مدیر عامل خانه موسیقی: 80 درصد ناشران موسیقی تغییر شغل دادند / موسیقی از همه هنرها مظلوم‌تراست

مدیر عامل خانه موسیقی ایران از علی جنتی خواست تا راهکاری برای حل و فصل بسیاری از مسائل مورد مناقشه حوزه موسیقی در ایران بیابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او سومین هنرمندی بود که پس از غلامحسن امیرخانی(اینجا) و ایرج راد (اینجا) به عنوان نماینده اهالی موسیقی در مراسم معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت.

حمیدرضا نوربخش ابتدا به صحبت های ایرج راد در مورد مظلوم بودن هنر تئاتر اشاره کرد و گفت که من به عنوان نماینده اهالی موسیقی می‌گویم که موسیقی ما از تئاتر هم مظلوم‌تر است.

او افزود: «تئاتر حداقل برای عموم مردم از تلویزون پخش می‌شود، اما تصویرسازهای ملی ما از رسانه ملی پخش نمی شود.»

این خواننده با اشاره به تخصیلات حوزوی علی جنتی وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید، گفت که شما از خانواه عالم و فقیهی آمده‌اید و ما انتظار داریم که بخشی از مسال فقهی این هنر از طریق شما پیگری و بسیاری از موضوعاتی که همیشه مورد مناقشه بوده‌اند،حل و فصل شوند.

او با بیان این مطلب که طی تمام این سال‌ها موانع بسیاری در راه رشد و پیشرفت هنر موسیقی و هنرمندان فعال آن وجود داشته، افزود:«طی این سال‌ها شاهد سختگیری‌های بیجا و  نظرهای غیرکارشناسی در زمینه موسیقی بوده‌ایم. این موانع به دلیل نبود قوانین مدون در حوزه موسیقی به وجود آمده‌اند که این مشکل باید برطرف شود.»

مدیرعامل خانه موسیقی از علی جنتی خواست تا زمینه تدوین و تصویب قوانین مشخصی را در این حوزه فراهم آورد تا پس از این  مدیران مختلف نتوانند سلیقه‌های شخصی خود را به این هنر و هنرمندان فعال در آن تحمیل کنند.

او از اعمال سلیقه‌های شخصی مدیران به عنوان یکی از معضلات عرصه فرهنگ و هنرنام برد و ادامه داد: «ما شاهد بوده‌ایم که در دولتی یک آلبوم موسیقی منتشر می‌شود و در دولت بعد همین آلبوم مجوز انتشار نمی‌گیرد. ما دیده‌ایم که در یک دولت اجازه برگزاری کنسرت به هنرمندی داده می شود، اما در دولتی دیگر این اجازه از همان هنرمند سلب می شود. این مسایل باعث آزار هنرمندان است.»

او گفت که چرخه اقتصادی هنر به خصوص هنر موسیقی با معضل مواجه است و اغلب ناشران موسیقی در کشور ما دچار ورشکستگی شده اند. به گفته نوربخش  80 درصد از فعالان حوزه نشر آثار موسیقایی یا تغییر شغل داده اند یا به سختی ادامه راه می‌دهند و تنها عده معدودی توانسته‎اند از این چرخه معیوب بگذرند.

او خاطرنشان ساخت که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته موسیقی چون جذب بازار کار نمی‌شوند، دچار سردرگمی و سرخوردگی شده و موسیقی را رها می‌کنند. نوربخش ابراز امیدواری کرد راهکاری اندیشیده شود تا این هنرمندان جوان در مدارس به عنوان معلمان هنر مشغول به کار شوند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    10 0
    دمش گرم حرف دل منو زده. به خدا هنوز نمیتونم درک کنم وقتی در کشور اموزش موسیقی آزاد هست، تولید آلبوم موسیقی آزاد هست، کنسرت و اجرای زنده آزاد هست پس چه چیزی باعث میشه تلویزیون سازهای موسیقی رو پخش نکنه. جالب ترین نکته اینکه در حال حاضر مسئولان صدا و سیما به دنبال بودجه واسه تآسیس 11 شبکه جدید هستند که متاسفانه هیچ کدوم آنها شبکه ای مختص به موسیقی نیست، متاسفم واقعا متاسفم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 0
    موسیقی یک هنر بی بدیل است. چون نمونه آن در طبیعت یافت نمی شود.