۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶

واحدمرکزی خبر:

نخست وزیر عراق از اعلام حالت فوق العاده سیاسی، امنیتی و هشدار شدید در این کشور خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، نوری مالکی امروز در نطق تلویزیونی با اشاره به اظهارات خطرناک برخی کشورها در خصوص احتمال حمله نظامی به سوریه، در استان های عراق حالت فوق العاده سیاسی، امنیتی و هشدار شدید اعلام کرد.

مالکی با تاکید بر اینکه عراق همچنان مخالف استفاده از زور برای حل مشکلات داخلی سوریه است گفت: جنگ احتمالی علیه سوریه پیامدهای خطرناکی برای سوری ها، منطقه و جهان خواهد داشت.

تنش در سوریه بیشترین تاثیر را بر عراق خواهد گذاشت و ممکن است برای کل منطقه وضع خطرناکی ایجاد کند.

وی افزود: عراقی ها همچنان با استفاده از زور برای حل مشکل سوریه مخالف هستند و معتقدند این جنگ پیامدهای بسیار منفی را بر جامعه سوری بدنبال داشته و صلح و ثبات را در این کشور همسایه از بین خواهد برد.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی در سوریه دخالت های بیگانگان و سواستفاده آنها از مشکلات مردم و تلاش برای کشاندن آینده سوریه بر اساس تمایلات شان است.

وی گفتگو را بهترین گزینه برای حل این مشکلات و تنها راه حل این بحران دانست.

نخست وزیر عراق خطاب به گروه های عراقی نیز گفت: برای جلوگیری از هرگونه تاثیر منفی اوضاع سوریه بر عراق باید وحدت خود را حفظ کرده و در چارچوب ملی گرایی، هم دوش هم در مقابل تروریسم که می خواهد دامنه درگیری را در عراق و کل منطقه گسترش دهد ایستادگی کنیم.

مالکی ضمن محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی از هر طرف علیه شهروندان سوری از جامعه بین الملل خواست در این خصوص تحقیق دقیق صورت بگیرد.

وی افزود: نمی خواهیم درد و رنج های ملت سوریه به برگه فشار در بازار معاملات کشورهای بزرگ و مخالف هم در سوریه تبدیل شود.

 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    مگه عراق هم امنیت داره که حالا حالت فوق العاده اعلام کردند؟! امکان نداره روزی کمتر از صد نفر رو بکشن !
    • رضا A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      78 58
      اينم از الطاف آمريكا نسبت به عراقه كه امنيت ندارن . به اسم امنيت براي مردم عراق وارد عراق شد و حالا وضعشون رو ببين. آمريكا فقط گند زد به افغانستان و عراق.
    • بی نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      81 23
      اگر امریکا حمله نمی کرد، ایرانیها چگونه می توانستند شهرهای مذهبی را قبضه کنند؟
    • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      2 8
      اصلا به عراق چه ربطی داره که خودشونو قاطی ماجرا میکنن؟؟
    • مسعود A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      10 11
      برادر شما که می گی آمریکا براشون امنیت نیاورده اتفاقا خیلی هم آورده با این توریستای عراقی صحبت کن می فهمی چه روزگار خوشی دارن که به طور ملخ وار برای تفریح وگردش به ایرانمیان و تازه کلاس هم می ذارن که ما اینترنتمون 100 برابر شما سریعتره . خیلی هم از آمریکایی ها راضین بیخود هم جو به هم نریزید اول با خود عراقیها هم کلام شید بعدش نظر مرحمت بفرمایید . با تشکر
    • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      7 11
      ما با حمله امریکا به عراق و افغانستان موافق بودیم ولی با حمله امریکا به سوریه مخالفیم حرفی هست؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      1 0
      تو مشهد با يه عراقي كه دوهفته بود تو يكي از بهترين هتل هاي مشهد بود صحبت ميكردم ميگفت خرج من اينجا خيلي كمتر از عراقه !!! بله خوب آقايون يه دلار ميارن 3500 تومن خرج ميكنن !!! صفايي ميكنن !!!!
  • رضا A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    77 8
    شما کلا در حالت فوق العاده هستید
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    123 3
    لعنت به جنگ. بعد از این همه سال انسان ها یاد نگرفته اند با هم چطوری رفتار کنند، حیوانات هم اینقدر هم نوعان خود را نمی کشند که این انسان ها همدیگر را می کشند. اه... بیچاره زمین که ما انسانها را تحمل می کند.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      16 15
      چرا اتفاقا عقلشون ميرسه. ولي زبونشون نميرسه!!!
    • میثم IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      72 8
      چی شده تا قبل از اینکه این قضیه ی حمله جدی بشه همه جنگ جنگ میکردن حالا که قضیه جدی شده همه به جنگ لعنت میفرستن؟! پس رجز خونی ها فقط از پشت کامپیوتره؟!
    • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      24 6
      ما که جنگ جنگ نمی گفتیم، اونها که می گویند جنگ، نمی فهمند که هرجنگی در منطقه امنیت ایران را هم به خطر می اندازه. حتی مسائل زیست محیطی مثل الان بعد از سالها جنگ آمریکا و عراق می بینیم که ریزگردها به مناطق غرب کشور می رسند. چون بعد از جنگ به خاطر خراب شدن زیرساخت ها و نبود سازمان های متولی در عراق باعث بلند شدن غبار غلیظ از بیابان ها شده که به کشور ما هم می رسند، که به خاطر استفاده آمریکایی از سلاح های میکروبی آلوده هم هستند. پس می بینی که فقط جنگ نیست. ترکیه هم دوست ندارد کشور همسایه اش جولانگاه تروریست ها باشد. دوست دارید القاعده در منطقه قدرت داشته باشد که هرلحظه تهدید شویم یا بشار اسد؟
  • رضا A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    78 26
    خدا كنه كثافت كاري آمريكا به كشورهاي ديگه از جمله ايران و عراق كشيده نشه كه قيمت هاي اجناس ١٠٠ هزار برابر خواهد شد.
  • نازنین A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    69 31
    من منتظر روزیم که سرنوشته آمریکا بدتر از شورویه سابق شه.
  • زهرا A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    17 5
    سلام ببخشيدمن اينواينجامينويسم نميدونستم كجابايدبنويسم.جواب كارشناسي ارشدبزشكي اومده ولي نه ناممونو مينويسه نه درصدامونو نه رتبمونو ونه جيزديكه اي رو.فقط مينويسه بذيرفته شده ايد يانه.اعتراضم كذاشبن نهم مهر كه اون موقع سه هفته ازشروع دانشكاهها كذشته وديكه اعتراضي نميشه كرد.اكرميشه شما يه بيكيري كنيد ممنون ميشم
    • حامد IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      1 0
      با سلام. درمورد سوال ارشد، کارنامه تکمیلی که درصد و رتبه در اون مشخص شده باشه، شهرویور میاد. اما از اعتراض خبری ندارم اما اونم حتما یه راهی داره.
  • احمد رضا A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    17 14
    چقدر شما دوست عزیز ساده ای که فکر می کنی آمریکا عاقبتش مثل شوروی بشه .جنگ نمی شه فقط بخاطر تهدیدی که ایران و روسیه کردن و بس
  • مازیار IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    9 7
    لعنت برسر دمداران آمریکا که آرامشو از جهان گرفتن...چی از جون مسلمانان میخواهند؟
  • محمّد IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    4 0
    جداً این مطلب جایِ تعجب داره؟ عراق تا به‌حال چندین بار با جبهۀ‌النصرة و القاعدۀ عراق {ساکن در سوریه} جنگیده، مخصوصاً چندین عملیات تویِ مرز سوریه و عراق داشته.
  • آستارا IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    4 5
    در پاسخ به برادری که فرمود ایرانیها شهرهای مذهبی رل قبضه کردن باید بگم در بسیاری از موارد قدرت خداوندی توسط مورچه ای که پیمان شعب ابی طالب را ازبین برد نیز این بار توسط دشمن راه رابرای مشتاقان عتبات بازگشایی کرد