گمرک جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد که از اول مهرماه سال جاری محدودیت‌های صادراتی را کاهش دهند.

به گزارش روابط ‌عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در بند الف این بخشنامه در مورد اقلام صادراتی مشمول اخذ مجوز از دفتر صادرات گمرک آمده است: صدور محصولات فلزی، پلیمری، شیمیایی، باطری خودرو، انواع کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه و لاستیک صرفاً از طریق این دفتر به گمرکات اجرایی ابلاغ خواهد شد.
براساس بند 2 این بخشنامه همچنین صادرات برخی کالاها همچون تخم‌مرغ خوراکی، گوشت مرغ، شیرخشک اطفال و دارو مستلزم اخذ مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت و ابلاغ آن از سوی دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران است.
بنابراین گزارش در بخش دیگر این بخشنامه نیز فهرست اقلام مشمول ممنوعیت صادرات آمده است که عمدتاً کالاهای اساسی را شامل می‌شود.
جهت دریافت متن کامل بخشنامه یاد شده و همچنین جداول 4گانه مربوط به کالاهای نیازمند اخذ مجوز، ممنوعیت و عوارض صادراتی، می‌توانید به پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.irica.ir مراجعه نمایید.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 5
    ايا بنام توسعه صادرات و ارز اوري دشمنان نظام و دولت صادرات ارزاق عمومي و در تنگنا قرار دادن مردم را كليد زده اند ايا مشكلات مردم در تامين ارزاق عمومي همانند مرغ و تخم مرغ و گوشت و لبنيات و سيب ..... نمي بينند و نميدانند كمبود مواد غذايي بخاطر گراني چه بلايي بر سر فرزندان اين اب وخاك از لحاظ ضريب هوشي و غيره پديد خواهد اورد كه جبران ان غير ممكن است ايا در تاريخ معاصر بلايي كه ضد انقلاب بر سر سالوادور النده در شيلي اورد و مردم را ناراضي كردند فراموش كرده است ايا نبايد به توطئه اي كه براي توسعه نارضايتي بنام صادرات ارزاق كليد خورده مشكوك شد مسئولان امنيتي چرا توجه نمي كنند اين همه گراني ارزاق عمومي و نارضا يتي مردم ... بخدا من مسلمانم و كشور و نظامم را دوست دارم ولي از اين حركات مشكوك شده ام