مهر نوشت:

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، گفت: اقداماتی جدید برای اینکه مسجد جمکران آوازه بیشتری پیدا کند باید صورت گیرد و تولیت جدید باید سعی کند تا برای همه سنین که در این مسجد حضور می‌یابند برنامه‌های مختلف فرهنگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنانی اظهار داشت: همه ما شخصیت خدمتگزار، عالم و بزرگوار آیت الله وافی را می‌شناسیم و امروز تودیع و معارفه‌ای در کار نیست و ایشان عمر خود را در راستای نشر معارف ناب اسلامی و ترویج مکتب اهل بیت(ع) صرف کرده‌اند و این مسیر را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه آیت الله وافی شخصیتی شناخته شده، دانشمند و انسان باصفایی است که در طول 13سال به مسجد مقدس جمکران و زائران و نمازگزاران این مسجد خدمت کردند ابراز داشت: ایشان در طول خدمت خود کمتر به منزل می‌رفتند و بیشتر وقت خود را برای خدمت به زائران در این مسجد می‌گذراندند.

مسجد جمکران از روز اول تحویل توسط آیت الله وافی با امروز بسیار متفاوت شد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آنچه آیت الله وافی در روز اول تحویل گرفتند و امروز تحویل می‌دهند از نظر کمی و کیفی قابل مقایشه نیست که این اقدامات به واسطه حضور نیروهای پرتلاشی بود که از سوی ایشان مدیریت می‌شدند. حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، در ادامه با اشاره به شخصیت تولیت جدید مسجد مقدس جمکران بیان داشت: حجت الاسلام رحیمیان برای همه ما شناخته شده است و از‌‌ همان ابتدای طلبگی دست بیعت با امام راحل داد و در قم و نجف در خدمت آن بزرگوار بود.

حجت الاسلام رحیمیان جزو معدود افراد مورد اعتماد امام بود

وی اضافه کرد: حجت الاسلام رحیمیان جزو معدود افرادی بود که مورد اعتماد کامل امام راحل قرار داشت و امام نیز علاقه عجیبی به ایشان داشتند. وی افزود: حجت الاسلام رحیمیان بعد از فوت امام راحل، دست بیعت را مقام معظم رهبری دادند و انصافا در این زمینه تردیدی نیست که ایشان هر آنچه در توان داشتند در خدمت به نظام اسلامی و مردم به کار بستند، به خصوص در بنیاد شهید که دائما با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در ارتباط بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حجت الاسلام رحیمیان همانند پدر و برادر از دست رفته خانواده‌های شهدا دلسوز و مهربان و پشتیبان آنان و درب اتاقش همواره به روی خانواده‌های شهدا باز بود. وی با بیان اینکه حجت الاسلام رحیمیان یکی عنصر فرهنگی به تمام معناست بیان داشت: اساس و بنیان مسجد جمکران مربوط به فرهنگ است و شخصیت ایشان کاملا با این فضا سنخیت دارد. حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، عنوان داشت: خالص‌ترین افراد و عاشقان امام عصر(عج) هر هفته به این مکان مقدس می‌آیند و این مسجد برای آن‌ها در این دنیای پر غوغا و وانفسا پناهگاه است.

امام زمان(عج) امید همه نا‌امیدان و ذخیره و نجات بخش بشریت است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه امام زمان(عج) امید همه نا‌امیدان و ذخیره و نجات بخش بشریت است، افزود: شنیده‌ام که افرادی پیاده از شهرستان‌ها برای زیارت به مسجد مقدس جمکران می‌آیند و حجت الاسلام رحیمیان که مقام معظم رهبری به ایشان علاقه خاصی دارند باید همچون گذشته در دورانی که زائران در این مکان حضور دارند در راستای شناساندن امام عصر(عج) و نشر معارف اسلامی حداکثر بهره برداری را ببرند.

انتقاد شدید از برخی نوشته‌ها در خصوص مسجد جمکران

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران پایگاه امام زمان(عج) است، افزود: برخی‌ها در جراید می‌نویسند که این مسجد همانند سایر مساجد است و فرقی ندارد، حرام باد لقمه‌ای که از امام زمان(عج) می‌خورید. وی با اشاره به داستان‌هایی از فضیلت مسجد مقدس جمکران و همچنین ارادات بزرگان و علما به این مکان مقدس، ابراز داشت: امروز اگر در دنیا سراپا هستیم به یمن وجود و حضور امام عصر(عج) است و ما هر چه داریم از ایشان داریم و به همین دلیل است که دشمنان با شیعه مخالفند و دشمنی می‌کنند چرا که آنان می‌دانند حضرت با آمدنش ریشه آنها را خواهد زد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، عنوان داشت: اقداماتی جدید برای اینکه این مسجد مقدس آوازه بیشتری پیدا کند باید صورت گیرد و تولیت جدید باید سعی کند تا برای همه اقشار و سنین که در این مسجد حضور می‌یابند برنامه‌های مختلف فرهنگی داشته باشد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    به نظر من واقع امر این است که همه جای دنیا و همه زمانها و همه مکان ها از دیدگاه حضور خداوند و مقربان درگاهش هیچ تفاوتی با هم ندارند. غیر از این هر چه بگوییم آرایه هست و آیین.
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      7 16
      اتفاقا خيلي هم فرق دارند اگه نمى دوني يه نمونش مسجد الحرام حرم امن الهي كه در ان جنگ حرام است فرق مكنه داداش برو مطالعه كن برات خوبه
    • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      1 1
      سلام نظرتون اشتباهه
  • دانشجو در قم IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    135 9
    متاسفانه خیلی چیزهای خرافی که به امامان و دین وصله میکنند و تازه رنگ تقدس هم به آن میزنند موجب دلزدگی مردم از دین شده است ... برخی خرافات که من به شخصه از زائران جمکران دیده ام و اینجا جای گفتنش نیست واقعا آدم را متعجب میکند ...
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      6 0
      هرجا خرافه باشه باعث دل زدگی میشه. همین که نامه تو چاه میندازن این یکی از کارهاییه که آدم شاخ در میاره البته تو خارج از کشور هم چاه یا حوض براورده شدن آرزو هست که مردم توش سکه میندازن ولی به نام دین تموم نباید بشه!
  • علی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    112 7
    من هنوز دقیقا علت تقدس مسجد جمکران را نمیدانم آیا فقط به جهت یک بار حضور مقدس آقا امام زمان است یا نظرات دیگر لطفا توضیح دهید چون امام زمان در مکانهای دیگر نیز حضور داشته اند چرا فقط اینجا را توسیع میکنند؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      11 63
      يعني داستان مسجد جمكران را نميداني؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    21 69
    سلام عليكم؛آنچه مهم است بايدروشن بينانه چرايي بوجودآمدن مسجدجمكران وعلت تفاوت آن باسايرمساجدو علت اهميت آن براي شيعه توضيح داده ونوشته شود.اينكه مساجدباهم تفاوت دارندشكي نيست بسيارشده نمازهايمان رادوست داريم درمسجدي غيرازمسجدنزديك خانه مان بخوانيم(بااحترام به مسجدمحل)امااين به ذات خداجوي مابرميگرددكه كجاآرامش ميگيريم بنظرم جداي ازافراط وتفريط مسجدجمكران مئمني است براي دل شكسته ماشيعان.انشالله
  • پيمان IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    كلا يه عده نه چندان كم انسان ساده در داخل داريم كه بدون داشتن مطالعه، به راحتي گول سخنان شبكه هاي ماهواره اي كه بودجه شون از كاخ سفيد تامين ميشه را ميخورن. افرادي كه گردانندگان اين شبكه ها هستند از اين كه نميتونن در ايران باشند به شدت در حال سوختن هستند و در تلاش براي براندازي نظام هستند.
    • سام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      11 4
      میبینم که زیاد از این شبکه ها میبینی.در ضمن بیان اوناایران که چی بشه؟ ااینجا مگه چه خبره که به قول خودت همه دارن سرودست میشکنن؟!
  • رضا A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    84 3
    عجب، خدایا تو خودت شاهد اعمال و افکار همه ما هستی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 2
    امام زمان در همه حال حاضر و ناظر بر اعمال و احوالات ماست هرجا امام را با خلوص دل بخوانی به کمکت میاد ...
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    6 2
    حرام باد لقمه‌ای که از امام زمان(عج) می‌خورید. (بدون شرح)
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    2 0
    تفکر شیعه و باور به ظهور آقا امام زمان(عج) از نظر من ربطی به مسجد جمکران ندارد بلکه ترویج خرافات را در بین عده ای از زائران باعث گشته...
  • محمد UA ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    13 1
    گوشه گوشه خاک سرزمینم مقدس است.از نظر من هیچ مکانی به اندازه منطقه میمک و سومار مقدس نیست چونکه خون پاک عزیز ترین دوستانم آنجا در راه وطن ریخته شد ..خواهشا بیش از این با احساسات مذهبی مردم بازی نکنید.
  • رضا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    7 0
    مایلم که از حضرت ایشان پرسیده شود که آیا حضرت امام هم در باره این مسجد چنین اعتقادی داشته اند؟البته با توجه به نقل قولهای یاران نزدیک امام. ومثلا مرحوم ایه الله مشکینی که این مسجد را یک مسجد معمولی می دانست ،اطلاعاتش کمتر از ایشان است و نان حرام خورده و...؟
  • طاهره CA ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    8 4
    عزيزان تا اعمالمان درست نشود و قلب ها نوراني نگردد خيلي حقايق بر ما پوشيده خواهد ماند اگر امام زمان ع ظهور كنند بعضي از چشم ها كور خواهد بود!!!!
  • عاشق A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 4
    اوخواهدآمد
  • سيد عالم سماواتي IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    5 1
    اعتقاد به وجود امام زمان ربطي به اعتقاد مسجد جمكران ندارد چرا اين دو را با هم قاطي كرده ايد حضرت آقا.
  • یعقوبیان A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 2
    اقاجون دوست دارم