فارس نوشت:

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت پرونده فروش مگان‌های عدم‌تعهد، دادگاه احمدی‌نژاد، رشوه در فوتبال، بابک زنجانی و زمین‌خواری در لواسانات و دماوند را تشریح کرد.

محمدعلی در پاسخ به این سؤال که پرونده فروش مگان‌های جنبش عدم تعهد در کمیسیون اصل نود در چه وضعیتی است، گفت: طبق آماری که به کمیسیون داده شده این خودروها به قیمت 58 میلیون به فروش رفته است. در واقع طبق گزارشات واصله قیمت این خودروها از حدود 56 تا 61 میلیون به فروش رفته است‌، البته مباحث ذکر شده در این زمینه و موضوعات دیگر را بایستی بررسی کنیم. طبق آماری که تاکنون به کمیسیون ارائه شده هنوز تخلف یا عدم تخلف محرز نشده است و باید بیشتر موضوع را بررسی کنیم.

پورمختار در پاسخ به سوال بعدی درباره موضوع دادگاه محمود احمدی‌نژاد که مدتی پیش سخنگوی کمیسیون اصل نود از برگزاری آن خبر داده بود و این پرسش که آیا این دادگاه به دلیل برداشت 16 میلیارد برای دانشگاه ایرانیان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دادگاه ربطی به برداشت 16 میلیارد تومان برای دانشگاه ایرانیان ندارد. گزارشی در دیوان محاسبات درباره برداشت 16میلیارد تومان به مجلس ارائه شد که خانه ملت نیز موضوع را جهت رسیدگی به کمیسیون اصل نود ارجاع داده است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه پس دادگاه احمدی‌نژاد در رابطه با چه موضوعی قرار است برگزار شود، خاطرنشان کرد: در دوره هشتم راجع به دو پرونده گزارش داده شده است و من هیچ اطلاعی درباره آنها ندارم زیرا اکنون در قوه قضائیه در حال رسیدگی است. یکی از آن پرونده‌ها به عدم معرفی وزیر ورزش مرتبط است و دیگری نیز شبیه این موضوع است که اکنون به خاطر ندارم.

وی در خصوص پرونده بابک زنجانی و این مبحث که گفته می‌شود بین توضیحات وی در کمسیون اصل نود و کمیسیون انرژی تناقضاتی وجود دارد هم گفت: ما هنوز رسانه‌ای نکردیم که چه اطلاعاتی توسط بابک زنجانی در کمیسیون اصل نود ارائه شده است، من خبر بیشتری در این زمینه ندارم. ما در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم، البته آخرین گزارش وزارت نفت هم باید به کمیسیون برسد تا متعاقب آن از بابک زنجانی هم موضوع را پیگیری کنیم.

وی درباره جلسه اعضای کمیسیون اصل نود با اهالی فوتبال برای پیگیری معضل رشوه در فوتبال هم اظهار داشت: در جلسه دیروز بحث‌های مقدماتی مطرح شد،‌این جلسه نزدیک به 4 ساعت به طول انجامید و پیگیری موضوع ادامه خواهد داشت. آقای رویانیان در جلسه قبل در ابتدای جلسه حضور داشت و به دلیل اینکه قرار بود در جلسه دیگری حاضر شود زودتر از سایرین از جلسه خارج شد، ممکن است افراد جلسه قبلی در همین جلسه هم حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر کسی در جریان پرونده رشوه در فوتبال با کمیسیون همکاری نکند چه برخوردی با وی خواهد شد، اظهار داشت: کسانی که پس از دعوت کمیسیون در جلسه حضور پیدا نکنند بر اساس قانون به قوه قضائیه معرفی خواهند شد و این قوه هم به صورت فوق‌العاده به موضوع رسیدگی خواهد کرد. کسانی که در جلسات کمیسیون حضور نیابند و با این کمیسیون همکاری نکنند، محکومیتی بین 3 تا 6 ماه حبس و انفصال در انتظارشان است.

پورمختار در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر اینکه پرونده فردی که در لواسانات و دماوند زمین‌خواری کرده بود به کجا رسید، اظهار داشت: پرونده زمین‌خواری در حال بررسی است اما من نمی‌توانم نامی از فردی بیاورم. جلوی زمین‌خواری این فرد گرفته شده است. گزارش دیگر هم از دفتر مقام معظم رهبری راجع به لواسانات به کمیسیون آمد که در مجموع یک پرونده مربوط به دماوند و یک پرونده مربوط به لواسانات است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مژگان A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    21 1
    چه توضیحات شفاف و صریحی!!!!!!!!!!!!
  • بی نام GB ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    8 0
    پرونده برای چی . دادگاه چرا؟ خوب 50 میلیارد از اقای روحانی میگیره میاد حسابا روتسویه میکنه
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    186 4
    هروقت مرتضوی رو به دادگاه بردند احمدی نژاد رو هم می برند اینا فقط خوراک سیاسیه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    11 0
    پس هيچ جوابي ندادند
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    112 2
    این همه جرایم غیر قابل تصفیه حساب است. اینها حق الناس است و امکان برگشت دادن نیست.
  • مسعود DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    90 0
    چه بر سر ما.انقلاب .دینمان امده ؟چرا رییس جمهور مملکت باید بعد از دوران تصدی جوابگو باشه.باید به تخلفات سریع رسیدگی بشه نه بعد از چند سال حالا هر کی میخواد باشه...........
    • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      9 1
      سارکوزی هم تو فرانسه بعد از پایان دوران ریاست جمهوریش به دادگاه احضار شد کلا این یه عرفه که رئیس جمهور بعد از پایان مسئولیتش اگه تخلفی داشته باشه باید به دادگاه بره و محاکمه بشه مگه اینکه پاکستان باشه!
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    13 0
    آقا یک سوال مدت ها ذهن منو مشغول کزده ثروت بابک زنجانی از کجاست؟
  • من IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    60 2
    من هنوز برام سواله 16 ميليار تومن رو از كجا آورده؟ چرا كسي چيزي بهش نميگه؟ البته از اين ميليار ها زياده!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    61 0
    چه پاسخهای دقیقی دادند ایشون.
  • بی نام US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    16 0
    اميدوارم اجازه ندهند مرتضوى و بابك زنجانى از كشور خارج شوند كه مثل خاورى نشود.
  • بی نام EU ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    20 0
    به گفته وزیر نفت کابینه دکتر روحانی شخص بابک زنجانی 2.5 میلیون دلار ... میلیون دلار ناقابل به وزارت نفت بدهکار این پول خردشه ها !!! اونوقت گیر دادید 16 میلیارد تومن !!! خیلی از مردم خاص دریافتیشون با حقوق 400 500 هزار تومن زتدگی خودشو خانواده می چرخونن .. مراجع قم قوه قضایه اطلاعات پس چرا کاری نمی کنند اینطوری پیش بره مردم زده میشن
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    19 0
    تخلف جالبی بود (عدم معرفی وزیر ورزش و دیگری نیز شبیه این موضوع) واقعا که
  • مجید استقلالی 444 IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    14 3
    مطمئنا به هیچ جایی نمیرسیم . با رسانه ای کردن این موضوعات بیش از این دل مردم رو خون نکنید
  • حمید A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    9 0
    واقعا که.پس تفاوت ایشون با من چیه که الان دارم این اخبار را می خونم؟؟ایشون که از هیچی خبر نداشتن؟
  • یحیی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    1 0
    شغالان شیرها راسربریدند