ایرنا نوشت:

ریس جمهوری ایران در دیدار با ایرانیان مقیم قرقیزستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از آن به عنوان معجزه ملی یاد کرد و گفت: ایرانیان مقیم خارج و مردم داخل در این حماسه بزرگ شریک بوده وبرای ایران عظمت آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی در این دیدار که شامگاه گذشته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک برگزار شد ،افزود: بخشی از تهدیدات علیه منافع ملی با حضور اراده وشکوه مردم ایران در این انتخابات زدوده شد و مردم یک رویش و بهار جدید را آفریدند. 

وی با اشاره به حضور سران و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تصریح کرد: در ملاقات های انجام شده بیان داشتند انتخابات ریاست جمهوری ایران موجبات خرسندی ملت های کشور های منطقه و همه دوستداران ایران را فراهم کرد.
دکترروحانی افزود: همه این ها نشان دهنده قدرت ملت ایران است ملتی که در یک روز می تواند حماسه بزرگی بیافریند که دنیا را تحت تاثیر قرار دهد که نه تنها امید را در میان ملت ایران بلکه درملت های دیگر نیز ایجاد کند.
رییس جمهوری کشورمان با بیان آنکه ایران در یک شرایط بحرانی قرار گرفته بود اظهار داشت: همه آنهایی که عظمت ایران را نمی خواستند فکر می کردند که مردم و منافع ملی در سراشیبی خطر قرار گرفته و همه چیز را برای آخرین ضربه به ملت و منافع ایران آماده کرده بودند.
دکتر روحانی سپس انتخابات ریاست جمهوری را معجزه ای ملی دانست، گفت: مردم با حضور خود که ایرانیان مقیم خارج نیز دراین حماسه بزرگ سهیم و شریک بوده اند بخش بزرگی از تهدیدات و مشکلات فراروی کشور را زدودند.
وی افزود: مردم ایران نه تنها کشور را از تهدید قطعی نجات دادند بلکه شرایط را برای یک رویش و بهار جدید فراهم کردند.
رییس جمهوری کشورمان تصریح کرد: تمام سران و نمایندگان کشور های دنیا که برای مراسم تحلیف به ایران سفر کرده بودند اذعان داشتند از انتخابات ملت ما خوشحال هستند چرا که ملت های ما امید یافتند که شرایط منطقه عوض می شود.
وی اضافه کرد: این مسایل نشان از قدرت ملت ایران دارد ملتی که در یک روز می تواند حماسه ای بیافریند که دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.
روحانی ادامه داد: انتخابات ۲۴ خرداد ماه نه تنها در بین ملت ما امید را زنده کرد بلکه در بین سایر ملت ها نیز امید را به وجود آورد.
رییس جمهوری کشورمان با بیان اینکه شادی و شور مردم پس از انتخابات نشان داد که اراده و تصمیم آنان در انتخابات تا چه حد برای سرنوشت ملی موثر است، گفت: این حضور و نشاط بار سنگینی را بر دوش این خادم کوچک ایران گذاشته است ضمن اینکه می دانستیم در سخت ترین شرایط این بار را بر دوش گرفته ایم.
وی افزود: پیش از انتخابات و در دوران رقابت انتخابانی مشکلات را می دانستیم و اینکه دولت بسیار بدهکار است و در شرایط تحریم قرار داریم.
روحانی با بیان اینکه دریایی از مشکلات پیش روی ما است ،اظهار داشت:آنهایی که کارهای بزرگی در کشور انجام دادند همه پیمانکاران ،تولیدگران و تلاش گران در صف طلب کاران ایستاده ا ند ودست آنها خالی است ‌، اکنون بار بزرگ این بدهکاری برای دولت باقی مانده است.
رییس جمهوری اسلامی ایران سپس گفت: کشور با مشکلات بسیاری روبرو است اما اراده و امید مردم و اراده دولت برای خدمت بسیار بالاتراز این سختی ها است و خواهد بود ما مشکلات را از پیش پای مردم بر می داریم و از مشکلات عبور می کنیم اما بدیهی است نباید انتظار داشت که همه توقعات و مشکلات را در کوتاه مدت حل و برآورده کرد بلکه باید گام به گام و مرحله به مرحله به پیش رفت.
دکترروحانی افزود:در گام نخست مصوبات زیادی را گذراندیم تا برخی مشکلات را از فرا روی مردم برداریم ضمن اینکه اقدامات میان مدت و بلند مدتی را در پیش داریم و به طور قطع به آن عمل می کنیم.
وی بابیان آنکه راه بسیار سختی را در مقابل داریم اما پایان خوش آن را به عیان می بینیم، گفت: از عمر دولت یازدهم تنها سه هفته گذشته و طبیعی است در کوتاه مدت نباید انتظار حل همه مشکلات را داشت اما تلاش کردیم با تجربه ترین افراد را برای همکاری دعوت کنیم
رییس جمهوری کشورمان افزود:به خوبی می دانستم در چه راهی قدم گذاشته اما امروز باامید به آینده نگاه می کنم اکنون درسخت ترین شرایط تحریم قرارداریم اما در تلاش هستیم با هماهنگی و اراده ملی قدم به قدم تحریم را کاهش دهیم تا
روزی که تحریم ها را به عنوان باری که بر دوش مردم قراردارد برداریم .
وی اضافه کرد:همه می دانیم مشکلاتی که در هشت سال به وجود آمده است را نمی توان در طی هشت روز مرتفع کنیم .
روحانی سپس با اشاره به دیدارهایش با سران کشور های سازمان همکاری شانگهای گفت: در همه ملاقات ها مشاهده شد روزنه های امید وجود دارد اما می توانیم مشکلات را از پیش پای برداریم و راه را برای آینده ای بهترهموار سازیم.
وی در ادامه خطاب به ایرانیان مقیم قرقیزستان گفت: ایرانیان هر کجا که رفتند افتخاری برای کشور بودند و شما نیز در این مکان سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید.
رییس جمهوری کشورمان با اشاره به مشکلات و مسایل فرا روی ایرانیان مقیم خارج از کشور، اظهارداشت: دولت پیش از این فکر این مشکلات بوده وخواهد بود.
وی افزود: یکی از ناامنی های فرا روی بازرگانان و ایرانیان مقیم خارج تغییرات پی در پی دستورالعمل ها ،‌قوانین ، مقررات و تشریفات دست و پاگیر است.
دکتر روحانی تجدید نظر در ممنوعیت صادرات را از دیگر مصوبات دولت یاد کرد ‌،‌گفت: زمانی که مجوز صادراتی صادر می شود دیگر نباید مجددا ممنوعیتی برای آن محصول و کالا وضع کرد که دولت نیز در این زمینه تدابیری را اندیشیده است .

49/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    7 28
    کره شده 2300 تومان اقای روحانی . میدونی دلیل گرونیشو کارخونه دارا میگن چی . مواد اولیه که از خارج میومد به دلیل تحریم نداریم بنابراین مجبوریم کره را با نرخ بیشتر بفروشیم . قابل توجه شما اقای ریئس جمهور کره قبلا 1300 بود یعنی چند برابر شده ؟. شما با این مردم کاری کردید که کمر مردم نشکست کمر مردم ترکید . اگر کامنت منو نزاری خدا ازت نگزره .
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      23 3
      همین الان یک بسته 75 گرمی فلفل سیاه خریدم 6500تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام EU ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      49 2
      اونوقت مسول گرونی روحانی است یا کسی که 8 سال کشور را به اندازه حداقل 80 سال عقب برد؟ لطفا کامنت من را هم بزار.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      0 16
      درود اگه احمدي نژاد بود دلار 1226 تومني بود و تورم هم تا حالا مهار شده بود
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    12 1
    آخه عزیز دل سی و چند سال فاصله کوتاهیست برای تامین ورفع خواسته ها؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      14 0
      منفی چرا؟ هر حکومتی ملزم به تامین امنیت ورفاه مردمش نه تنها در داخل که در ابعاد جهانیست مهم نیست چه کسی سکاندار ریاست قوه مجریه باشه ! گرچه در هشت سال اخیر به واسطه سوئ تدبیر بسیار وبیش از پیش با این خواسته به حق فاصله گرفتیم وگرچه با اومدن روحانی امید تازه ای شکل گرفت.
  • حسین A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    18 3
    خودم به آقای روحانی رای دادم ولی یه انتقاد داردم بهشون چرا هرجا سخنرانی میکنید دیگه بحثه انتخابات رو ول نمیکنید؟؟هرجا رفتید در مورد عظمت انتخابات و ... حرف زدید بابا به خدا امریکا هم انتخابات داره اینقدر بزرگش نمیکنن شما 4هفته س رئیس جمهور شدید میشه دیگه درموردش حرف نزنید و به کارهای دیگه برسید؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    9 0
    خدا نسازه واسه کسی که مملکت رو به این روز انداخت. باید قبول کنیم که روحانی نمیتونه ظرف مدت کوتاهی کارهای 8 ساله رو جبرانه کنه. یادمه یه بنده خدایی چند سال پیش گفت: من احساس خوف و خطر میکنم ولی افسوس از طرف یه آدم بی خرد با تهمت و بی ادبی مواجه شد و شد آن چیزی که نباید میشد. هیچوقت یادم نمیره چهره اون مردی که با التماس چشمهاش از مردم میخواست اون رو واسه جلوگیری از رخداد فاجعه کمک کنند. اون بارها میگفت قواعد بازی بدرستی رعایت نمیشن و من احساس خطر میکنم. انگار این بنده خدا میدونست که دلار قرار چهار برابر بشه، سکه بره بالای یه میلیون، بابا بعلت ناتوانی در تامین دارو واسه فرزندش شرمنده بشه و خیلی اتفاقات دیگه که درست شدنش به این راحتی نیست. خواهش میکنم وجود داشته باشین و نظر منو منتشر کنید.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    6 0
    من هم از همه شما بيشتر دنبال ارزوني هستم اما خوتون نظرات رو بخونيد ببينيد منطقيه از دولتي كه تازه چهار هفته س اومده اينطوري انتقاد كنيد؟ يه عده اي گويا منتظرن تا اين دولت نتيجه نگيره تا بيان و شروع به مخالفت كنن! ارز مرجع 1226 حدود چند ماهه كه رسما تخصيص داده نميشه و البته در اين شرايط هم اين چند نرخي توجيه نداره و فقط كسري بودجه دولت رو شدت ميبخشه و عملي نيست! دوم اينكه اگه دولت بخواد يك مرغداري رو به بهره برداري برسونه خودتون بگيد چند ماه طول ميكشه تا به بهره برداري برسه؟ سالها هر گروني اي رو با واردات بي رويه و دلارهاي نفتي جبران كرديم در اين شرايط تحريم و كمبود ارز داريم نتيجه شو ميبينيم...
  • محمد A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    4 0
    آقای بی نام 11:15 آیا به نظری که داده ای فکر کردی؟؟؟؟ بعید می دانم. کره که جنابعالی به آن اشاره کرده ای چندین ماه است مشگل گرانی دارد . واین معضل هم دست پخت آقای بگم بگم است نه آقای روحانی . تحریم را کسانی به وجود آوردند که گفتند قطار هسته ای ترمز بریده است . قطعنامه ورق پاره است . بسیاری از داروهای بیماران خاص موجود نیست و بیمار تلف میشود .و گناه این به گردن آنانی است که 8 سال تندروی کردند و توهم داشتند . 8سال خراب کردند اجازه بفرمایید آقای روحانی دوباره بسازد و این زمان می برد زیرا تخریب یک کشور با گفتار نسنجیده راحت بود ولی بازسازی سخت .
  • علی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    2 0
    پس با لاخره از زبان شما هم شنیدیم . "همه می دانیم مشکلاتی که در هشت سال به وجود آمده است را نمی توان در طی هشت روز مرتفع کنیم . "
  • محمد A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 0
    هشت سال مملکت ما از نظر اقتصادی به بی راهه رفته...چگونه میشه انتظار داشت در چند روز مشکلات حل بشه