رسا نوشت:

حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه در دانشگاه شهرکرد نقش دانشگاه و دانشجویان در هدایت گری و ارائه طریق زندگی بهتر را تبیین کرد.

حجت الاسلام راشد یزدی علم و شناخت را دارای سه درجه دانست و گفت: نخستین شناخت سطحی و حسی، دوم شناخت علمی و سوم شناخت فلسفی است که این شناخت بالاترین مرتبه شناخت است. در زمان ما حداقل شناخت، شناخت علمی است و هر نوع شناخت پایین تر از این مطرود است.

حجت الاسلام راشد یزدی عصر امروز را عصر فرهنگ دانست و اظهار داشت: فرهنگ مبدا حرکت و تحول و سنگر امروز است؛ سنگری که باید حفظ شود چرا که همه جنگ ها در این مرز قرار دارد.

وی تأکید کرد: در جامعه کسانی که می خواهند در حوزه فرهنگ فعالیت کنند باید سه شرط دانستن، توانستن و خواستن را داشته باشند و تخصص و مدیریت و مکتبی بودن سه شرط قبول مسؤولیت است.

حجت الاسلام راشد یزدی با تأکید بر نقش دانشگاه در اداره کشور گفت: امروز دنیا را مغزها اداره می کنند؛ علم است که امروز مدیریت می کند. دانشگاه یکی از اماکن مقدس برای آموزش و یادگیری است که فرهنگ و زندگی می زاید.

کارشناس دینی یکی از ضعف های امروز کشور را مدیریت دانست و تصریح کرد: در کشور با بحران مدیریت مواجه هستیم و باید برای جبران کمبود مدیریت به مدیرسازی و تربیت مدیران آگاه و مکتبی اهتمام داشت.

حجت الاسلام راشد یزدی اظهار داشت: مدیران ما باید جوان و پر مغز باشند و پدر و مادر ها باید سرمایه های علمی و فرهنگی را در فرزندانشان پرورش دهند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 0
    علی الخصوص ایران رو در هشت سال اخیر مغزها اداره می کردند !
  • رضا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    الان ما بخشی از دنیای امروزی هستیم یا نه؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 0
    نه بابا...جدی؟!!!