فارس نوشت:

محمدباقر نوبخت در تشریح مصوبات جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در جلسه امروز هیات دولت دو گروه مصوبه مهم داشتیم، توضیح داد: بیست مورد از طرح‌های مطرح در مجلس شورای اسلامی که از سوی نمایندگان محترم ارائه شده است و باید دولت یک موضع واحد و کارشناسی نسبت به آنها اعمال می‌کرد، در جلسه امروز بررسی شد و هیات وزیران موفق شد روی هر بیست مورد نظر کارشناسی خود را مشخص کند و دستگاه‌های ذیربطی که باید بروند و در مجلس از نظر تعیین شده دولت دفاع کنند نیز معین شدند.

وی افزود: مجموع پیشنهادات در خصوص افزایش سرمایه شرکت ملی نفت نیز مورد بررسی قرار گرفت، چون در اقتصاد مقاومتی لازم است هر یک از نهادها و دستگاه‌های داخلی که منابع مالی بودجه را تامین می‌کنند از قدرت و استحکام برخوردار باشند و جایگاه شرکت ملی نفت ایران در مجموعه دستگاه‌هایی که برای بودجه تامین منابع می‌کنند ممتاز است، بنابراین لازم بود شرکت نفت در اقتصاد مقاومتی با افزایش سرمایه جایگاهش ممتاز شود و خوشبختانه این مصوبه انجام شد و افزایش سرمایه شرکت ملی نفت انجام گرفت.
اهم اظهارات سخنگوی دولت را بخوایند؛
* پیشنهاد وزیر اقتصاد و دارایی درباره ریاست کل بیمه مرکزی نیز توسط هیات وزیران بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت، آقای امین با توجه به ارزیابی برنامه‌ها و سوابق اجرایی ایشان به عنوان رییس کل بیمه مرکزی انتخاب شدند.

* در رابطه با اصلاحیه بودجه 92 هم با توجه به این‌که منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 92 قابل تحقق نیست و شرایط اقتصادی نشان می‌دهد که این بودجه قابل تحقق نیست، بنابراین باید رقم واقع‌بینانه‌ای می‌دانستیم که تا پایان سال روی چه عددی می‌توانیم حساب کنیم.

*تورم 44 درصدی امروز از کرات دیگر نیامده است و محصول تصمیم‌گیری‌های سال‌های گذشته است، ما متعهد شدیم که نگذاریم میزان تورم افزایش یابد پس باید تمام اقدامات قانونی و برنامه‌ای که منجر به مهار تورم می‌شود را انجام دهیم.

* آنچه در اصلاحیه قانون بودجه سال 92 مطرح شده بود، این بود که 210 هزار میلیارد تومان را در سقف 150 هزار میلیارد تومان که منابع مطمئن وجود دارد پایین بکشیم، البته در منابع بودجه 140 هزار میلیارد تومان است که نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان از منبع مطمئن دیگری اضافه کردیم تا مجموعه آنها تامین شود و بیشتر از حد معینی کاهش پیدا نکند.

* اگر درآمدهای دولت کاهش پیدا کند، حقوق کارمندان را کم نمی‌کنیم، بلکه از طرح‌های عمرانی این کاهش انجام می‌شود چون اگر ما به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و حضور فعال بخش غیردولتی در اقتصاد اعتقاد داریم، نباید از طرف دولت فشاری تحمیل کنیم.

* همه اعضای محترم هیات وزیران هم‌پیمان شده‌اند منافع ملی و نه منافع بخشی خود را ببینند، به اتفاق آرا، کاهش سقف منابع بودجه‌ای دولتی تصویب شده است و همه پذیرفته‌اند چون اگر بخواهیم تعادل بودجه‌ای داشته باشیم و بی‌جهت بر اساس اعداد واهی دستگاه‌ها را فراخ نکنیم و آنها را امیدوار به اعدادی نکنیم ناچار هستیم که این کار را به انجام برسانیم.

*{ در پاسخ به این سوال که معاون علمی رییس‌جمهور مشخص شده است یا خیر و این‌که از آقای فرهادی برای این سمت نام برده می‌شود درست است} نه، چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

* در مرحله هدفمندی یارانه‌ها که هفت ماه از آن باقی مانده است هیچ تعرضی در رقم یارانه‌هایی که به صورت نقدی پرداخت می‌شود نخواهیم داشت و البته برای مرحله دوم بازبینی و آسیب‌شناسی می‌کنیم و بعد از آسیب‌شناسی به درستی خواهیم گفت برای مرحله دوم چه خواهیم کرد و از پیش اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و مطمئن باشید که تلاش در جهت بدتر کردن کارها نیست، بلکه در جهت بهتر شدن امور است و همه جوانب را در نظر می‌گیریم.

* در مورد فوق‌العاده ویژه برای کارمندان، آنچه در گذشته بوده و هست در حال حاضر نیز انجام می‌شود به غیر از مصوباتی که در خرداد ماه داشته‌ایم که بر اساس بخشنامه معاون اول در آن رابطه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

*{در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا ریاست بنیاد شهید و سازمان محیط زیست مشخص شده است} هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    19 0
    نه شما رو به خدا اين آب باريكه كارمندان را هم كم كنيد!!! من با فوق ليسانس مهندسي و 12 سال خدمت كمتر از يك كارگر روزمزد حقوق مي گيرم و با هزار زحمت به پايان ماه مي رسد!!!!
  • رضایی مقدم A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    13 0
    امیدواریم حقوق کارمندان شریف افزایش داشته باشد. و یارانه های هم به همین صورت پرداخت شود.
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    16 0
    خیلی ممنون که کمش نمی کنید/ما چقدر بدبختیم
  • معلم A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    8 1
    برا خودم که یک معلمم متاسفم
  • lمهدیئ A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 4
    دکتر نوبخت دوستت داریم
  • مهرنوش A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 0
    واقعا محبت دارید که کمش نمی کنید. همه اجناس توی این دو ساله اخیر سه برابر شده قیمتشون، کرایه خونه ها دیگه عملا غیر قابل پرداخت شدن، اون وقت تنها حقوقی که تقریبا ثابت مونده و نهایتا 20-30% اضافه شده حقوق کارمندای دولته که نه تنها همون اول ازش مالیات کسر میشه بلکه هر جا هم برن خرید کنن دوباره باید مالیات جدا بدن. اون وقت با افتخار اعلام می کنن حقوق کارمندای دولت کم نمیشه.