۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۰

تسنیم نوشت:

مخالفان تونس، روز چهارشنبه، مذاکره با حزب حاکم «النهضه» را به منظور پایان دادن به بحران فزاینده سیاسی رد کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، «حسین العباسی» دبیر کل اتحادیه مشاغل تونس، بزرگترین سندیکای شغلی در این کشور به رادیو «موزاییک اف ام» گفت:« (مخالفان) معتقدند تا زمانی که حزب النهضه استعفای دولت را اعلام و با تشکیل دولتی تکنوکرات به رهبری یک شخصیت مستقل موافقت نکند، دلیلی برای مذاکره وجود ندارد.»
در پی ترور «محمد البراهمی» نماینده مخالف در پارلمان تونس در 25 ژوئیه، حزب اسلامی النهضه که از اوایل سال 2011 قدرت را به دست گرفته است با شدیدترین بحران سیاس مواجه شده است.
اوضاع تونس همچنین پس از کشته شدن 8 نظامی در تاریخ 29 ژوئیه در کوه های «الشعائبی» واقع در مرز این کشور با الجزائر متشنج شده است.
مخالفان تونسی خواستار انحلال مجلس موسسان (پارلمان) که وظیفه تدوین قانون اساسی جدید کشور را بر عهده دارد، و انحلال دولت و تشکیل دولت «نجات ملی» و غیر حزبی را خواستار هستند.
«مصطفی بن جعفری» رئیس مجلس موسسان تونس در تاریخ 7 آگوست تعلیق فعالیت های این مجلس را تا زمان برگزاری «گفت وگوها» بین گروه های سیاسی اعلام کرد.
«راشد الغنوشی» رئیس حزب النهضه نیز، روز دوشنبه، از حسین العباسی خواست تا مذاکره با مخالفان را در راستای دستیابی به راهکاری برای حل بحران سیاسی مدیریت کند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    1 6
    باز سکیولرهای ستیزه جو با دموکراسی درافتادند.