آمریکا و اروپا دارند انجام میدهند کشف جهان هایی که خدواند متعال در سوره توحید تاکید فرموده اند" الحمد الله رب العالمین" برو اول خودت را کشف کن بعد جهان هستی را ... خودبخود در خودت و در زمانت ظهور کرده ای ...
    • نامدار A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
      19 2
      دوست عزیز امام زمان وقتی بیایند تمام مشکلات ما حل می شود حتی کوچکترین آنها،آن وقت شما انتظار داری که نیایند چون کهکشان ها کشف نشده؟این همه ظلم، پس چه کسی باید دادخواهی مظلومان را بکند؟؟و نکته دیگر که با آمدن امام زمان از 27 باب علم 25 در دیگر آن باز می شود... شاید راز کهکشان ها هم تا آن روز فاش نشود وشاید بشود؟؟کسی چه می داند و در رابطه با قرآن حقیقت هر چیز در قرآن آمده آما با تدبر می توان به آن دست یافت.شما اگر در یک کلاس تدبر در قرآن حضور یابید دیگر این حرف را نمی زنید...وشما که ظهور را فریبی تکراری می دانید حتی در تورات هم از منجی سخن گفته شده.آیا شما حکمت خدا را زیر سوال می برید؟فکر می کنید حکیم ترید؟؟ الیس الله بکاف عبده آیا خدا برای بنده اش کافی نیست ؟
  • محمدحسین A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    44 19
    با این همه روایات نفهمیدیم بالاخره امام زمان عج چند یار دارند؟ آیا بد نیست که میان بیش از صد میلیون شیعه امام ما تنها انگشت شمار یار داشته باشند؟
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      74 14
      البته اینکه گفته میشه 313 نفر یا اعداد مشابه عنوان میشه باید درنظر داشت که این تعداد ، یاران خاص و اصلی امام هستند. مثلا میشه آنها را به عنوان فرماندهان حضرت مهدی تلقی کرد. کسانی که ان شاالله ایشان را یاری می کنند بیشتر از اینها خواهند بود.
    • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      69 11
      شیعه به معنایی که نزد ائمه مقبول باشه صد میلیون !! نداریمم...میدونید چرا؟؟؟ شیعه جاخوش کرده تو مسجد نیست یا فقط بره ندبه و روضه و... اینها شیعه گری اثنی عشری نیست!! شیعه واقعی از صبح تا شب در تکاپو وتلاش و کسب رزق حلاله، به شدت به دنبال کسب علم هست و هر لحظه اطلاعاتش رو ارتقا میده، خوش خلق و خوش زبانه، پیش از قضاوت دیگران اول خودش رو در محکمه وجدانش هر روز محاسبه میکنه، هیچکدام از کارهاش واگذار دیگران که نیست هیچ بار کار بقیه رو هم بدوش میکشه... نگاهش و دلش و دستش پاک دامن و عفیفه... در عمل به علی و جانشینانش اقتدا میکنه نه حرف ..................حالا بگید چند تا شیعه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      16 5
      بله حرف شما درست اما چه شیعیانی؟ نزدیک صد میلیون شیعه ی شناسنامه ای؟؟؟؟
  • شعله IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    24 66
    يعنى در ان زمان شرط "رجل" برداشته خواهد شد؟!! بعد افراطيون كفن به تن نخواهند كرد؟!!
    • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      46 20
      شایسته نیست که در بخش نظرات این مطلب مذهبی نظرات فمینیستی مطرح شود
    • فاطمه IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
      8 1
      دوست عزیز الان چه ربطی داشت به این مسائل الکی سیاسی می کنیش ما ایرانی ها عادت داریم همیشه حرف های بی ربط می زنیم نه زن ها مگه نمی تونن ایمان داشته باشند این دیگه سوال داشت؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    52 72
    من کاری به زن و مرد ندارم فقط اینایی که بالا به بد حجاب ها اعتراض می کنند به من بگند باشه حرف شما کاملا درست اما از زمان غیبت تا الان 313 نفر آدم پیدا نشده که شایستگی یار امام زمان عج را پیدا کنند میفهمین این یعنی چی ؟! پس بهتره در سکوت و بدون چوب محک زدن به اعمال بقیه به اعمال خودمون بپردازیم ...
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      60 34
      چرا موقعی از بدحجابی انتقاد میشه مثل اسفند روی آتیش بالا پایین میشید؟ خوب این هم یه عیب بزرگ جامعه ما هست که در بارش باید نهی از منکر بشه و باید در مقابلش حساس بود. نه اینکه بیخیالش بود.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      30 19
      من خودم با حجابم شما چرا پایین بالا می پری ؟!! شما اگر قراره احساس مسئولیت کنی به این موسسه های مالی که سالی 21 درصد ربا می ریزن تو سفره مردم در جامعه اسلامی شاکی بشو ... نه جدا چرا اونجا حس نهی از منکر نمیگیرتت؟! انقدر رفتیم تو زندگی دیگران که بعد کلی هزار سال هنوز 313 تا آدم دست و پا نشدیم برای همراهی امام زمان این یعنی از همه اماما غریب تر همین امام زمان خودمون ...حالا هی بیا اینجا سفسطه کن!!
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    15 51
    13 زن به مداوای مجروحان خواهند پرداخت. یعنی تعداد مجروحان یاران امام زمان خیلی کم خواهد بود. یعنی هیچ بمبی منفجر نخواهد شد. و در یک جمله هیچ اسلحه گرمی در کار نیست. پس حالا حالا ها زوده که منتظر ظهور ایشان باشیم
    • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      39 12
      پیشگویی موقوف.
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    32 24
    من يه سوال جدا پيش اومده برام مثلا يه ژاپني نميتونه ادم خوبي باشه كه يار امام زمان باشه اصلا نميتونم هضم كنم
    • منتظر ظهور A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      24 10
      وقتی که امام زمان ظهور کنه یک دعوت عمومی می کنه و همون ژاپنی اگر قبول کنه وشیعه بشه میتونه یار امام زمان بشه
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    4 18
    یه سوال ؟ مگر هنگام ظهور قائم آل محمد(ص) میخواد جنگ و خونریزی بشه؟ اسلحه آقا سیستمش چگونه و ساخت کجاست؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    16 19
    چرا در این گزارش خانمها پرستار در ارتش اند ولی در سیستم ما معاف از خدمت و سربازی و پرستاری اند؟
    • جواد EU ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      12 16
      شما این زن هارو با اون زنها یکی میکنین؟
  • راشدی از شهر اهواز US ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    12 9
    متشکرم از این اطلاعات مفید
  • عاقل و بالغ IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    35 9
    اللهم عجل لولیک الفرج...................
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    31 13
    ای کسی که میگی درقران اشارهای به امام زمان نداردبایدبگم قران کلا ازامام زمان میگویدولی ماکرولال وکورهستیمونمیبینیم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    30 10
    امیدوارم خدا و امام زمانمان به ما هم یک نگاه کند و ما را به عنوان خدمتکارش و نوکر و غلامش پذیرا باشد واقعا علاقه مندم که به امام زمانم نزدیک تر شوم امام نمیدانم چگونه؟تنها از خدا و ایشان طلب یاری دارم
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      11 24
      دور از شان امام هست كه نوكر و غلام بخواد، شما برو خود را باش، كاري كن كه براي مردمت مفيد باشي، منشاء خير و بركت شو، پناه مردم عادي باش، اگر خيلي احساس وظيفه مي كني مايه افتخار و مباهات شو، ولي چه كمند آنهايي كه به اصل برسند و از فرع گذشته باشند.
    • sahar khordechi A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      23 8
      این دوست پاکدل ما منظورشون پیرو حقیقی و یارصدیقه شما هم لازم نکرده باالفاظ مغلطه آمیز به کسانی که میخواهند درخدمت امامشون باشن رومنحرف کنی
  • بی نام AE ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    35 8
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • مرضیه A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    36 7
    مهدیا گوشه چشمت غم عالم ببرد حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد تعجیل در فرج آقا صاحب عصر(عج ) صلوات.
  • گلناز FI ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    10 8
    سلام مرسی
  • محمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    19 7
    سلام خدا خیر وعزت به شما تمام دوستان محب اهلبیت خیر عنایت کنه و فرج امام زمان برسونه موید باشین.
  • الهام A1 ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    29 14
    سلام... راستش یه جورایی هم خوشحال شدم هم ناامید دوستدارم پرستار بشم کمک امامم. اما حتی اسماشون از قبل مشخصه دعا کنید برای آقا امام زمانم مفید باشم، هر طوری ایشون صلاح بدونن.... یامهدی
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    23 7
    امیدوارم اقا یه نگاهی هم به من محتاج کنه
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    14 8
    عالی بود
  • عزیز A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    16 7
    از جمله نشانه ها که در قرآن برای ظهور است سوره طارق است که طارق ستاره ای پر نور از شرق که ناگهان ظاهر میشود
  • منتظرظهور A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    11 9
    در قیام امام حسین همه جور افرادی قرار گرفت تا کسی نگوید امامان مخصوص یک قشر خاص هستند در زمان امام زمان هم همین گونه است ایشان کنار کعبه یک دعوت همگانی می فرمایند هرکس اجابت کرد جزو یاران حضرت می شود ولی این یاران غیر از آن ۳۱۳نفرند که خاص و کابینه ی حضرت هستند حال فرقی نمی کند این اجابت کننده چه کسی واز کدام کشور باشد
  • جنات الحسین ع A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    2 8
    باسلام منابع ذکر شود . از اطلاعات شما در وب استفاده کردم. یاعلی
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    14 0
    اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    13 0
    باسلام .همه بزرگواران بدانندظهورامام عصرع بغتتن صورت میگیره مث قیامت یعنی هروقت خدا اراده کنه محقق میشه .پس باید همیشه اماده باشیم وزمینه سازی کنیم برای ظهور .به امید ان روز
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    26 1
    ای یوسف زهرا میدانم لایق بودن در سپاهت نیستم هرچند نهایت ارزویم باشد حرفی نیست خدا کند وقتی میایی اینقدر پست نباشم که چشم و گوش بسته وبه دنبال دیگران روبرویت بایستم اگر چنین مقدر است خدا کند که بمیرم وتو را نبینم. امام مهربانم برای عاقبت بخیریم التماس دعا دارم.
  • درارزوی ظهور A1 ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    31 0
    مطلب عالی بودفقط میتونم بگم حضورمااینجا تصادفی نبوده شایدخداخواسته مابه فکربیوفتیم ...یکم فکرکنین بین ایین همه ادم ما الان اینجا ییم ودرمورد اقا حرف میزنیم...ا
  • بهرام A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    21 6
    باسلام,,ای خواهرانی که میفرمایید چرا فقط به بی حجابی گیر میدهید وبه سایر حرامها دیگر مثل ربا ودزدی و...گیر نمیدهی؟بله درسته باید نهی از منکر باید درهمه ی محرمات باشد,ولی باور کن که بی حجابی بیشتر,در اولویت است,چون خانم بی حجاب زمینه گناه صدها نفر رافراهم میکند,وفسادش بیشتر است,پس باید در اولویت قرار بگیرد,لذا باید شما شیعیان معقولانه فکر کنید,التماس۲a
  • آریسا A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    5 0
    یک سوال...آیا خود شما قانع اثباتت شدی...این که هیچ اساس و پایه ای ندارد؟ حدیث است که هر کس برای ظهور وقت تعیین کرد بدانید دروغ می گوید.ببینید شما فکرمی کنید ظهور برای الان نیست...پس مثل منتظر ها زندگی نمی کنید...پس شما هر لحظه آماده نیستید... کسی که مثل منتظر ها همیشه آماده به خط است آیا با شما برابر است؟؟؟فرض کن ثانیه ی دیگر مرگ به سراغت آمد پس دیگر تمام فرصت بودن در یاران امام را از دست می دهی
  • بی نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    17 1
    یا صاحب الزمان عج ادرکنی
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    19 1
    خبر آمد خبری در راه است، خرم آن دل که از آن آگاه است،شاید این جمعه بیاید ،شاید،پرده از چهره گشاید شاید اللهم عجل لولیک الفرج
  • بی نام GB ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    15 1
    برای سلامتی و ظهور اقا امام زمان صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم
  • اکبرجمالی A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    6 0
    سلام دین ومذهبی کامل هست ک همه راصداکندمنجی همه عالم باشه ایرانی باشه یاژاپنی امام زمان همه هست باسواد کاملا موافقم
  • اکبرجمالی A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    3 1
    موافقم باسوال
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    11 1
    یا صاحب الزمان بیا