وحید موسائیان می‌گوید نباید این‌طور فکر کرد که چون بنیاد سینمایی فارابی سفارش ساخت «فرزند چهارم» را داده پس فیلم بدی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعه شب بخشی از از برنامه تلویزیونی «هفت» به بررسی فیلم سینمایی «فرزند چهارم» اختصاص داشت که وحید موسائیان کارگردان این فیلم مهمان برنامه بود.

موسائیان درمورد چگونگی ساخت فیلم «فرزند چهارم» گفت: «تولید این فیلم سخت  بود، مخصوصا اینکه کار کردن در خارج از کشور شرایط خاص خودش را داشت. به هر حال کار کردن در سومالی راحت نبود و باید مشکلاتمان را خودمان حل می‌کردیم. داستان ساخت این فیلم به دو سال قبل بر‌می‌گردد که قحطی شدیدی در سومالی اتفاق افتاد و روزانه 100 کودک از دست می‌رفتند. بنیاد فارابی در زمان برگزاری جشنواره کودک یکسری هدایا به سفارت سومالی برد و در آنجا دوستان متوجه عمق فاجعه در منطقه شدند و فکر کردند این ظرفیت وجود دارد که فیلمی در آن فضا ساخته شود که زمینه‌های مستند داشته باشد و به این ترتیب قرعه به نام من افتاد.»

او ادامه داد: «دوست دارم مردم با دیدن این فیلم ببینند که هم‌وطنانشان در آن منطقه چه از‌خود‌گذشتگی می‌کنند و پزشک و پرستار با چه شرایط خاصی در آن منطقه کار می‌کنند.»

کارگردان فیلم سینمایی «گلچهره» درمورد انتخاب بازیگران فیلم «فرزند چهارم» گفت: «خانم مهتاب کرامتی حضور فعالی در یونیسف دارند و طبعا انتخاب اول ما بود. یکی از آرزوهای من کار کردن با مهدی هاشمی  بود که این اتفاق افتاد و البته حامد بهداد هم عالی بود. او واقعا بازیگری خلاق و غیر‌ قابل‌ پیش‌بینی است. به نظر من او همیشه جلوتر فکر می‌کند. وقتی قرار شد بهداد نقش ابراهیم را بازی کند، فضای آنجا به نوع نگاه او کمک کرد. جا دارد از بازی آقای محب‌اهری هم یاد کنم. او بازیگری توانمند است.»

موسائیان در پاسخ به این پرسش که آیا از به کار بردن کلمه سفارشی در مورد فیلم خود ناراحت نمی‌شود، گفت: «من یک فیلم تبلیغاتی نساختم. موقعیت آدم‌ها از‌خود‌گذشتگی برای یکدیگر است. به نظر من در چند سال گذشته فارابی خیلی جناحی عمل نکرده است. از طرفی من جزو هیچ جناحی نبودم. نباید دچار این تعاریف شویم که چون فارابی این فیلم را سفارش داده است پس فیلم بدی است.»

موسائیان در پایان گفت: «شاید در گذشته لفظ فیلم فاخر برای فیلم‌هایی استفاده شده که خیلی بار معنایی آن را به دوش نکشیده‌اند.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یو پی اس A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    با سلام ممنون عالی بود