نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه‌های علی جنتی تمام ویژگی‌های حائز اهمیت را برای اداره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داراست.

به گزارش خبرآنلاین،دستغیب که از سه دقیقه وقت نماینده موافق قبلی، حیدرپور استفاده می‌کرد با اشاره به نکته‌هایی درباره برنامه‌های علی جنتی گفت: «برنامه‌های ایشان حاوی تمام دغدغه‌هایی است که به درستی آن‌ها را شناخته و همچنین مطالبات رهبری را نیز در برنامه خود لحاظ کرده است.»

او ادامه داد: «چند نکته را باید اضافه کنم. نکته اول این است که این وزارتخانه ارتباط و تعامل گسترده با نهادهای مختلف دارد. با روزمرگی و حاشیه‌سازی نمی‌توان حوزه فرهنگ را گسترش داد و عقبه دینی و اشراف آقای جنتی می‌تواند به گسترش فرهنگ کمک کند.»

نکته دوم از نظر این نماینده چنین بود: «بحث گسترش ارتباطات و تبادلات جهانی در حوزه فرهنگ نکته دوم برنامه‌های ایشان است. بین تبادل فرهنگ و تهاجم فرهنگ تفاوت هست و برنامه‌های ایشان نشان می‌دهد که او به خوبی این تفاوت را فهمیده است. شناخت این تفاوت نیازمند دشمن‌شناسی است. آقای جنتی هم محیط خارجی را به خوبی می‌شناسد و هم بر محیط داخلی اشراف دارد.»

این نماینده افزود: «دوستان بدانید که وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط برگزاری چند جشنواره و مناسبات فرهنگی نیست. این کار را سایر موسسات و نهادهای غیردولتی هم می‌توانند انجام دهند. ایشان اعتقاد دارد که باید مسئولیت‌ها به حوزه غیردولتی و بخش خصوصی سازمان انتقال پیدا کند بنابراین در برنامه‌های او می‌بینیم که بحث اقتدار فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و ... حائز اهمیت است.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 1
    درست ولی نباید از یک سوراخ دوبار نیش خورد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    12 0
    ای کاش نماینده شیراز کمی هم به فکر دفاع از حقوق مردم شیراز بودند و فکری به حال پروژه های نیمه تمام عمرانی شیراز می کردند !
    • باربارا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      6 0
      و جلوگیری از تخریب باغ های قصردشت از دست بساز بفروش ها، نجات و احیای دریاچه های پریشان-بختگان و مهارلو، جلوگیری از تخریب روزافزونبافت قدیمی شیراز و همینطور بناهای قدیمی و تاریخی، رسیدیگی به وضعیت نامشخص متروی شیراز، جلوگیری از تعطیلی سینماهای شیراز و بازسازی سینما بهمن و......