العالم نوشت:

خبرنگار شبکه العالم از وقوع چند انفجار در چند منطقه شیعه نشین بغداد خبر داد. صبح امروز (دوشنبه) 5 انفجار جداگانه مناطق "سبع البور"، "البلدیات"، "الکاظمیه"، "الشرطه الرابعه"، "شهرک صدر" را هدف قرار داد. 

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، اطلاعات اولیه حاکی است که در انفجارهای امروز بغداد دست کم 13 تن کشته شدند. فعالیت تروریستها در عراق در هفته های اخیر شدت بیشتری گرفته است به صورتی که آنها در این حملات مناطق مختلف به ویژه مناطق شیعه نشین و سنی نشین را هدف قرار می دهند.  
مسئولان عراقی بارها در خصوص حمایتهای برخی کشورهای بیگانه از این گروه های تروریستی و توطئه آنها برای به راه انداختن جنگ فرقه ای و طایفه ای در عراق هشدار داده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    1 6
    این عراق اصلا رییسجمهور یا دولت داره ؟چرا جلوی این کشتارو نمیگیرن وافریادا ! وا محمدا !
    • فرهاد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      2 0
      بله داره. اتفاقا رییس جمهوریش آدم شریفی به اسم جلال طالبانی هستش. اما متاسفانه تا زمانی که کشورهایی دیگه توی امور داخلی عراق دخالت میکنن و باعث اختلاف افکنی بین احزاب و گروه های مختلف عراقی میشن، این وضع ادامه داره. در ضمن تا زمانی که در سوریه گروه های تروریستی جولان میدن، عراق یک روز خوش را هم نمیبینه. کشورهای همسایه عراق توی این موضوع باید هرکاری میتونن بکنن، تا عراقی ها اختلافات رو کنار بذارن نه اینکه به اختلافات دامن بزنن.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 0
    باید مراقب اختلافات مذهبی و قومی بود به چشم بر هم زدنی همه چیز نابود می شود هم اکنون در عراق امنیت در قالب اختلافات شیعه و سنی وجود ندارد و نه تنها دولت هیچ کسی نمی تواند کاری کند(هشدار به 100 نفری که جلو تر از رهبری به روحانی کفش پرتاب کردند)
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    4 1
    یعنی کسی نیست جلوی ترکیه و قطر و القاعده و طالبان رو بگیره. جهان ازاد و مردم جهان باید تکلیف تروریست ها و حامیانشون رو زودتر روشن کنند وگرنه مشخص نیست این کشت و کشتارها به کجا کشیده بشه.
  • نیما IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    4 1
    مشکلات عراق خیلی پیچیده تر از این گزارش ها است همه ما پی بردیم که بعد از خروج آمریکا از عراق نیز بمب گذاری و ترور هر هفته از مردم بی گناه قربانی می گیرد متاسفانه برخی از کارشناسان سیاسی ایرانی و خارجی نیز علت را جنگ و اشغالگری نیروهای امریکایی می دانستند ولی می بینیم چندان ارتباط نزدیکی بین این دو عامل وجود ندارد و مسائل پیچیده تر از این تحلیل هاست مشکل عراق تشکیل دولتی ائتلافی است که سنی ها و ترکمن ها را بیشتر در قدرت سیاسی سهیم کند و نقش پرنگ تری را نسبت به زمان حال به این مذاهب و قومیت ها داده شود و این یه نوری مالکی و دولت قانون بستگی دارد چون عراق سالها در سیطره دیکتاتوری نظامی بوده و تجربه دموکراسی در مدت زمان کوتاهی در عراق فراهم گشته پس فضای سیاسی در بغداد بسیار شکننده است.
    • فرهاد IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      2 1
      ضمن احترام به همه فومیتها، ولی ترکمنها اصلا به اندازه ای نیستن که بشه توی مقامات بالای دولتی از اونها استفاده کرد ولی شاید بشه توی شهرها و مناطقی که تعداد بیشتری دارن، مسئولیتهای محلی بهشون داد. ترکمنها حتی توی اقلیم کردستان هم یک اقلیت کوچیک هستن. وی سنی ها تعدادی زیادی دارن و باید در دولت از اونها هم استفاده کرد. بهترین ترکیب برای عراق یک ائتلاف بین شیعیان و سنی ها و کردهاست. بدون حضور هرکدام از این سه، دولت واقعی در عراق شکل نمیگیره. اتفاقا چندین بار کردها بین شیعیان و اهل سنت برای تشکیل دولت ائتلافی میانجی گری کردن و سعی کردن اختلافات بین این دو رو کاهش بدن. شاید مدل لبنان برای تقسیم قدرت بین مذاهب و قومیتها هم بتونه برای عراق جواب بده.