نسخه شنیدنی خاطرات دلبرکان غمگین و صد سال تنهایی در راه است

ایبنا به نقل از لس آنجلس تایمز گزارش داد: چهار رمان مارکز از جمله رمان «صد سال تنهایی» در قالب کتاب شنیداری وارد عصر دیجیتال می شوند.

کتاب «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز که بار اول در سال 1967 منتشر شد، رمانی است در زمان گذشته تاریخ کلمبیا بدون هیچ گونه تکنولوژی. حال خود کتاب شروع به وارد شدن به عصر دیجیتال کرده است.

«صد سال تنهایی» هنوز به صورت کتاب الکترونیک در دسترس نیست، اما اکنون دیگر می توان با گوش کردن به کتاب شنیداری آن به ماکوندوی خیالی سفر کرد. شرکت بلک استون آدیو حقوق تلخیص نشده چهار کتاب گابریل گارسیا مارکز را خریداری کرده است که شامل «صد سال تنهایی» ترجمه انگلیسی توسط گرگوری راباسا، «عشق سالهای وبا» ترجمه انگلیسی توسط ادیت گروسمن، «کسی به کلنل نامه نمی نویسد» ترجمه توسط جی اس برنشتاین و «خاطرات دلبرکان غمگین من» که توسط ادیت گروسمن ترجمه شده، می شود.

گارسیا مارکز در سال 1982 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. کمیته نوبل دلیل اهدای این جایزه را چنین بیان کرد: برای رمانها و داستانهای کوتاهش، که در آنها فانتزی و واقعیت در دنیایی پر از ابتکار با هم ترکیب شده اند و نشانگر زندگی و تضادهای یک قاره هستند.

بلک استون از ماه های سپتامبر تا دسامبر 2013 ماهی یک کتاب منتشر می کند. اولین کتاب «عشق سال های وبا» خواهد بود که داستان رابطه ای ده ساله را نشان می دهد و توسط آرماندو دوران از اعضای فستیوال اورگان شکسپیر روخوانی می شود. دوران که ساکن محلی کالیفورنیای جنوبی است تا به حال در ارایه آثاری از شکسپیر، چخوف و آرتور میلر و دیگر هنرمندان ظاهر شده است.

تام ریورا کتاب «خاطرات دلبرکان غمگین من» را روخوانی خواهد کرد. خوانندگان دو کتاب دیگر هنوز رسما اعلام نشده اند، با این وجود سایت آدیبل.کام، از جیمی اسمیتس بازیگر به عنوان روایتگر کتاب «صد سال تنهایی» نام می برد.

ریک بلایوایس رییس بخش پیشرفت کاری بلک استون که برای این قرارداد مذاکره کرده می گوید: کار کردن با کارمن بالسلز نماینده گابریل گارسیا مارکز بسیار لذتبخش بود. در حالی که این فرآیند بسیار طولانی بود در نهایت بسیار خوشحال هستیم که توانستیم این آثار فوق العاده را در قالب کتاب شنیداری در دسترس مردم قرار بدهیم.

مارکز رمان «صد سال تنهایی» را در سال 1967 ، رمان «عشق سالهای وبا» را در سال 1985، رمان کوتاه «کسی به کلنل نامه نمی نویسد» را در سال 1961 و رمان کوتاه «خاطرات دلبرکان غمگین من» را در سال 2004 منتشر کرد.

گارسیا مارکز 86 ساله در حال حاضر در مکزیک زندگی می کند. در یک سال اخیر تحدید سلامت او موجب انتشار اخبار متفاوت و گسترده ای در میان دوستداران این نویسنده شد.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    13 2
    آخه چه جوری می خوان خاطرات دلبرکان رو منتشر کنن؟؟؟!!!! در ایران کلا بعید می دونم قابل نشر باشه ولی واقعا رمان فوق العاده ایه
    • بی نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      5 1
      نوشته به نقل از لس انجلس تایمز. عجله نکنید در خوندن خبر.
  • سینا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    4 1
    عشق سال های وبا و صد سال تنهایی رو خوندم... فوق العاده بود