۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۴

لی‌وب، یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های تجارت و فناوری اینترنتی، این هفته میزبان تازه‌ترین دستاوردهای دنیای آی.تی بود؛ اما به جرات می‌توان برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را ستاره این نمایشگاه معرفی کرد.

فاطمه محمدی‌نژاد: شبکه Le Web، یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های تجارت و فناوری اینترنت، قصد دارد نشان دهد دنیای مجازی بسیار پرتحرک و فعال است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این کنفرانس که به میزبانی ژرالدین و لویی لومور برگزار شد، 2300 شرکت‌کننده به مدت دو روز در پاریس به بررسی چگونگی پیشرفت اینترنت و فناوری‌های جدید احتمالی در آینده پرداختند.

لومور در هنگام برنامه‌ریزی برای کنفرانس امسال از گسترش شبکه لحظه‌ای صحبت کرد و خاطرنشان ساخت هر دقیقه، اطلاعات بسیار زیادی روی خط اینترنت قرار می‌گیرند که خود این توانایی را به شما می‌دهد که بدانید دوستانتان در چه حالی هستند یا کارهای تجاری‌تان چطور پیش می‌رود و یا از رخدادهای فرهنگی و امور مختلف آگاهی یابید. این امکانات همچنان در حال گسترش و فراگیرشدن هستند.

با اطلاعیه اخیر گوگل مبنی بر قرار دادن فیس‌بوک و توییتر در نتایج جستجوی خود، اعتبار Le Web به عنوان یک رادار هشدار‌دهنده فناوری‌ها آنلاین رو به فزونی است.

آقای لومور، با توجه به اینترنت لحظه‌ای، اعلام کرد از نظر او آینده بر دو محور متمرکز است: قدرت استفاده از موقعیت جغرافیایی و ابزارهای متصل به شبکه که با دنیای واقعی و اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند. وی نکته دوم را با شجاعت مخصوص فرانسوی بیان کرد.

برای بسیاری از افراد حاضر در Le Web، توییتر به عنوان یک شبکه لحظه‌ای عمل می‌کند؛ به‌طوری‌که حدود 50 هزار برنامه اطلاعات خود را از توویتر دریافت می‌کنند. رایان سارور، مدیر اجرایی کنفرانس اعلام کرد که بزودی همه برنامه‌نویس‌ها قادر خواهند بود از مخزن آتش استفاده کنند. مخزن آتش منبعی برای دسترسی به تمامی پیغام‌های ارسال شده از سوی 20 میلیون کاربر فعال توویتر است.

آن‌ها با این اطلاعات چه می‌کنند؟ زمانی که برنامه‌سازان شروع به باز کردن صفحات توییتر کردند، مسئولان این سایت نمی‌دانستند که آن‌ها قصد انجام چه کاری را دارند. آقای سارور معتقد است در مورد مخزن آتش نیز این موضوع صدق می‌کند.

سارور در ادامه گفت: «ما مشکلی نمی‌بینیم که مردم از داده‌ها و جستجوهای ما استفاده کنند. سایت‌های شخص ثالث بخشی از موفقیت ما هستند. ,Le Web تنها مجموعه‌ای از شرکت‌های ثبت شده نیست، بلکه ویترینی از تازه‌کارها و فعالان نیز هست».

رونمایی از کاربریدی‌ترین برنامه‌های گوشی همراه
جک دورسی سازنده توویتر، شرکت جدید خود را با نام اسکوئر رونمایی کرد. اسکوئر، یک خواننده کوچک کارت‌های اعتباری است که فعلا برای آی‌پاد و گوشی‌های لمسی آی‌فون طراحی شده است و به کاربر، اجازه پرداخت از طریق کارت اعتباری را بوسیله گوشی هوشمند خود می‌دهد. این ابزار از ترکیبی از فناوری‌های شبکه برای حل مشکلات اساسی دنیای واقعی کمک می‌گیرد.

دورسی همیشه به پیش‌قدم بودن در پروژه‌های مختلف معروف است، حتی اگر بسیاری از مردم اساس آن کار را مورد سوال قرار دهند. او می‌گوید: «به گفته وی سخت‌ترین بخش هر ایده، آغاز آن است. هنگامی که شما محصولی را ارائه می‌دهید، بخصوص اگر جهت‌ اقتصادی داشته باشد، مسلما باید انتظار داشته باشید که مردم، نظرات قدرتمندی ارائه کرده و سوالات بسیاری مطرح کنند. گاهی اوقات خیلی موفق نخواهید بود اما باید بلند شده و دوباره شروع کنید».

یکی دیگر از شرکت‌های کوچک حاضر در Le Web، شرکتی با نام تل.می.ور (به من بگو کجا) است. این شرکت موفقیت‌هایی در کشور فرانسه کسب کرده و آماده است تا راهنماهای شهری خود را برای دیگر نقاط جهان ارائه دهد. این نرم‌افزار نه تنها می‌داند شما کجای دنیا هستید، بلکه این اطلاعات را با یک موتور جستحوی شخصی شده تکمیل می‌کند. این موتور جستجو به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید کدام‌یک از مکان‌های اطراف شما از نظر دوستانتان جالب‌تر هستند.

به من بگو کجا همچنین به نمایشگاه‌ها این امکان را می‌دهد که آگهی‌هایی را به کاربران آنلاینی که از نزدیکی آن مکان عبور می‌کنند، بصورت دیجیتال ارائه دهد. این ترکیب اطلاعات آنلاین که میان دنیای واقعی و مجازی رد و بدل می‌شود، درست چیزی است که بیشتر مردم در انتظارش هستند.

طراحی یک بازی توسط شما، هدف اصلی شرکت بازی‌های رایانه ای با نام Engineous Game است. نرم‌افزار «طراحی کشور»، زندگی را به عنوان یک بازی ساده ماجرایی آغاز می‌کند، اما تمامی جلوه‌های گرافیکی و خصوصیات بازی توسط خود کاربران و بدون استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی می‌شود.

داوطلبان در ابتدا کشتی، مهاجمان، دشمن و دیگر چیزها را روی کاغذ می‌کشند و سپس دوربین گوشی هوشمند از این تصاویر عکس گرفته و آن‌ها را در بازی قرار می‌دهد. این بازی نه تنها بسیار عالی است، بلکه خلاقیت کاربر را به شیوه‌ای ساده تقویت می‌کند.

,Le Web سرشار از انگیزه است و این انگیزه را در هیچ‌ کسی بیشتر از کریس پریلو نمی‌توان یافت. وی که در سیاتل واشنگتن زندگی می‌کند به خوبی تفاوت‌های میان چشم اندازهای آمریکایی و اروپایی را تشخیص می‌دهد.

وی در این رابطه گفت: همه ما اهداف مشترکی داریم. فناوری به طور گسترده‌ای فراگیر شده و هر روز، آسان‌تر و دست‌یافتنی‌تر می‌شود و همچنان در حال بهتر شدن است. همه در پاریس به بهترین نحو کار می‌کنند. این چیزی است که ما به عنوان یک جامعه انجام می‌دهیم. Le Web دنیای کوچکی در کل اینترنت است. »

,Le Web نیروهای زیادی از شخصیت‌ها و دست‌اندرکاران شرکت‌های مختلف را از سراسر دنیا جذب می‌کند. بسیاری از ابزارهای نمایش داده شده در کنفرانس ممکن است تا مدتی دست نیافتنی باشند. برخی از آن‌ها طی چند هفته به بازار خواهند رسید، و برخی دیگر متفاوت‌تر از آن چیزی هستند که بازدیدکنندگان در نمایشگاه دیدند. اما سلامت و انرژی این ایده‌ها و تاثیرگذاران و نظریه‌پردازان با روحیه «می‌توانیم» و مثبت‌اندیشی شجاعانه آن‌ها در هم آمیخته و دنیای آنلاین ما را به نفع همه پیش می‌برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =