علیرضا منصوریان می‌گوید: هنوز آن نگاه ویژه‌ای که باید به تیم زیر 22 سال باشد، نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ زیر 22 ساله‌های ایران بعد از قرار گرفتن در گروه مرگ آسیا از روز یک‌شنبه استارت خود برای حضور موفق در رقابت‌های قهرمانی آسیا را زدند اما علیرضا منصوریان همچنان با نگرانی و دغدغه‌های فراوانی دست به گریبان است، تا جایی که اعتقاد دارد هنوز به او و تیمش نگاه ملی ندارند. در شرایطی که طی روزهای گذشته شایعات فراوانی در ارتباط با دعوت برخی از بازیکنان به این تیم و ممانعت از حضور بازیکنانی همچون صادقیان و عالیشاه در تیم‌ ملی بزرگسالان به گوش رسید، با علی منصور گفت‌وگویی انجام دادیم تا از صحت و سقم این اتفاقات باخبر شویم.

* مثل اینکه باشگاه‌ها همکاری کردند و همه بازیکنان در اردو حاضر شدند.

بله خدا را شکر همه همکاران و دوستان شرایط تیم زیر 22 سال را درک کردند و بچه‌ها همگی در اردو حاضر هستند.

* پس از شرایط رضایت داری؟

بد نیست اما ایده‌آل هم نیست.

* چطور؟

هنوز آن نگاه ویژه‌ای که باید به تیم زیر 22 سال باشد، نیست. می‌بینید که همه افکار متوجه تیم ‌ملی بزرگسالان و جام‌ جهانی‌ برزیل است، در حالی که اسکلت اصلی ایران در آن رقابت‌ها می‌تواند از همین تیم زیر 22 سال باشد. به همین خاطر این تیم توجه و حمایت بیشتری هم می‌طلبد که ما الان آن را نداریم.

* حالا این نگاه ویژه چگونه باید باشد؟

مشکلاتی در این مدت داشتیم که حل‌شدنی نیست. یکسری توقعات به عنوان تیم دوم ایران داریم که تا حل نشود تیم، تیم نخواهد شد. یکسری مسائل مباحث فنی است که ما پیش می‌بریم و در کنار آن باید بحث عملیاتی به ما کمک کند. هنوز تفاوت زیادی نسبت به نگاه به تیم امید می‌بینم. می‌طلبد که شرایط تیم امید همانند تیم بزرگسالان باشد.

* این شرایط مهیا نشده؟

نه، ما هم‌اکنون عازم اردوی عمان هستیم اما هنوز بخشی از بازیکنان‌مان بلاتکلیف هستند. بخشی از بازیکنان‌مان را هم به تیم بزرگسالان داده‌ایم. اگر قرار است تیم امید نتیجه بگیرد باید نگاه ویژه باشد در غیر این صورت من هم مانند سایر سرمربیان خواهم رفت. نماینده مربیان هستم. قبل از ما آنقدر مربیان بزرگی بوده‌اند اما من همیشه در این دو سال به دنبال نگاه ویژه بودم. اگر برای تیم بزرگسالان امکاناتی با نمره 100 می‌گذاریم، برای تیم امید باید 120 باشد زیرا باید به بازیکن تیم امید بفهمانیم که اگر به شما نگاه ویژه می‌شود به این دلیل است که سرمایه‌گذاری می‌شود.

* چرا اردوهای زیر 22 سال در این چند ماه مدام لغو شد؟

جواب دادن به این سؤال سر دراز دارد. ما باید شهریور اردویی برگزار می‌کردیم اما این اردو لغو شد، باید در مهرماه 4، 5 بازیکن جدید را می‌دیدیم که این امر صورت نگرفت، حالا مجبور هستیم در این اردو با همان بازیکنان اردوی قبلی کار خود را دنبال کنیم، باید حتماً بازی دوستانه خوب با تیم‌های قدرتمند برگزار کنیم. اگر قرار است هزینه‌ای شود باید به اندازه بزرگسالان با کیفیت باشد. بازیکنان ما دیگر بازیکنان 2، 3 سال پیش نیستند، هم‌اکنون در تیم‌های خود به عنوان بازیکن اصلی وارد میدان می‌شوند، آنها به این خودباوری رسیده‌اند که بعد از امید باید در تیم‌ ملی بزرگسالان بازی کنند.

* اردوی عمان خواسته شما را برآورده می‌کند؟

مسئولان فدراسیون چندین کشور را در نظر گرفتند و پیشنهاد دادند اما آن کشورها جواب رد به ما دادند. این موضوع به این دلیل است که ما هنوز در برنامه‌ریزی خودمان با مشکل روبه‌رو بوده و بلاتکلیف هستیم و نمی‌توانیم هر بازی دوستانه‌ای را انجام دهیم. دوست داریم با آلمان بازی کنیم اما این کشور به ما شانس بازی نمی‌دهد زیرا برنامه تیم امید خود را از یک سال پیش هماهنگ کرده است. سطح توقع ما این است که با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم. عمان یکی از این کشورهاست و پس از آن توقع می‌رود که با کره‌جنوبی بازی کنیم. بازی‌های دوستانه پشت ‌سر هم ضعف ما را مشخص می‌کند. نباید ضعف خودمان را در بازی‌های رسمی پیدا کنیم.

* بازیکنان مشکل خروجی ندارند؟

سعی می‌کنیم تا امروز این مسئله را برطرف کنیم. امیدوارم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

* در این چند روز شایعاتی شنیده شد مبنی بر اینکه چون شما ستاره‌های جوان و آماده لیگ را در لیست زیر 22 سال قرار دادید کروش آنها را به بزرگسالان دعوت نکرد، صحت دارد؟

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من لیستم را بعد از لیست تیم‌ ملی اعلام کردم تا کادر فنی تیم‌ ملی مشکلی برای دعوت بازیکنان مد ‌نظرش نداشته باشد و این نبود که بازیکنان به خاطر تیم امید به بزرگسالان نرفته باشند. اتفاقاً من با کارلوس هماهنگی خوبی دارم و او در جریان تمام برنامه‌های ما قرار دارد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 0
    خب معلومه تیمهای مطرح دنیا با ما بازی نمیکنند. و ما همچنان خودمون رو گول میزنیم! آخه عمان هم شد تیم ؟!
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 1
    داش علی منصوریان ♥
  • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 3
    شما اول ببین خودت شایسته هستی الان سرمربی هستی بعد تعیین تکلیف کن!