آن واعظ عزیز شاید نقد ها- و نه نفی ها - ی زمان جوانی اینجانب را به آیت الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری ایشان به یاد داشته باشند ودعوتی که توسط آقای مرحوم "م"؛ مدیر کل اوقاف قم برای دیدار باایشان در همان سال های پیش از من به عمل آمد. با این اوصاف، و با بیان درود به محضر آن واعظ بزرگوار؛ ایشان باید بداند که این پیر سیاست همان بزرگواری است که امام ره فرمودند: " هاشمی زنده است تا نهضت زنده است و نهضت زنده است تا هاشمی زنده است".

دوستان نزدیک به من، به خوبی می دانند که اساسا وارد مقولاتی این چنین نمی شوم؛ و در وادی هایی چون آن چه الان می نگارم وارد نمی شوم. اما، بعضی زمان ها نمی شود حرفی را نزد؛ و از کنار بعضی از مسائل گذشت. حدود یک ماه قبل بود که بعد از جلسه ای؛ به همراه یکی از روحانیون قدیمی که مسئولیت های متعددی هم داشته، و تازه از مالزی برگشته بود، سوار ماشین دوست مطلعی از فرماندهان ارشد بازنشسته ی سپاه، شدیم. سخن به بداخلاقی های سیاسی و زشت کاری های بعضی از مدعیان دین شد که به زعم خود برای اسلام و انقلاب سخنان بی ادبانه می گویند و اقدامات خارج از اصول اخلاقی و سبک غربی را - که مخالف آن هستند - با نام اسلام برای نفی و نه نقد شخصیت های رقیب برگزیده اند. نمونه ی اخیر این دو مقوله را در بیانات گهربار واعظان مشهوری دید که "پیر سیاست و انقلاب ایران"، را "سیاستمدار پیر"، می خوانند؛ و گروهی دیگر عکس جوان سرافراز ایران زمین از بیت حضرت امام "ره"، سرکار خانم نعیما اشراقی را به بحث و جدل می گذارند.
در آن زمان؛ سردار سابق و از نیروهای شناخته شده ی سرافرازان جانباز و بازماندگان جبهه و جنگ؛ پس از شنیدن خاطره ی من در باب برخورد مجموعه یی از دوستان در مورد برنامه ریزی پرهزینه برای بداخلاقی سیاسی انتخاباتی با جناب دکتر روحانی در هفته ی منتهی به انتخابات 24 خرداد و امتناع من از نام بردن عوامل این اقدام؛ به واسطه ی حفظ حریم حرمت آن ها؛ با پروای بداخلاقی های سیاسی این سال ها؛ در ارتباط با نزدیکترین یاران امام "ره"، نقل قولی را از یکی از وزرای روحانی کنونی در دولت های گذشته و یازدهم را برایم در این زمینه؛ نقل کرد.
او از قول وی می گفت : در ماجرای کودتای فرمانده ی نیروی دریایی اوایل انقلاب بر علیه حضرت امام "ره"؛ پرونده ی جلال الدین مدنی را به خدمت حضرت امام "ره" بردم. عکس نامناسبی هم از همسر ایشان در داخل پرونده؛ گویا صفحه ی دوم پرونده قرار داشت. امام "ره " به محض دیدن آن عکس فرمودند : این عکس چرا این جا است؟ برای ایشان توضیح دادم؛ خواستیم شما وضعیت خانواده ی ایشان را ببینید. امام "ره" با ناراحتی و توصیه های اخلاقی، فورا دستور دادند در همان جا عکس را در دستگاه مخصوصی که کاغذ را پودر می کرد در برابر دیدگان ایشان از بین ببرم. آنگاه فرمودند این عکس اگر درجایی دیگر منتشر شود شما باید پاسخگو باشید.
من آن وزیر محترم کنونی را می شناسم. اگر توفیقی بود که بار دیگر ایشان را ملاقات کنم . یکی از پرسش هایم در باب این خاطره ی نقل شده خواهد بود. اما این سیره ی عملی حضرت امام "ره"؛ است که نشان می دهد چنین نگرشی در ادبیات رفتاری و کنش های سیاسی ایشان وجود داشته است.
آن واعظ عزیز شاید نقد ها- و نه نفی ها - ی زمان جوانی اینجانب را به آیت الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری ایشان به یاد داشته باشند ودعوتی که توسط آقای "م"؛ مدیر کل اوقاف قم برای دیدار باایشان در همان سال های پیش از من به عمل آمد. با این اوصاف، و با بیان درود به محضر آن واعظ بزرگوار؛ ایشان باید بداند که این پیر سیاست همان بزرگواری است که امام ره فرمودند: " هاشمی زنده است تا نهضت زنده است و نهضت زنده است تا هاشمی زنده است". - بدون هیچ گونه شبیه سازی غیر معقولانه و با دوری جستن از آن - و تنها به جهت یاد آوری خود به یاد می آورم که از شما بزرگواران شنیده ایم که خطیب مشهوری!!! هم در ایام پایانی عمر پیامبر اعظم "ع"، جملاتی اینگونه را برای اسوه ی عالم بشریت محمد "ص"؛ بیان کرد؛ و یاد آوری می کنم خیلی از بزرگواران مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی کم و بیش در ردیف سنی ایشان به سر می برند. این در حالی است که ما بهترین ادبیات؛ سخنان، و پخته ترین رفتارها و کنش ها را در میان همین یزرگواران، با گرایشات گوناگون سیاسی - نسبت به هم جناحی های خود - ملاحظه می کنیم.
آن هایی هم که به عکس نعیمای اشراقی می پردازند؛ خود به خوبی می دانند که پردازش این گونه به موضوع دور از انصاف؛ و در دیدداشت انگیزه های الهی؛ و تنها در جهت فضاسازی های سیاسی است. بیایید حرمت حریم ها را حفظ کنیم. در بازی قدرت و سیاست خانواده های همدیگر را به پای اهداف خود ذبح نکنیم. اگر این روش مد شود؛ سنگ روی سنگ بند نمی شود. وحدت میان همه ی نیروهای انقلاب نیازی تردید ناپذیر برای فردای شما عزیزان!!!! است. وحدت ملی و انسجام انقلابی را باید حفظ کنید. خطر منطقه ای و بین المللی بسیار زیاد است.
اسلام عزیز و ایران با فرهنگ را با اخلاقیات انسانی و الهی می شناسند؛ ریاکاری؛ غیبت؛ تهمت؛ و بالاتر از همه ی آن ها دروغ گویی بالاترین گناهان در ادبیات مسلمانان و به ویژه شیعیان حضرت امام صادق"ع"، محسوب می شود. از واعظان بزرگوار و معتبری شنیده ام که یک غیبت برابر با هفتاد و پنج بار زنای محسنه است. گناه؛ گناه است. همه ی ما شنیده ایم که علی "ع"، فرمودند: برترین گناه؛ کوچک شمردن گناه هایی است که کوچک می دانیم". این را گفتم که بدانیم گناه در هرنوع آن؛ بد است حتا کوچک شمردن گناهان کوچک بدترین گناه است. اما؛ می اندیشم بعضی از گناه ها گناه های با کلاس است و بعضی گناه ها؛ گناه بی کلاس؛ این هایی که باکلاس است حداقل دنیای گناهکار را با اندک خوشی زودگذر دنیوی همراه می سازد؛ اما گناه هایی که هم دنیا و هم دین را بر باد می دهد؛ از آن گناه های بی کلاسی است که عقل دنیاگرای طرفداران مکتب لذت خواهی موسوم به اپیکوری!!!!!هم آن ها را نمی پذیرد. تا فراموش نکرده ام بگویم که فلسفه ی لذت خواهی اپیکور بسیار معنویت گرا است؛ و بر خلاف آنچه مشهور شده است ترویج کننده ی بی بندو باری نیست.
حال باید بپرسم:آیا عکس گرفتن نعیما اشراقی با روسری و پیراهن گشاد بدون مانتو زشت است یا از عکس او پیرهن عثمان ساختن برای حمله به بیت حضرت امام "ره"؟؟؟!!!
تهمت زدن؛ غیبت کردن؛ آبروریختن؛ ریاکاری، و .... دروغ ها و بی تجربگی های بعضی از دوستان و یاران غار سیاست را ندیدن؛ و یا به اندک فرصتی با ادبیاتی غیر محترمانه بر دیگران تاختن؟؟؟؟!!!
من مدعی فهم دین نیستم و در آن نیز تبحر چندانی مگر در اندازه ی یک مسلمان شیعه ندارم. اما؛ از بزرگواران و علمای دین خواهشمندم این مقوله را برای من و شاید امثال منِ جاهل به ظرایف اخلاقی دینی؛ روشن سازند. این هراس وجود دارد که فردا خیلی دیر باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    20 0
    حرمت حریم ها را حاکمان باید رعایت فرمایند. گفته اند که مردم به شیوه حاکمان شان زندگی می کنند. وقتی حاکمی، حرمت شهروندان یا رقیبان و مخالفانش را پاس نمی دارد، از مردمی که فرصت نمی کنند در روز چند خط کتاب بخوانند، چه توقعی است؟ می گویند: اگر عالِم فاسد شود، جهانی فاسد شود.
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    19 2
    وقتی به نام دین و به خاطر چند لاخ مو، زن و دختر مردم را به بدترین شکل در خیابان می گیرند و می برند و بی آبرو می کنند و این حادثه ها سینه به سینه بین مردم منتقل می شود، در این وقت ها، این عکس ها داغ دل گروهی را تازه می کند. من رد می کنم توهین هایی که به ایشان شده است، ولی بیشتر جوان ها به ویژه کسانی که رنج دیدن از تنگ نظری ها، این حادثه ها را جور دیگری می بینند. از آن زاویه هم باید به بررسی ماجراها پرداخت.
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    9 27
    هاشمی چه خاکیانه نشسته یه صندلی برای پیر 80 ساله پیدا نمیشه
  • ایلیا A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 6
    از این آقا ی عزیز می پرسم: آیا سخنان آقای هاشمی راشنیده اید؟اگرنشنیده ایدحتما" گوش کنید،بعدتذکر اخلاقی بدهید.البته مخالف تذکرات اخلاقی نیستم.ولی دراین قضیه باید بگویم که آقای هاشمی متاسفانه اشتباه بزرگی کرده است.آن هم با سمت «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام»!!!!!!!!
  • علی A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    اینکه چه قضیه ای بوده یک مساله است و اینکه بدون اثبات ادعای موجود در زمانی که رهبری می فرمایند نرمش و انعطاف هنرمندانه و قهرمانانه در همه عرصه های سیاسی مورد قبول است . تفرقه انداختن جز پیراهن عثمان درست کردن چیز دیگری نیست
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      در مورد ایشون و خانوادشون هیچ وقت هیچ چیز اثبات نمیشه حتی اگه با چشم خودمون ببینیم!!!!!!