سقوط آندروید و سامسونگ در امریکا/ اپل شماره یک بازار

سهم آندروید از بازار امریکا از 52.4 درصد در ماه می 2012 به 51.6 درصد در آگوست 2013 سقوط کرده و انی در حالی است که اپل همچنان شماره یک بازار این کشور به شمار می رود.

 

به نوشته comscore اپل یک تنه در برابر غیر اپلی ها 40 درصد از بازار را در اختیار داشته و روند رو به رشد خود را نیز حفظ کرده است.

سامسونگ رقیب اصلی اپل،هر چند رشد یافته اما در مقایسه با میزان رشد اپل، در بازار امریکا قابل قیاس نیست.

اچ تی سی(با رشد منفی)، موتورولا و ال جی دیگر سازندگانی هستند که در بازار امریکا در رده های بعدی جای می گیرند.

در فضای پلتفورم ها گوگل با آندروید همچنان اول بوده و اپل با سیستم عامل آی او اس دوم بوده ولی رشد قابل قبولی را داشت است.گفتنی است آندروید در مقایسه با آی او اس، روند نزولی داشته است و با ورود نسخه آی او اس میزان بیشتری از سهم بازار پلتفورم ها را از دست داده است.

بلک بری، مایکروسافت و سیمبین نیز در رده های بعدی قرار دارند.

آمار موسسه Comscore‌از روی 30 هزار کاربر دارای اشتراک موبایل در امریکا صورت پذیرفته است. طبق آمار 145 میلیون امریکایی مالک گوشی هوشمند یا همان اسمارتفون هستند که این رقم 60.8 درصد از رقم قابل افزایش تا 100 درصد را در بر می گیرد.(شاهد رشد 3 درصدی از ماه می تاکنون بوده ایم)

بازار گوشی های هوشمند در امریکا

بازار موبایل در امریکا comscore

در این مدت اپل از 39.2 درصد مشترک به 40.7 درصد (1.5 درصد رشد)مشترک افزایش پیدا کرده و مشترکان با گوشی سامسونگ نیز از 23 درصد به 24.3 درصد (1.3 درصد رشد) رسیده است. در همین مدت اچ تی سی با 1.3 درصد رشد منفی به 7.4 درصد مشترکین، موتورولا با سقوط 0.9 درصد ی به 6.9 درصد و ال جی در همان درصد 6.7 درصد مانده است.

به عبارت دیگر، اپل و سامسونگ 2.8 درصد به مشترکین خود افزوده اند و سه سازنده دیگر نیز در مجموع 2.2 درصد از مشترکین خود را از دست داده اند.

نکته قابل ذکر اینکه در ماهی که آمار گرفته شده، هنوز آیفون های جدید 5c‌و 5S به بازار نیامده اند و قطعا در دوره بعد این آمار متفاوت تر از قبل و به نفع اپل خواهد بود.

رشد اپل در ماههای می، ژوئن،جولای در برابر سامسونگ متوقف شد و از ماه آگوست مجددا به قله اول بازگشت.

با توجه به اخبار جدید مبنی بر قرار گرفتن گوشی های اچ تی سی با دو سیستم عامل آندروید و ویندوز فون، ممکن است سهم این سازنده در بازار دستخوش تغییر گردد.

موتو ایکس موتورلا نیز اخیرا راهی بازار شده و باید منتظر فروشهای آتی آن در کریسمس باشیم تا شاید سهم این گوشی در بازار تغییر پیدا کند.

ال جی G2 و نیز نکسوس5 نیز با ورودشان به بازار، سهم ها را تغییر خواهند داد.

در بازار پلتفورم ها و سیستم عامل گفتنی است آندروید، در ماه می رشد داشته و در ماه ژوئن درصدش تغییر نکرد و بعد از ماه جولای و آگوست سهم بیشتری را در بازار از دست داد.

بازار سیستم عامل ها و پلتفورم های نرم افزاری در امریکا

بازار os در امریکا comscore

بلک بری نیز در بازار پلتفورم ها از 4.8 درصد به 4 درصد سقوط کرد و مایکروسافت با پلتفورم ویندوز فون از 3 درصد به 3.2 درصد رشد یافته است.

سیستم عامل سیمبین متعلق به نوکیا نیز از 0.4 درصد به 0.3 درصد تنزل پیدا کرد و با توجه به اینکه گوشی های تحت سیمبین دیگر تولید نخواهد شد، به زودی این درصد ها حذف خواهد شد و بازار نوکیا که توسط مایکروسافت خریداری شده ممکن است در آینده با تجهیز این گوشی ها به ویندوز فون، رتبه مایکروسافت را جابجا کند. بر اساس تحقیق جدید ویندوز فون در اروپا رو به گسترش است و این خبر خوبی برای مایکروسافت می تواند باشد.

اوضاع بلک بری علی رغم عرضه گوشی های Z10 وQ10‌همچنان مبهم است و با اعلام ضرر یک میلیارد دلاری و حذف قسمت عمده ای از شغل ها در بلک بری باید منتظر فروخته شدن این کمپانی به کمپانی هایی مانند لنوو و ... باشیم.

آنچه از این تحقیق بر می آید، انحصاری شدن بازار توسط آندورید و آی او اس است که در مجموع با هم 92.3 درصد از بازار را در اختیار دارند.

 

منبع: د نکس وب

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طوطی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    اپل همیشه در آمریk شماره 1 بوده. نکنه توقع داشتین سامسونگِ مقلد، 1 بشه!!! همین که بهش اجازه ی فروش 2 آمریk میدن بره خداشم شکر کنه.
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      شما بهتره مثل طوطی یه حرف رو تکرار نکنی.برندی که چند وقت پیش محکوم شد اپل بود که اقای اوباما لغو کرد.پس کسی که مقلد هست اپل هست.بعد یه سوال چرا خبر اناین عزیز اینقدر از سامسونگ بدش میاد و طرفداری از اپل میکنه؟میدونم این کامنت تایید نمیشه ولی بهتره به همه برندا احترام بذاریم.سامسونگ جدا برترین برند بازار موبایل هست
    • آرمان A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      13 86
      مستر آمری کا تا حالا آیفون یا سامسونگ دستت گرفتی میای اینجا نطق میکنی!
    • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      66 24
      هنوز آمار آيفون هاي جديد نيومده وگرنه كلا سامسونگ بدبخت سوسك مي شه
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      6 16
      ببین فقط اس3 70 میلیون و نوت2 30 میلیون فروش کردن.ببین فروش اس4 و نوت3 چه شود.اپل همیشه در برابر سامسونگ شکست خورده بوده.تو تمامه دنیا از جمله کشورهای پیشرفته سامسونگ اول هست
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      10 12
      درسته خبر انلاین همیشه از سامسونگ بد میگه و خبرای ضد سامسونگی میذاره و عشق اپل هست و فقط خبرای مثبت اپلی میذاره..اینو دیگه همه فهمیدن
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      26 0
      دعوا نکنین، ازدواج کنین
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      15 1
      گورِ بابای اپل و سامسونگ، میرم که ازدواج کنم ☺
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    39 17
    تو ايران هم اول نيست سامسونگ. نوكيا اوله
    • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      38 7
      ايران كه معلومه ميگه گوشي بگيرم شونصد مگا پيكسل باشه سيستم عامل رو بيخيال
    • محسن IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      8 7
      نوکیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    15 32
    شما کاهش 1 درصدی رو سقوط مینامی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    19 54
    سياست هاي اپل جواب ميده. بنده خدا ايده هاشون ته كشيده، ميان از رو اندروييدي ها كپ ميزنن. اين اخري هم كه با گوشي هاي پلاستيكي رنگي، ابروي خودش رو برد!!!
  • کیان IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    21 11
    اونوقت سونی رو آدم حساب نفرمودین قربان؟
  • نظرسنجی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    39 26
    اپل ← کلیک «سبز» ■ سامسونگ ← کلیک «قرمز»
    • بی نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      5 31
      عزیزم اینقدر ساده نباش راحت میشه رای هارو عوض کرد.اینو همه میدونند که سامسونگ پر طرفدار ترین و برترین برند و پر فروش ترین برند جهان هست
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    16 19
    آی او اس هفت که شده اندروید، همه ویژگیاشو من رو گوشی سیصد تومنی که سه سال پیش خریدم دارم سه ساله، این بد نیست یکی ویژگیای خوبو کپی کنه، این بده که یکی بیاد بگه فقط من حق دارم کپی کنم، هر کیم گوشی زد باید بیاد دادگاه! کی آخه میره آی فون بگیره دیگه تو سال 2013؟
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 2
    ارزشمندترين شركت دنيا اپل،تو3روز اول9ميليون فروخته آيفونهاي جديد تركوندن
  • me myself A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 1
    پس سونی کجا ست!!؟ برو سونیz دست بگیر تا معنیه هوشمند و قشنگ متوجه شی! ایقد اپل اپلم نکین فقط بلده اسم گوشی رو عوض کنه! سامسونگم ک فقط هنگ میکنه،خییلی هم طرحا شون بی ریخته