رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش تاکید کرد که قرار است خودش گزینه نهایی دولت برای وزارت ورزش باشد

به گزارش خبرآنلاین ؛ سرپرست وزارت ورزش دو هفته بعداز حضور در ساختمان سئول ،جلسه ای با روسای فدراسیونها گذاشت.آن هم در سالن همایش های آکادمی ملی المپیک .او بعداز جلسه دو ساعته و نیمه به سئوالات خبرنگاران که پشت درمانده بودند جواب داد.سیدرضا صالحی امیری با اینکه هنوز مطمئن نیست که وزیر ورزش می شود اما خودش می گوید:« آمده ام در ورزش بمانم. اگر می خواهید به جواب این سوال برسید حتما با رئیس جمهور محترم صحبت کنید.» سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره بودجه فدراسیون ها می گوید: «ما یک بحث نظام مالی را داشتیم مقرر شد کارگروهی تشکیل دهیم، با مشارکت معاونین بنده با روسای فدراسیون به یک توافق مالی کوتاه مدت تا پایان سال برسند تا بعد یک توافق مالی برای سال 1393 داشته باشیم. به نظر می رسد که تا پایان شهریور انشالله روزهای آینده مجموعه اقدامات مالی را انجام می دهیم تا حداقل های فدراسیون ها را تامین کنیم و مشکلی برای اجرای برنامه های اصلی فدراسیونها پیش نیاید.»

او درباره اداره بعضی فدراسیون ها با سرپرست می گوید: «فدراسیون ها اساسنامه مستقلی دارند و تابع یک نظام انتخاباتی هستند. ما به آن احترام می گذاریم و در کار فدراسیون ها دخالت نمی کنیم. بنابراین باید درباره هر فدراسیون از خود آن مجموعه بپرسیم که چه برنامه هایی دارند. آن چه ما علاقه مند هستیم این است که همه فدراسیون ها با رئیس و یک نظامنامه انتخاباتی و اساسنامه خاص خود اداره شوند. بنای ما دخالت در کار فدراسیون ها نیست و وزارت ورزش تنها از انها حمایت می کند.» صالحی درباره انتخابات کمیته ملی المپیک هم تنها به دخالت نکردن وزارت ورزش اشاره می کند: «کمیته ملی المپیک یک نهاد عمومی دارای اساسنامه در چارچوب نهادهای بین المللی است. در آن چارچوب حرکت می کند. ما هم به قوانین بین المللی احترام می گذاریم. وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد.»

او ترجیح داد درباره معرفی معاونین اش حرفی نزند: «اجازه بدهید به همین مقدار کفایت کنم. » صالحی امیری که ظاهرا ازجلسه مشترک با روسای فدراسیون‌هاراضی بود می گوید:« دیدار صمیمانه با بزرگان ورزش و روسای فدراسیون ها بود ، هم اندیشی برای آینده جامعه ورزش. ما به سه حوزه اصلی پرداختیم. نگاه بنده به حوزه ورزش و جامعه ورزشی، بحث روابط متقابل بین وزارت خانه و فدراسیون هاست که باز تعریف جدیدی به نام روابط مشارکتی ، عقلانی و تعاملی انجام دادیم. در بخش سوم ما مجموعه مشکلات جامعه ورزش را در قالب پنج برنامه استراتژیک شناسایی کردیم و تواق کردیم که با تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور عزیزان بحث و بررسی شود تا یک راهکار برای هر چالش پیدا شود و نهایتا آنها را به نتیجه برسانیم.»

سرپرست وزارت ورزش تاکید زیادی بر اهمیت سهم فرهنگ در ورزش دارد: «شاید یکی از اصلی ترین اهداف دکتر روحانی رئیس جمهور محترم برای انتخاب حقیر همین بحث بود که ورزش امروز نیازمند یک تحول فرهنگی و اجتماعی است. این موضوع با شعار ممکن نیست. ایجاد یک ساز و کار فرهنگی در جامعه ورزش نیازمند یک برنامه ریزی استراتژیک و با برنامه است. بنابراین تلاش می کنیم با یک برنامه ریزی منسجم چگونگی ورود فرهنگ در عرصه ورزش و ارتقا و تعالی آن تلاش کنیم. البته این به معنای آن نیست که جامعه ورزشی و خانواده بزرگ ورزش اخلاق مدار نیست. این غلط است. ورزش جامعه بزرگی است با جمعیت هوادار چند ده میلیونی و تلاش ما این است که فرهنگ را در جامعه ورزش برجسته کنیم. این مساله نیازمند برنامه ریزی است. یک کارگروه تخصصی و یک نظام برنامه ریزی در قالب معاونت فرهنگی و تربیتی این کار را پیگیری می کند.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 3
    بسیار متین و جامع سخن گفتید..افرین
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 4
    خدا کنه بمونی
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    4 4
    ورزش به امثال شما نیازمند است..
  • امير تبريز اوغلي IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 3
    موفق باشي به درد اين ورزش ما افرادي چون شما و رويانيان ميخورن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    4 2
    احسنت بر آقاي طالحي ، موفق و مويد بايد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 3
    انشاء الله بتواني اين باند فساد را متلاشي كنيد و مديران نالايقي در وزارت ورزش و جوانان ظلم زيادي را در حق كاركنان روا داشته اند از قدرت بركنار كرده و افراد لايق و شايسته و كاآمد جايگزين نمائيد ماهمواره براي شما آقاي صالحي اميري دعا ميكنيم كه خدا به شما قدرت دهد تا اين افراد نالايق و چاپلوس برشما مسلط نگردند چون اين گونه مديران سخت درتلاش هستند تا رايزني نموده و با آمار و اطلاعات و بيلان كاري كه توسط كاركنان انجام شده خودشان را بالا بكشند و ماندگار گردند تورا به خدا همه مديران را عوض نمائيد شايد كاركنان از اين ظلم چند ساله نجات يابند...
  • ali IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 0
    دو بارم که رئیسان جمهور اقدام به انتخاب یک فرد ورزشی بر مسند ورزش کشور کردند این مجلسی ها بازم با ......... بهشون رای ندادند
  • محمدحسین IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    2 1
    ببین به این میگن شایسته سالاری!!!....کسی که تخصصی نداره گذاشتن رو این پست چون میخوان سیاست ورزش رو کنترل کنن....بابا این رئیس والیبال رو بذارن وزیر یعنی بهتر این مدیر ورزشی اصلا داریم؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    2 0
    حیاط خلوت دولت ، کی به فکر ورزشه
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 4
    دکتر صالحی در بخش فرهنگ و جوانان صاحب فکر و اندیشه است و ورزش نیز یک مقوله فرهنگی است