تسنیم نوشت:

 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: ایجاد گروه دوستی پارلمانی بین ایران و آمریکا اصلا در دستورکار مجلس نبوده و در حال حاضر نیز چنین موضوعی مطرح نیست.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی صحبت‌ها در مورد تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین ایران و آمریکا، گفت: این موضوع به هیچ وجه در دستورکار نمایندگان مجلس و کمیسیون قرار ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر اصلا بحث تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین ایران و آمریکا مطرح نیست. حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند که ما اصلا اعتمادی به آمریکایی‌ها نداریم. بین گرگ و میش دوستی وجود ندارد. صفت آن‌ها گرگ است. تا زمانی که آن‌ها روحیه تجاوزگری و درنده‌خویی داشته باشند، ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم با آن‌ها رابطه‌ای برقرار کنیم، چه برسد به اینکه بخواهیم گروه دوستی پارلمانی ایجاد کنیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: زمانی تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا به صورت جدی در مجلس مطرح می‌شود که آن‌ها خطاهای خود را کنار گذاشته و از ملت ایران به دلیل تجاوزها و تعدی‌هایشان عذرخواهی کنند.
حقیقت‌پور با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره ما را تحریم می‌کنند و پارلمان این کشور نیز هر روز آن‌ها را تشدید می‌کند، افزود: در این شرایط ما هیچ دوستی با آن‌ها نداریم.
وی تأکید کرد: اندیشمندان و افراد آزاد آمریکا می‌توانند همیشه به ایران سفر کنند و سخنرانی داشته و حتی از نقاط زیارتی، تاریخی و تفریحی ما نیز بازدید داشته باشند، اما ما هیچ دوستی با آن‌ها نداریم. در حال حاضر بحث دوستی و روابط با این کشور مطرح نیست، بلکه در شرایط موجود بحث حل موضوع هسته‌ای مطرح است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این کشور در مدت حدود 70 سال به حق و حقوق قانونی ملت ما تجاوز کرده است که آن‌ها ابتدا باید حسن نیت خود را به ملت و دولت ما ثابت کنند و از مواضع قبلی‌شان کوتاه بیایند، در آن زمان می‌توان ایجاد هرگونه گروه دوستی و یا ارتباطی را با این کشور بررسی کرد، اما در حال حاضر بحثی در زمینه ایجاد ارتبط و یا گروه دوستی بین پارلمان‌های جمهوری اسلامی ایران و آمریکا مطرح نیست.

/21219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    میشه بفرمایید پس چه کار مهمی در دستور کار نمایتده های خیلی زحمت کش است؟؟؟ فقط برای خودمان متاسفیم همین و گله ای از کسی نیست که.......
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      1 1
      ببینم روس ها کی بابت تجاوزهایی که به ایران داشتند عذر خواهی کردند؟ راستی من نمیدونم عراق از ما عذرخواهی کرده؟ محمود هم 8 سال بی امان به ایران تاخت، عذر خواهی که نکرد هیچی حالا مدافعانش طلب کار مردم هم هستند. نه آقا اینا بهانه اس، اگه بخوایم به تاریخ نگاه کنیم روسیه بیشتر به ما ضربه زده تا آمریکا. در مورد اینکه میفرمایید کنگره آمریکا ما رو تحریم میکنه باید بگم تحریم ها فقط رو دوش مردم عادی است نه شما. یادتون رفته چقدر میگفتین تحریم هیچ تاثیری نداره، پس لازم نیست تحریم رو بهونه رابطه با آمریکا بکنید. خدایا بازار کاسبان تحریم و و آنان که بواسطه تنش مابین ایران و آمریکا مشغول جمع آوری مال هستند را تخته کن. آمین........
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    1 0
    باووووشه!!!
  • امینس A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    چیه برادر!! اگر ما ملت ایران هستیم و 70 سال تحت ظلم این امریکایی ها بودیم الان ما میگیم گروه پارلمان دوستی با با کنگره امریکا به نفع ملت و حقوقشان و به ضرر لابی های اسرائیلی و تندروهای امریکایی هست...چرا با رنج و عذاب دادن ما می خواهید نفس ما رو بگیرید..