عدم حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم معارفه وزیر ارتباطات شاید پر حاشیه ترین خبری بود که در سالن اجتماعات شهید قندی مخابرات امروز دوشنبه 28 مرداد 1392 رخ داد.

 

این عدم حضور، در کنار جمله صریح محمد نامی وزیر سابق ارتباطات در حالی که پست وزارت را تحویل واعظی داده و گفت: "وزیر ارتباطات خود دبیر شورای عالی فضای مجازی شود" (همراه با صلوات بلند حضار در سالن)؛ معنای خاصی می داد.

ایسنا نیز نوشت: این در حالی بود که در این مراسم نمایندگان مجلس، وزیر سابق ارتباطات و حتی معاون اول رییس جمهوری بر لزوم ایجاد تغییر در نحوه مدیریت این شورا تاکید داشتند.{لینک}

ظاهرا آنچه باعث این نوع نگرش در مورد دبیر شورای عالی فضای مجازی شده، توسعه اختلافات در سطح کلان در این وزارتخانه بعد از ورود این شورا از سال قبل بدین سو شده است.

چند دستگی در تصمیمات در حوزه اینترنت و فناوری اطلاعات(داستان چند آشپزه شدن وزارتخانه) و شایعه دعوا و برخورد فیزیکی (بعدا تکذیب شد)در اردیبهشت ماه 1392  {لینک} درباره پس گیری ساختمان پژوهشگاه از شورای عالی فضای مجازی نه تنها اختلافات را کم نکرد، بلکه باعث دامن زدن به اختلافات شد تا جایی که مهندس خسروی در شرکت زیرساخت پروژه وی پی ان بومی را (که شورای عالی فضای مجازی به شدت دنبال آن بود و آن را تعریف کرده بود) شکست خورده اعلام کرد.{لینک}

شورای عالی فضای مجازی نیز زیرساخت را مسوول گران بودن اینترنت و مشکلات حاشیه ای آن عنوان کرد و اختلافها دوباره بالا گرفت.

حال با ورود دکتر واعظی به وزارتخانه، امید است تا این اختلافات درست آسیب شناسی شده و با گرفتن تصمیمات مقتضی آنچه در نتیجه امر حاصل شود، باعث رضایت کاربر نهایی (دارای اینترنت دست و پا شکسته) که از این اختلافات بیشتر از بقیه ضربه خورده است، گردد.

 

واعظی

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    78 1
    من واقعا جریان این شورا رو نمیدونم آیا یه نهاد موازی با این وزارتخانه نیست؟ هر کاری میخان میکنن به هیچ کس هم پاسخ نمیدن
    • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      59 3
      وقتی کشور توسط 1 درصدی ها اداره بشه و 99 درصدی ها کاره ای نباشن همین میشه .
    • بی نام EU ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      13 2
      کندی اینترنت زیر سر همین شورا هست
    • سعید IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      9 2
      این چه وضعیه چراسایت سیدبزرگوارسیدمحمدخاتمی بایدفیلترباشه خاتمی درقلب ماست
    • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      7 1
      گاهی فکر میکنم تمام مشکلات اینترنتی ما زیر سر همین شورای عالی فضای مجازیست. وقتی اداره اینترنت به همون طیف فکری گوجه به دست داده بشه چه انتظاری میشه داشت به جز کندی و اختلال و گرانی و محدودیت؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    68 3
    تجربه نشان داد این شورا اختلاف برانگیز است و باید با وزارت ارتباطات یکی شود. اگر اقای نامی گفته وزیر باید دبیر شورا شودف یعنی جلوگیری از اختلاف. و اگر فقط یک حرف حساب در این 6 ماهه زده همین جمله بوده است. چون دیده همه دارند با هم می جنگند
  • بینام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    25 1
    من سال91آزمون استخدامی شرکت ارتباطات سیار رو دادم قبول شدم برای مصاحبه هم دعوت کردن رفتم ولی حدود 6ماه هست که اعلام نتیجه نهایی رو به تعویق انداختن وکارمنداش میگن دستورمدیرکل جناب آقای .....است که نتایج واسامی اعلام نشه.حالا مانمیدونیم ماجراچیه واینکارچه علتی داره که یه عده مهندس تحصیلکرده جامعه رو که بعضا متاهل هم هستن علاف وبلاتکلیف گذاشتن. میگن که میخوان منسوبین نزدیک خودشونواستخدام کنن.خبرآنلاین بدادمابرس وحرفامونوبه وزیری که به دولتش رای دادیم بگو تاعدالت پایمال نشه.باتشکر
    • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      11 0
      بابا بازم شما اوضاعتون خوبه، آزمون نفت اسفند 91 برگزر شده، بعد از اینکه کلی به نتایج اعتراض شد تازه قرار شده از مهر فراخوان مصاحبه بدن، آزمون نهاد ریاست جمهوری هم که از همه بیشتر مورد شک و تردیده، برای همین آقای جهانگیری جلوی طرح مهرآفرین رو گرفت... یک کمیته باید بیاد کل آزمونای استخدامی دولت دهم رو دوباره بررسی کنه و حتی نتایج رو باطل کنه.
  • باربارا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    26 1
    یعنی وزیر زورش به ایالت خودمختار شورای عالی فضای مجازی می رسه؟!!!!!!!! فکر کنم اگر رئیس جمهور سفت و سخت پشت وزیرش بایسته بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    20 0
    یکی از معضلات حوزه فاوا همین خودسری های شورای عالی فضای مجازی هست (از جمله ترکوندن مرکز تحقیقات مخابرات) که انشالله کلا از فضای فاوا که کنار گذاشته شوند....
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    25 0
    شاید پای ایشون روی سیم اینترنت بوده که سرعت بالا نره اگه می آمد سرعت بالا می رفت و بعد فکر کن چی بر سر جوونای مردم می اومد(((:
  • بی نام BG ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    9 0
    شورای عالی فضای مجازی را تعطیلش کنند خیال همه هم راحت بشه.
  • بی نام BG ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    4 2
    هر موقع آقای خراسانی مطلبی میگذارند و افرادی مثال من نظر میگذارند با این که نظر مشکلی نداره ولی زورتان میاد نظر را نمایش بدین .
    • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      4 0
      ای کاش تمام نظرات رو منتشر کنن. حد اقل یه سایت خبری باشه ادم توش احساس ازادی بیان کنه. یا از این ور خر میفتن یا از اون ور.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    8 0
    اگر میخواید راه برای پیشرفت اینترنت کشور باز بشه شورای عالی فضای مجازی رو منحل کنید.