ایسنا نوشت:

آیت‌الله مکارم شیرازی درباره مبارزه با بدحجابی گفت: دعوا و مزاحمت لازم نیست و منطقی و دوستانه امر به معروف و نهی از منکر نتیجه بسیار خوبی می‌دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی، با اشاره به این‌که «شبکه‌های ماهواره‌ای دعوت به بی بند و باری و بد حجابی می‌کنند» اظهار کرد:‌ متأسفانه برخی فکر می‌کنند که بد حجابی تأثیر اجتماعی ندارد اما بسیاری از مفاسد به خاطر بد حجابی است که هر دو طرف را آلوده می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار برنامه‌ریزی صحیح برای مبارزه با بی بند و باری و بد حجابی در جامعه شد و از کسانی که به این مسأله بی‌اعتنایی می‌کنند و جلوی افرادی که می‌خواهند با بی فرهنگی مبارزه کنند را می‌گیرند، انتقاد کرد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «قرآن تأکید فراوانی به رعایت حجاب کرده است» اظهار کرد: خداوند در قرآن رعایت حجاب و عفاف را سبب طهارت قلب و دوری از وسوسه‌های شیطان و هوای نفس می‌داند.

وی عدم رعایت موازین شرعی و بی توجهی به حجاب را سبب بروز مفاسد و جنایات در جامعه خواند و تأکید کرد:‌ باید از فرهنگ غربی دوری کرد و فکر نکنیم که هرچه از غرب آمد نشانه تمدن است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که «دولت افزون بر حل مشکلات اقتصادی باید برای مسائل فرهنگی نیز برنامه ریزی کند» گفت:‌ دولت باید مسائل فرهنگی و حجاب را از کارمندان خود شروع کند تا به جامعه نیز تسری پیدا کند.

وی نقش صدا و سیما را در مسایل فرهنگی سنگین ارزیابی کرد و گفت:‌ صدا و سیما با فیلم‌های نامناسب می‌تواند مردم را منحرف و از طرفی با فیلم‌های آموزنده می‌تواند مردم را تربیت کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حوزه‌های علمیه نیز در این باره باید تلاش خود را بیشتر کنند، دعوا و مزاحمت لازم نیست و منطقی و دوستانه امر به معروف و نهی از منکر نتیجه بسیار خوبی می‌دهد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «خداوند در این سوره ایمان و عمل صالح را راه نجات از خسران می‌داند» اظهار کرد: انسان باید در جنبه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به سوی عمل صالح برود.

وی با بیان این‌که «پرونده اعمال انسان پس از مرگ بسته می‌شود» به برخی از اقدامات که پرونده انسان را پس از مرگ نیز باز می‌گذارد، اشاره کرد و گفت: افراد خیر و کسانی که آثار خیر از خود به جای گذاشته باشند تا زمانی که مردم از آثار آنها بهره ببرند در پرونده آنها حسنه نوشته می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی علما و دانشمندانی که از خود آثار علمی برجسته به یادگار گذاشته‌اند و یا شاگردانی تربیت کرده‌اند که به اسلام نفع می‌رسانند را از دیگر کسانی دانست که برای آنها پس از مرگ نیز حسنه نوشته می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «پرونده والدینی که فرزندان خوبی تربیت کرده‌اند نیز باز و برای آنها حسنه نوشته می‌شود» گفت: امروز تربیت کردن فرزند کار آسانی نیست، عوامل فساد، ماهواره‌ها و رسانه‌های فاسد همگی امواج شیطانی در میان جوانان پخش می‌کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    کارمندان دولت؟ کارمندان حجابشون چه ایرادی داره؟؟
    • صمد A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      بنده خودم به یکی از همین ادارات دولتی در تهران سر زدم. به تنها چیزی که شبیه نبود اداره دولتی بود. واقعا وضعیت نامناسب اختلاط و بدحجابی در ادارات غوغا می کند.
    • به بی نام اولی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      بی نام جان کارمندا از همه وضع حجابشون داغون تره.مثل اینکه در جامعه اصلا نیستی که ببینی چه وضعیتی شده.
    • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      شما از اونایی که فکر میکنن باید از صورت زن فقط دماغ برای نفس کشیدن بیرون باشه. وگرنه والله ما هم گذارمون به ادارات افتاده و بنده های خدا حجابشون مشکلی نداره
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      مردم 4 نفر رو حسابی کتک زدن حالا فهمیدن بهتره روششون رو عوض کنن . به خدا آزاد باشه بهتره . بحث حجاب الان فقط به خاطر انحراف افکار عمومی از مشکلات استفاده میشه
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      کی گفته زن فق باید دماغش بیرون باشه. من میگم همون حدودی که در قرآن گفته و همه میدونیم باید رعایت بشه. یعنی صورت و دستها فقط تا مچ. اگه غیر از این باشه بدحجابی یا بهتر بگویم بی حجابی است.
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      برو قران بخوون یه بار دیگه . اون که خداوند هست نگفته واجب و اجبار. فرموده بهتر است ... بهتر است یعنی اجبار نیست .
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      91 86
      من فکر می کنم بیخیالی و سهل انگاری مسئولان ما و از جمله نیروی انتظامی در مقابل بدحجابی که در سطح جامعه و در همین ادارات که اشاره شد بالاخره کار دست ما می دهد. همانطور که همین الان هم می بینیم وضع بدحجابی هر سال دارد از سال پیش بدتر می شود. اگر همین جور بنشینیم و دست روی دست بگذاریم چیزی درست نمی شود.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      شما که میگویی قرآن گفته بهتر است آیا قرآن را از مراجع تقلید بهتر می فهمید؟ از آیت الله بروجردی و آیت الله خویی بهتر می فهمید؟ آنها قرآن را تفسیر می کنند یا حضرتعالی؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      79 77
      بیست و شش دستگاه درباره اجرای کامل حجاب و عفاف در کشور مسئول هستند که اگر به وظابف خود عمل می کردند اوضاع بدحجابی به شرایط کنونی نمی رسید اما در نخستین گام این ۲۶ دستگاه می توانند حداقل از کارکنان خود بخواهند که حدود اسلامی را در ورود به جامعه رعایت کنند
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      به آقایی که فرمود قرآن را یکبار دیگر بخوانم باید بگویم خواندم. حالا معنی یک آیه را می گذارم تا شما هم بخوانید: و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را از هر نامحرمى فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آن چه طبعاً از آن پيداست، و بايد روسرى خود را بر گردن خويش فرو اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا ... آشكار نكنند و پاهاى خود را به گونه اى به زمين نكوبند تا آنچه از زينت شان نهفته مى دارند معلوم گردد.
    • آیدا A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      84 64
      کی میخواید بفمید که همه مردم رو در یه قالب نمیشه گذاشت حجاب یه مسئله شخصیه برید دلتون و صاف کنید چشمتونو پاک کنید
    • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      26 15
      کارمندهای دولت، حجاب شون عالیه. حرف نداره.
    • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      41 17
      بله که باید آزاد باشه. رضا شاه هم اشتباه کرد که بی حجابی رو اجباری کرد. اینها همین اشتباه رو دارن به شکل دیگه ای می کنن.
    • بی نام EU ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      17 23
      بعضی ها کورکورانه بحث حجاب را پیش میکشند در صورتی که حجاب در اسلام امر اجباری نیست.مگر اینکه شما با تحریف دین بخواهید اجباری کنید.
    • مريم A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      4 5
      شايد تهران اينطوري باشه. اما شهرستانها توي اداره ها و حتي توي سطح شهر حجاب ها عالي
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    44 90
    " برای مبارزه با بدحجابی دعوا و مزاحمت لازم است، امر به معروف منطقی و دوستانه جواب نمی دهد " !!! تیتر را اشتباه نزدید ؟!!!!
    • علی A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      58 87
      اما چیزی که این روزها در سطح جامعه می بینیم اینه که بدحجابا دعوایی شدن و تا بهشون گفته میشه بهتر حجاب را رعایت کنن به آدم می پرن و میگن به تو چه ربطی داره و این جور حرفا. این نشون میده هنوز فرهنگ امر به معروف جا نیفتاده. البته واضحه که باید به زبان مناسب بهشون گفته بشه ولی حق ندارن بگن به شما چه ربطی داره. چون امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانیه.
    • پیام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      38 86
      من یک مسلمانم و با کل دنیا هم کاری ندارم.دینم بهم دستور امر به معروف و نهی از منکر داده و من هم تابعم. درسته که هر کسی رو توی گور خودش میذارن ولی یه مسلمون اگه امر به معروف و نهی از منکر نکنه قطعا راحت توی گور نمی خوابه
    • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      25 18
      باید جلوی زیاده خواهی افراط گرایی بایستیم و کوتاه هم نیاییم. یعنی چی برای حجاب خانم های ما هر کسی می آد نظر می ده.
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      23 16
      شما آقای پیام خان شما باید انقدر چشم پاک باشید که به خانم ها نگاه نکنید و چشمتون انقدر حجاب داشته باشه که متوجه بد حجابی کسی نشید ...
    • وحید A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      3 2
      امر به معروف مثل نصیحت است اگر تونستی با روی خوش و زبان شیوا این کار را بکنی شاید مورد قبول شخص مورد نظر شود ولی با لحن تند اصلا و عبدا" مورد قبول قرار نمیگیرد که بدتر هم میشود. اگر هم روز به روز وضع حجاب بدتر می شود درصد زیادی از آن بخاطر رفتار بده گشت ارشاد و مامورین است.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    آمران به معروف خوب می دانند چگونه امر به معروف کنند. لطفا بدحجابان و بی حجابان را توجیه کنید که وقتی یک ناهی از منکر به آنها تذکر داد، او را کتک نزنند و فحش ندهند. این چند بانوی بزرگواری که توسط بی حجاب ها کتک خوردند به بهترین زبان و بهترین شکل ممکن تذکر داده بودند.
    • رامين A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      لطفا اين امران به معروف اوقات فراغتشونو در جهت تعاليه خودشون صرف كنن يا يه كاري انجام بدن كه براي بشريت مفيد باشه يا يه باري از دوش كسي برداره مثلا به كسيكه اشغال تو خيابون ميريزه تذكر بدن تا يه رفتگر براي چندرغاز پول پدرش در نياد!
    • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      97 30
      چيزى كه عوض داره گله نداره! شما يه سرچ كن عكسهاى برخورد با بدحجابى توسط ماموران انوقت ميفهمى كه چرا اين اتفاقها داره ميوفته. تازه عكس برخورد بد مامورانو ميتونى ببينى ولى اين داستان كتك زدن و اينارو كه ما جايى نديديم اصلاً از كجا معلوم برنامه ريزى شده نباشه ؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      37 64
      بی نام بالایی کسی در مورد نحوه برخورد انتظامی با بدحجابی اینجا صحبت نکرد.داریم در مورد امر به معروف که وظیفه تک تک افراد این کشور هست صحبت می کنیم.البته برخورد انتظامی هم باید به خوبی و درست صورت بگیرد تا کسانی که قصد اشاعه فحشا دارن دیگه جرات نکنن.
    • نیما IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      83 28
      منظورتون امضا گرفتن و اثر انگشتو و به زور سوار ون کردنه؟؟ با خواهر خودتم این برخوردو تو دوره رضا شاه میکردن همین حرفو میزدی؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      نیما جان مغلطه نکن عزیز. شما که همیشه داعیه قانون و قانون مداری دارید باید خوب بدانید که رعایت حجاب در کشور ما یک قانون است و رعایت نکردن کامل حجاب اسلامی یک بی قانونی است که مجازات آن هم به صراحت در قانون بیان شده.
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      23 15
      شما این قانون رو به من نشان بده ! کجای قانون برای حجاب معیار تعیین کردن ؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      15 27
      بی نامی که جواب نیما رو داده حرف از قانون نزن چون توی قانون فقط بی حجابی جرمه نه بد حجابی !
    • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      8 1
      شما هنوز نمیدونید که یه سری از افراد این امر به معروف رو اصلا قبول ندارند از نظر من حجاب در جوامعی که این مسائل حل شده است یعنی اگه فردی حجاب نداشت یهو 10 تا چشم تقیبش نمیکنند!زیاد مهم نیست و حتی می تونه باعث کنار رفتن دیوار های جنسیتی بشه؛ولی در بقیه جوامع مثل روستایی ها و شهرهای کوچک به نظرم لازمه چون اگه رعایت نشه عواقب بدی داره به خصوص برای همون زن
  • مجرد 29 ساله A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    34 27
    خوش به حال خودم که دوست دختر ندارم و دیگه استرس اینو ندارم!
    • 30 ساله A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      50 57
      بدحجابی چیزی نیست که اگه فقط شما به اصطلاح دوستی از جنس مخالف ندارید دیگر خیالتان راحت باشد و دغدغه اش را نداشته باشید... همه در مقابل محارم خودمان مسئولیم و همچنین همه در مقابل مردم جامعه هم مسئولیم... این طور نیست که شما در مقابل بدحجاب هایی که از کنارتون رد میشوند مسئول نباشید... بر همه ما تذکر با زبان و به نحو درست واجب است.
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    بد حجابی !!!!!!! تو رو خدا بی خیال شید همونقدر که رضاخان کارش اشتباه بود برای از سرکشیدن حجاب زنان شما هم در اشتباهید برای به زور بر سرنهادن !
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      71 23
      جالبه قبلن اینجور نظری تعداد مثبتاش خیلی بیشتر بود!!!!!!! جریان چیه؟؟؟!!!!!
    • محمد A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      62 50
      جریان اینه بعضی روزا تو مثبت منفی خبر آنلاین یه اتفاق هایی می افته ! امیدوارم تایید کنه این کامنت رو !
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      21 16
      امروز آمپر خبر آنلاین ریخته بهم. مثبت و منفی رو درست نشون نمی ده. باید دید کار از کجا خراب شده، سیم کدوم بخش، قطع شده.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    17 28
    چه عجب!
  • بی نام EU ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    دیگه زمان دخالت در زندگی مردم و نوع لباس و خورد و خوراک و غیره گذشته حالا به هر نوعش چه با امر به معروف منطقی و دوستانه چه با گشت ارشاد. بهتره دست از به زور خوراندن افکار خود به دیگران برداریم و به شعور دیگران احترام بزاریم. اونیکه ما میگیم بد حجاب . دیگران میگن خوش تیپ و زیبا
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      23 89
      من فکر کنم دوران تفکر خود شما گذشته آقا یا خانم محترم. این تفکر مال دهه پنجاه بود. حوزه عمومی و حوزه جامعه چیزی نیست که شما بگویی کسی نباید کار به کس دیگر داشته باشد. اگر شما در وظیفه خود یعنی امر به معروف کوتاهی می کنید دلیل نمی شود ما هم کوتاهی کنیم.
    • خودم IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      73 58
      پشت بام منزل مردم مشاع است نه برای نیروی انتظامی بلکه برای مردمی که آنجا زندگی میکنند، به شما باشه تا رو پشت بومم میرید واسه امر به معروف!! فکر کنم نوع پوشش یک فرد در جامعه شناسی نوین یکی از اولین حقوق شهروندی یک انسان باشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      50 53
      این چه استدلالیه که تذکر لسانی و امر به معروف رو دخالت می دونین؟؟؟ شما مسائل شخصیتون رو میارین وسط جامعه .؟؟؟!!! میشه کسی که داره با کشتی سفر میکنه به این دلیل که زیر پای خودش متعلق به خودشه شروع به سوراخ کردن کشتی کنه .به نظر بنده مساله بدحجابی قبل از این که به نیروی انتظامی ارتباط داشته باشد به پدران وبرادران وهمسران با غیرت بر میگردد که باید این تذکر بدهند
    • خودم IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      37 64
      هر گونه تذکر لسانی یعنی عدم احترام به شعور مخاطب، یعنی زیر پا گذاشتن حقوق اولیه شهروندی، یعنی شروع برای اعمال نظرات شخصی و سلیقه ای، مگه من به زور به شما تذکر لسانی میدم که برهنگی تو یه جامعه دیگه هنره پس شمام برهنه شو!؟تا کی به دستور یه عده باید خوب و بد مشخص کرد؟ مگه همین حجاب تو کشور مسلمان همسایه ما ترکیه اختیاری نیست؟
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      12 15
      حجاب زنها فقط و فقط به خودشون ربط داره. مدافعین امر به معروف اگه خیلی مردند و از مردن و چاقو خوردن نمی ترسند اول همجنسان خودشان را به معروف امر کنند که نه وضع لباسشان خوب است و نه مو و آرایش صورت و عربده کشی در خیابانها و ..... یادمان نرفته یک جوان بسیجی را در شیراز به خاطر تذکر به عربده کش ها با چاقو به قتل رساندند.
    • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      23 40
      بی خود عده ای به خودشون حق می دن بیان تو خیابون درباره ظاهر مردم نظر بدن.
  • نازنین IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    80 56
    آیا اجبار رضاخانی در بی حجاب کردن مردم موفق بود؟ تاریخ گذاشتن برای درس گرفتن. تو قرن 21 نمیشه جوون را مجبور کرد... بجای این کارا به فکر اشائه مدلهای ملی ایرانی و پارسی باشین که هم حجاب سنتی ایرانیان داره ، هم شاد زیبا هست و هم میتونه به عنوان برند تو دینا معرفی بشه.
  • شهروند IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    41 13
    هر کس که میخوادنهی از منکر کنه میتونه فقط یکبار آنهم با زبان خوش بگوید و بگذرد ایستادن و بحث کردنی که منجر به ضرب و شتم بشود هیچ جای احادیث و در قران مجید نیامده است زیادی نباید مته به خشخاش گذاشت شخصی که نهی میکند هم وظیفه اش را انجام داده وباید بگذرد و برود ضمنا من یک سوال دارم اگر بخواهیم به مسئولین هم نهی کنیم آیا مساله ساز نمی شود؟و آیا بزرگان اهمیت میدهند؟چون نظر مردم هم به گفته رهبر حق الناس هست .
    • علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      18 22
      اصلا نباید نهی کند. لباس خودشه، سلیقه خودشه. این جا کره شمالی نیس که همه با یه یونیفرم بیان بیرون.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    98 50
    حجاب بطور اجباری از اساس ایراد داره حالا بد حجابی دیگه این وسط چیه؟!
  • میری IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    35 21
    در مجموع با زور هیچ کاری پیش نمی رود بخصوص که در این امر خطیر با جوانان سر وکار داریم باید کسانی آمر باشند که هم بی غرض باشند هم سواد کافی داشته باشند هم عالم بی عمل نباشند مگر فقط در مملکت ما مشکل بی حجابیداریم؟ کاسبی که کم فروشی و گران فروشی میکند صاحبخانه و بنگاه داری که برای اجاره بیشتروحق مشاوره نرخ ها را بالا میبرند،نماینده ای که غرض میورزد ،مسئولی که تجربه ندارد اما مسئولیت قبول میکند،کسانی که چشم و همچشمی میکنند ،کسانی که بواسطه مقامی پارتی بازی می کنند کسانی که بی دلیل و بدون تحمل شنیدن نظرمخالف خودشان برای مردم مشکل ایجادمیکنند کسانی که رعب و وحشت در مردم ایجاد میکنند و صدها مساله دیگر غیرازحجاب هم هست که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود و فقط همه حجاب را دستاویز قرار میدهند
  • شایسته IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    42 1
    فقط حجاب نیست که باید نهی از منکر کردرفتار کارمندان با ارباب رجوع بخصوص در ادارات دولتی مسئولینی که فقط ژست پشت میزنشینی را دارند و آموزش رفتار با ارباب رجوع را بلد نیستند و به زیردستانشان هم آموزش نمیدهند که با احترام با مردم برخورد کنند خودشان نمونه ای هستند برای نهی از منکر تازه به آنان با زبان احترام هم تذکر میدهی لجبازی می کند و کار مردم را عقب می اندازد بد نیست در دولت یازدهم بازرسینی که شناخته نشونددر همه جا در میان مردم و ادارات باشند تا رفتار ناشایست بعضی از این روسا و کارکنان را ببینندکی میخواهیم درک کنیم که منی که پشت میز اداره ای نشسته م برای کاری که انجام میدهم حقوق میگیرم و اگر زندگی ام تامین نیست نباید بابرخورد ناشایست یا خدای نکرده با رشوه کار مردم راانجام دهم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    41 25
    تا وقتی اجبار باشه نصیحت ها هم جواب نمیدهد تجربه 34 ساله جلو چشممان است
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    37 35
    بنظرم خودِ خانم‌ها محافظان مستحکم حیا و حجاب باید باشن. چون یه خانم خودش می‌داند که اگر حجاب خودش را رعایت نکند با این کارش زمینۀ هوسرانی را در جامعه افزایش می‌دهد و در این صورت دودش اول به چشم خودش می‌رود. چون اگر بذر هوسرانی در جامعه پراکنده شود، عشق یعنی محبت عمیق و دراز مدت نابود می‌شود و مرد‌ها نمی‌توانند با همسر خود عاشقانه برخورد کنند. اینگونه است که در غرب با زنان مثل کالا برخورد می‌شود.
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      30 40
      در شرق هم مثل کلفت
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    44 8
    در اینده ی نه چندان دور : سلام من شهروند امریکا هستم الانم ساکن مریخم ! اینجا ایرانهههههه,واقعا وضعیت حجاب بده,لطفا رسیدگی کنید.واقعا که
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    75 67
    از طرفداران حجاب اجباری که بد حجابی هم در کنار اون معنی پیدا میکنه میخوام چندتا از مزایا و دستاوردهای حجاب اجباری رو بیان کنن؟ مقایسه کنن ایران رو با کشورهایی که حجاب اجباری نیس
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    48 44
    فقر ،فحشا مي اورد.لطف كنيد اول شكم مردمو سيركنيد
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    27 14
    تمام جنبه های دستورات دین اسلام جنبه اجتماعی و جامعه گرایانه دارد. نماز حج جهاد روزه .... و امر به معروف و نهی از منکر هم اگر سایر مبانی را قبول داریم باید در جامعه اجرا شود. اما در همه سطوح و نسبت به همه و در هر زمینه ای باید امر به معروف و نهی از منکر بشود. اتفاقا این اصل مردم را باشرف اصولی و اجتماعی بار میاورد.
  • رضا A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    28 35
    حجاب زن پلک چشم مرد است و دیگر هیچ، هرکس تونست یه تعریف کامل از حجاب بیاره و غیر اون رو بی حجاب یا بد حجاب بدونه، عوض این برخوردا با هزینه تو بخش آموزش و ... سطح فرهنگ و شعور جامعه رو بالا ببریم، این جمله هم ختم کلام بزرگی گفته من اسلام را در غرب و مسلمان را در ایران یافتم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    34 54
    لا اکراه فی الدین
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 11
      کلمه الحق یراد بها الباطل
  • محمد A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    54 43
    به فکر مشکلات بزرگ باشن نه حجاب ملت !
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    64 50
    امر به معروف منطقی؟؟؟ اصلا پوشش کسی به کسی ربطی نداره
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    43 40
    مملکت باید دموکراسی باشه
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      18 11
      مرحبا
  • شادی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    47 41
    شمایی که طرفدار حجاب اجباری هستید. روح انسان هرگز اجبار را بر نمی تابد چون به استناد همون قران خداوند انسان را آزاد آفریده و همون قران میگه لا اکراه فی الدین بجای اجبار باید فکر گزینه مناسب تری بود. چون دیدید که طالبان تو افغانستان با اجبار کاری از پیش نبدند جز نفرت پراکنی . اجبار این چندساله جوونامون از دین فراری داده است.به فکر دین گریزی جوانان باشند از این همه اعمال فشار در حوزه خصوصی مون ...
    • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      21 18
      نسل ما در برابر همه اجبارها می ایستد، حتی اگر آن اجبار، اجبار خوبی باشه.
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    15 7
    مشکل خانوم ها اینه که مرد نیستند.
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    29 15
    هیچ کس حق ندارد به خانمی چادری بگوید چرا چادر؟ هیچ کس هم حق ندارد به خانمی که سرلخت است، بگوید چرا سر لختی؟ هر کسی براساس باورهایش، لباس می پوشد.
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    16 27
    قرار نیست ما دین رو از دین شناسان یاد بگیریم. همه انسان ها، پیغمبری درونی به نام خرد دارد. از عقل مون کمک می گیریم، کتاب های گوناگونی رو هم در این زمینه می خونیم، براساس زمانی که در اون داریم زندگی می کنیم، نتیجه می گیریم چی برامون خوبه و چی بد.
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    29 13
    آقا تو قرن بیست و یکم تو رو خدا از این خرافات دست بردارید و فکر رفاه مردم باشید نه عذاب اونها. در همه جای دنیا حتی کشورهای اسلامی حجاب آزاده. در ایران که اجباریه آمار فساد هم بالاتر از جاهای دیگس
  • ماریه تقی پور بیرگانی A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    16 13
    دولت افزون بر حل مشکلات اقتصادی باید برای مسائل فرهنگی نیز برنامه ریزی کند» ؟؟؟ دولت مشکلات مادی رو حل کرده مونده فقط مشکل بدحجابی که اونم به زودی زود حل خواهد کرد
  • هادی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    10 26
    همش تقصیر آمریکا و کشورهای غربی... ما رو با این چیزا سرگرم میکنند تا خودشون پیشرفت کنند!
  • هادی A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    17 9
    این هم روشی است برای جلوگیری از رشد اجتماعی مردم و درگیر کردن آنها با پیش و پا افتاده ترین مسائلی که در کشورهای غربی سال ها است حل شده. رفاه و امنیت اجتماعی باعث میشود مردم از دغدغه های زندگی خود فاصله گرفته و به فعالیت های اجتماعی و سیاسی روی آورند، که درنتیجه آگاهی مردم بیشتر میشود و کار برای حاکمان سخت تر...
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    19 14
    روزهای اول انقلاب گفتن: حجاب اجباری نیس. هنوز روزنامه های اون دوره موجوده. چرا یه هو اجباری شد؟ اون موقع قرآن نبود؟ تو قرآن حرفی از حجاب نبود؟ این چیزها تو حافظه ملت مونده. اینها تناقضه
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    29 60
    حجاب مهم نیست مهم اینه که قلبت پاک باشه
    • بی نام EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      10 1
      یعنی من نابود این منفی مثبت ها هستم . تا دیروز همچین نظرایی مثبتش پنجاه برابر منفی هاش بود . خبر آنلاین شما هم دست به بعضی کارا زدی نه ؟؟
    • رعنا IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      4 4
      حالا یکی هم یه حرف درست میزنه شما منفی بدید پس یعنی مهم نیست ادم قلبش پاک نباشه ولی حجاب داشته باشه
    • محمد A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      0 0
      سلام ببخشید اشتباه به نظری مشابه این نظر مثبت دادم ... بارها در قران امده الذین امنوا و عملوا الصالحات یعنی ایمان و عمل با هم اومدن ... ایمان بدون عمل معنایی ندارد
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    16 26
    تو خیابان های تهران به زحمت خانم چادری دیده می شه. بیشتر تهرانی ها مانتویی ان. این نکته رو فراموش نکنین
    • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      10 12
      دقیقا درست گفتی. سلیقه خانم ها عوض شده.
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    12 16
    چرا امر به معروف را فقط برای حجاب مطرح می کنند! ای کاش کمی هم در خصوص امر به معروف مسئولان تبلیغ می کردند...که در قرآن و اسلام واقعی اهمیتی چند صد برابر حجاب دارد
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    15 4
    خبر آنلاین ماشین منفی دهی راه انداختی؟ واقعیت پنهان نکن . مردم حجاب اجباری را نمیخواهند اجبار در هیچ جا جواب نمیدهد
  • یک جوان 22 ساله IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    14 4
    خدمت حضرات آیات گرامی. آیات عظام! من به عنوان یک جوان ایرانی از شما سوالی دارم : چرا این همه که برای حجای سخنرانی و وعظ میکنید در خصوص دروغ و رانت و رشوه خواری اظهار نظر نمی فرمایید؟ آیا دروغ و رشوه ورانت و فساد مالی در بیت المال گناه کبیره تر از حجاب نیست؟ آیا این سالها سکوت و فشار آوردن بر حجاب جواب قانع کننده ای دارد؟ سوالم را جواب بدهید . من دین گریزم چون از این موضع گیریها به شدت متنفرم. واقعا علت این گیردادن به حجاب و ول کردن مسایل دیگر چیست؟ حجاب یک هدف سیاسی است نه دینی .
    • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      7 3
      بی حجابی گناه کبیره نیست ولی دروغ، تهمت، ربا، دزدی، کم فروشی و ... از گناهان کبیره اند. دست مریزاد که اینقدر این اولویت ها را در نظر دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      3 1
      واقعا خوب گفتی، حجاب یک هدف سیاسی هست. میخواهند القا کنند که ما اکثریت جامعه هستیم. ولی نیستند.
  • رعنا IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    9 2
    چرا فقط به حجاب زن ها ودختر ها گیر میدید یه خورده هم به جای گیر دادن به حجاب دخترها به طرز لباس پوشیدن و حجاب پسر ها هم گیر بدید بد نیستا
  • امير مسعود EU ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    8 0
    واقعا امر به معروف و نهي از منكر يعني فقط فقط حجاب؟ پس گرون فروشي شركتا كم فروشي شركتا دروغ گفتن جلو مردم خوردن حق كارمندو كارگر و.... امر به معروف و نهي از منكر نداره؟ نكنيد كاري كه ما جووون ها از دين برداشت غلط كنيم
  • سید A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    5 0
    دوستان عزیز باید به این نکته توجه داشته باشن که بی و بد حجابی از نظراکثرجوانهای امروزی جذابیتی داره که به این راحتی نمی شه باهاش برخورد کرد. خدا کنه که علما و دولتمردان تصمیم گیر ، این مسئله رو مد نظر قرار بدن.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    7 2
    نسل ما در برابر همه اجبارها می ایستد، حتی اگر آن اجبار، اجبار به خوبی باشد! اینم برای اینه که ثابت کنیم نمیتونن ایرانو کره شمالی کنن متاسفم برای دستکاری مثبت و منفی
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    4 0
    هر کس برای خوشد یه تفسیری از حجاب داره. در حالی که در قران هیچ صراحتی برای اجبارش نیومده... چرا باید این همه سخت گیری در دین انجام بدهیم و هی بشینیم تفسیر کنیم؟ فقه واقعا جامعه را به افراط انداخته در حالی که امام علی می فرماید : "خــداوند امـوری را بر شـما واجب فرمـوده است. پس آنها را تباه نکنید و برای شما حـدودی تعیین فرمـوده است؛ پس از آنها تجاوز ننمایـیـد. و شما را از چیزهایی نهـی کرده است؛ پس حرمــت آنها را ندرید. خداوند به برخی مسائل اشاره نفرموده و این خاموشـیش به دلیل فرامـوشی آنها نبوده است. از این رو برای کسب آنها خود را به رنج و عذاب میفکنید." نهج البلاغه؛ حکمت 105
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 1
    بهترین راه مبارزه با بدحجابی ازدواجه ولا غیر . شماهایی که از خدا میگید که گفته بی حجابی فساد میاره ایا خدا نگفته ازدواج جوانان فراهم کنید ایا واقعا نمی خواهید بفهمید ایا نمیخواید روایات و احادیث برای یک بارم که شده در مقابل حجاب گوش کنید مگه غیر از اینه نصف دین هر انسانی ازدواجه مگه احادیث نداریم خیلی واضح و روشن میگه با فراهم کردن ازدواج جوانان جلوی بد حجابی گرفته میشه اخه کدام سوره اومده کدوم پیامبری گفته با فشارو و زور و اجبار پلیس جلوی فساد و بد حجابی بگیرید !؟ نه واقعا شمایی که از بدحجابی انتقاد میکنید که چرا جلو گشت ارشاد میگیرید شد برای یک بارم انتقاد کنید چرا واسه ازدواج جوانان کاری نمیکنید یک بار شد بگید چرا مسکن انقد گرونه چرا شغل کمه چرا تورم زیاده چرا وام ازدواج کمه چرا چرا چرا ؟
  • حسین A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    2 1
    امربه معروف و نهی از منکر و چند تا ایه از قران شده دستاویز یه سری تند رو منو یاد قران سر نیزه کردن معاویه میندازه.یزید هم به اسم امر به معروف و... سر امام حسین رو برید. قران فقط بشارت میده انتخاب با خودمونه.همین قران به پیامبر میگه تو فقط بشارت دهنده ای و نه بیشتر.حالایه سری کاسه داغ تر از اش شدن
  • رضا A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    3 3
    اصلاً یه مرتبه ازدواج زن و مرد رو هم ممنوع کنید که دیگه مطمئن باشین دیگه با هم رابطه ای ندارن و کسی گناه نمیکنه! خلایق هر چه لایق
  • مینا A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    0 2
    من شخصا مقید به حفظ حجاب نیستم .. البته اشتباه نشه چادری ام ولی موهم میگذارم..حرف من این اینه:اگه کسی رو میخواهید امربه معروف کنید خواهشا لطفا اگه دین دارید وادعای دینداری دارین جلوی جمع فرد رو امر به معروف نکنید که شخصیت اون فرد حقیر بشه و آبروش برباد بره
  • سميه IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 0
    امام علي عليه السلام مي فرمايد كه اگر با اين شمشيرم بربيني مومن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمني نمي كند و اگر همه دنيا رو به منافق بدهم تا مرا دوست بدارد هيچ گاه دوستم نخواهد داشت. حالا شما برادر و خواهر مومن و باحجاب شما هر چه با اين افراد منافق بحث كنيد فايده اي ندارد اينها يه تحليلي از روي دل و هوس هاي نفسانيشان مي كنند اينا ديگه كور و كر هستند قساوت قلب دارند و به هيچ چيزي جز خودشان اعتقاد ندارند براي همين خدا در آن دنيا اعضا و جوارح شان شهادت مي دهند بر اعمالشان اينها حتي جلوي خدا هم مي ايستند