۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۰

تسنیم نوشت:

در جلسه هیات دولت که عصر دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور تشکیل شد، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تایید مجمع عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف به عنوان رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شد و این انتخاب به تصویب دولت رسید که با حکم رییس‌جمهور عهده‌دار مسئولیت بانک مرکزی خواهد شد.

رییس جمهور از زحمات و تلاش‌های بهمنی در مدت تصدی بانک مرکزی قدردانی کرد.

در این جلسه همچنین مقرر گردید کمیسیون اقتصادی دولت از امروز جلسات مربوط به بررسی مشکلات و موانع پیش روی اشتغال و تولید را برگزار کند تا طی 15 روز به نتیجه برسد. در این راستا رییس جمهور بر استفاده از نظرات فعالان و تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی تاکید نمود.

همچنین هیات وزیران با اصلاح ترکیب شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، اختیارات هیات وزیران در قانون ایجاد این مناطق را به اعضای این شورا تفویض کرد تا آنها با تشکیل جلسات مستمر و اتخاذ تصمیمات سنجیده نسبت به فعال‌سازی ظرفیت‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی اقدام کنند.

ریاست این شورا به عهده رییس جمهور است و وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و روسای برخی دستگاه های دیگر به عنوان اعضای شورا تعیین شدند.

هیات وزیران همچنین با بررسی کارگروه‌های ویژه ایجاد شده در دولت‌های قبلی و اختیارات تفویض شده از سوی هیات دولت به آنها برای اتخاذ برخی تصمیمات نسبت به لغو آنها اقدام کرد.

بر اساس این تصمیم هیات وزیران در نظر دارد با سرعت عمل و فعالیت بیشتر، راساً نسبت به اتخاذ همه تصمیمات به طور متمرکز و سنجیده و هماهنگ اقدام تا از این طریق از اتخاذ تصمیمات بخشی و ناهماهنگ اجتناب کند.

در ادامه این جلسه هیات وزیران نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص 15 طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعیین نماینده دولت برای دفاع از نظر دولت در هنگام بررسی طرح های یاد شده در مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =