۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰

باشگاه خبرنگاران نوشت:

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل،‌ سرعین و نمین با اشاره به گزارش موسسه علوم و امنیت بین‌المللی درباره فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: این گزارشات فقط برای فضاسازی و بهره‌برداری سیاسی از مسئله هسته‌ای ایران مطرح شده است.

وی ادامه داد: پارچین یک مرکز نظامی است و قبلا هم این مسئله عنوان شده که نه تنها در سایت پارچین بلکه در هیچ کجای ایران فعالیت پنهان هسته‌ای- نظامی صورت نمی‌پذیرد.

حقیقت‌پور در ادامه تصریح کرد: تمام مراکز فعال هسته‌ای کشور از جمله پارچین به صورت آنلاین کنترل می‌شود؛ بیان موارد این چنینی سوءاستفاده از نجابت و حجب و حیای ایران است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آیا کشورهای مدعی اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را می‌دهند،؟‌ آیا رژیم صهیونیستی و غربی‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که دستگاه‌های رسمی بین‌المللی از مراکز هسته‌ای و نظامی‌شان بازدید کنند؟

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: بیان این موارد به این دلیل است که علیه کشورمان و فعالیت هسته‌ای ایران فضاسازی و جو تبلیغاتی به وجود آورده‌اند تا بتوانند از این مسئله به نفع خود استفاده کنند.

وی افزود: ما از مواضع خود چه در حوزه ملی و چه در بحث هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد، مسئله هسته‌ای موضوعی حیثیتی برای نظام است و غرب باید حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد همانطور که ما به قوانین و معاهدات بین‌المللی احترام می‌گذاریم.

گفتنی است یک مؤسسه آمریکایی به تازگی با انتشار مطالبی، مدعی شده ایران تغییرات جدیدی ‌در مرکز نظامی پارچین پدید ‌آورده ‌تا کار بازرسی فعالیت‌های هسته‌ای احتمالی در این مرکز دشوار‌تر شود.

بر همین اساس مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل می‌گوید: بر پایه این تصاویر، در بخشی از مرکز پارچین ـ که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حدس می‌زند شاید در آن آزمایش‌های انفجاری مرتبط با سلاح هسته‌ای انجام گرفته ـ فعالیت‌هایی چون آسفالت کردن بخش عمده‌ای از آن انجام شده است!

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =