دکتر روحانی: جناب آقای دکتر محمود واعظی، نظر به مراتب تعهد، تجربه و سوابق مدیریتی، به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست مرکز ملّی فضای مجازی و سرپرست دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی» برمی‌گزینم. {شنبه 30 شهریور 1392}

 

احمدی نژاد: جناب آقای دکتر مهدی اخوان بهابادی، به استناد ماده 2 آیین‌نامه داخلی شورایعالی فضای مجازی کشور و با عنایت به رأی اکثریت مطلق اعضاء آن شورا در جلسه مورخه 6 خرداد 1391 جنابعالی را به عنوان «دبیر شورایعالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب می‌نمایم.

چند حادثه با ورود اخوان بهابادی در عرصه فضای مجازی کشور رخ داد:

-          اختلافات بر سر «ساختمان» موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات که به مرکز ملی فضای مجازی چند بار تغییر نام یافت.

-          در عرض قرار گرفتن کارهای دبیر شورایعالی با وزارت ارتباطات و وزیر ارتباطات.

-          مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات» به «پژوهشگاه فضای مجازی» تغییر نام یافته و وابسته به مرکز ملی فضای مجازی شد و درگیری و تنش با مخابراتی ها شروع شد.

-          بحث جنجال آفرین فیلترینگ

-          بحث جنجال آفرین وی پی ان ملی که بعدا بومی نامیده شده و با هزینه میلیاردی شکست خورد.

-          دعوا بر سر پژوهشگاه و درگیری بین فضای مجازی ها با مخابرات چی ها

-          دعوای دبیر با زیرساخت بر سر گران بودن اینترنت و وی پی ان بومی

آنچه قرار بود رخ دهد، یعنی سیاستگذاری در زمینه آی تی و فناوری اطلاعات در کشور، تبدیل به دعوا ونزاع های بعضا بچه گانه شد.

جناب آقای حسن روحانی با دیدن این فضا و اینکه قرار است کارها جلو رود(با کیاست و نه ریاست احمدی نژادی)، و نه با هیجان سازی وبازی، فضای مجازی کشور دستخوش تلاطم شخصیتی و خود پندار بینی گردد، تصمیم گرفته تا وزیر محترم ارتباطات را به عنوان سرپرست مرکز و دبیرخانه شورایعالی منصوب کند؛ کاری که کیاست وی را نشان می دهد.

حال با این تصمیم، تنش زدایی از فضای مجازی خودبخود انجام گرفته، رییس جمهور شخصا به عنوان رییس شورایعالی فضای مجازی در کنار سایر اعضا بر کار مسلط تر خواهند بود و "چند تصمیمی" از حوزه فناوری اطلاعات زدوده خواهد شد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 1
    اينكه فناوري اطلاعات در حال ورود به فاز عقلاني و منطقي خود است، خوب بوده و امديواريم در مورد مسائلي چون فيلترينگ و ... هم تصميم گيري صحيحي را شاهد باشيم
  • ملت ایران A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    3 0
    درود بر دولت تدبیر و امید
  • مخابراتچی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 0
    جناب آقای خراسانی، کاش عنوان می نمودید که درگیری اصلی را ابتدا دکتر براری و مهندس تقی پور شروع کردند. چرا به نقش آنها اشاره نمی کنید. لطفاً جواب دهید
    • خراساني A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      4 1
      درگيري، برآيند اختلافات درازمدت بين حضرات بود. اما غرض از مطلب حاضر تاكيد بر شروع فرايندي جديد در عرصه تصميم گيري براي فناوري اطلاعات ايران است (نه دامن زدن به اختلافات)كه اميدواريم دور از جنجال، نقشه راه و استراتژي اين بخش بازتعريف شده و با مديريتي واحد، تحت انچه Board of Directorsمي گوييم توسعه يابد.