مهر نوشت:

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید است.

ولی الله سیف اظهار داشت: در بازدید چند ساعته ای که از شهر نهاوند داشتم متوجه شدم این شهر در سالهای گذشته نسبت به شهرهای اطراف خود رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته که در این مورد باید مسئولین ارشد شهرستان فکر اساسی و اقدام بزرگی انجام دهند.

سیف اظهار داشت: بزرگترین مشکل نهاوند مسئله بیکاری و کمبود صنایع تبدیلی و تولیدی است که برای حل این مشکل باید زمینه مشارکت و حضور سرمایه داران بخش خصوصی در این شهرستان فراهم شود.

وی افزود: برای توسعه و رشد اقتصاد و صنعت تولید در شهرستان نهاوند می توان از کانال صندوق توسعه ملی استفاده کرد و پروژه ها و طرح های مختلف تولیدی را در نهاوند اجرا کرد.

بودجه سال 92 ترمیم شد و به 157 هزار میلیارد تومان  رسید

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بودجه سال 1393 در حال شکل گیری است که در اولین قدم، بودجه سال 92 ترمیم و  از 210 هزار میلیارد تومان به 157 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

ولی الله سیف از توافق مجلس و دولت تا پایان سال جاری برای حذف یارانه بعضی از دهک های ثروتمند و مرفه جامعه خبر داد و گفت: مردم ایران نیز پذیرش این امر را به خوبی درک کرده اند و زمینه اجنماعی این اقدام فراهم شده است.

شعار اقتصاد بدون نفت در کشور به مرحله عملی رسیده است

سیف اظهار داشت: شعار اقتصاد بدون نفت در کشور به مرحله عملی رسیده و در حال حاضر واردات و صادرات کشور بدون اتکا به فروش نفت در حال انجام است که این  اتفاق یک قدم اساسی و مهم در اقتصاد و تولید کشور است.

وی صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور را بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: برای احیا اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی مردم باید به بخش تولید و صادارات کشور توجه و اهمیت بیشتری داشت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    48 1
    مگه اقتصاد با نفت چه ایرادی داره؟! مشکل اقتصاد ما نفت نیس؟! ما اگه درآمد حاصل از نفت رو در راه درستی مصرف میکردیم خیلی هم خوب بود!!! یعنی تکنولوژی روز رو به کشور وارد کنیم و در کنارش کم کم خودمون شروع به تولید تکنولوژی کنیم در زمینه هایی که شرایطشو داریم و البته سودشون بیشتر از ضررشونه!!!! همه ی اینا نیازمنده رابطه ی خوب با تمام کشورها بخصوص صاحبان صنعت در دنیای امروزیه
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    62 3
    ثروتمندی که یارانه میگیره از همه محتاجتر و گداتر است این نشون میده که ثروتمندان همه نوکیسه هستند
  • اهوازی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    35 3
    این که توافق نمیخواد بگو حذف بشه میشه اون واریزه مبلغ یارانه است که کلی توافق میخواد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    60 18
    همین طور ادامه می دن تا اخر برای همه مردمو قطع می کنن.چه کلاهی رفت سر مردم
  • محمد رضا A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    51 1
    این ثروتمندایی که می خوان یارانشونو قطع کنن ، اونایی نیستن که سوار پورشه می شن ، مطمئنن منه دانشجو رو میگن که با پوله یارانه و کار کردن نمی تونم خرج دانشگاهو زندگیمو بدم ، صد در صد مطمئنم که اونایی که تو نظر سنجیم موافق حذف یارانه بودن ، اول از همه یارانه اونا حذف می شه
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    73 2
    لابد کارمندای بدبخت هم جزو ثروتمندان حساب میشن
  • بهرام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    64 9
    یارانه حق همه است.چرا فقط شعار می دید؟کسی که زحمت کشیده و پولدار شده باید هم بیشتر بخوره، شما با این پولها بیشتر گدا پروری می کنید.یا باید به همه پرداخت بشه یا کلا مال همه قطع بشه، چون با توجه به تصاعدی بودن قبضها هرکس بیشتر مصرف کنه مبلغ و ضریب پرداختی بالاتر می ره پس ربطی به یارانه و ... نداره.لطفا یکی از آقایان جواب من را بدهد.روزی که داشتید با به به و چه چه این روش را اجرا می کردید و احمدی نژاد می گفت برید پس انداز کنید و با این پولها ویلا و خانه و ....بخرید چرا فکر این روزها رو نکردید. چرا با شعور مردم بازی می کنید؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      6 2
      اره داداش یارانه مال همست ولی این بیشتر شبیه پول تو جیبی شده تا یارانه.به نظر من که خیلی زشت کسایی که میتونن این پولو نگیرن و دارن خودشونو کوچیک میکنن و میگیرن.به هر نفر کلا تا الان تقریبا 1.500.000 دادن.پول یه ماه دو ماه اجارست پول یه ترم دانشگاست پول یدونه گوسفنده پول یه گوشی موبایله ... !!!
  • شاهپور IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 0
    اقا بهرام دمت گرم حرف دلمان را زدی ولی کو کوش شنوا؟؟؟
  • طبقه متوسط A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 0
    بهتره اول روی فرمول تعیین ثروتمند و فقیر کار کنند!
  • سهراب IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    7 0
    رئیس بانک مرکزی فقط میتواند یارانه خودش را ببخشد . انهم بعد از دریافت
  • حسین A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 0
    شما را به خدا یارانه نماینده های مجلس را حذف نکنید آخه نصف معلما حقوق می گیرند خونه و ماشین هم که ندارند ...
  • ايمان A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 0
    من نمي فهمم مشكلات شهر نهاوند چه ربطي به حيطه كاري رئيس بانك مركزي كشور دارد واقعا ايشون با اين وضعيت كشور نبايد گرفتار تر از اين حرفها باشند
  • ستار IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 6
    روحانی مچکریم.
  • مریم IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    خب!!!!
  • همگان A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 1
    ابزار شما برای تشخیص ثروتمند چیست؟کسی که پولهای کلانش را تبدیل به ارز و طلا و ....... می کند شما از کجا می فهمید که ثروتمند است یا خیر؟اگر واقعا معیار درستی برای تشخیص دارید خوب کار درست است ولی اگر اشتباه میشود یارانه حق عموم مردم است چرا که از محل منابع ملی تامین می شود.
  • غ IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 0
    اقای سیف لطف کنید شما حرف نزنید یه بار اظهارنظر فرمودید برای هفت پشتمان کافی ایت
  • مهدی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    2 0
    بابا یارانه رو اگر می خواستید دوباره با کلاه گذاشتن قطع کنید.. خب چرا دادید؟؟ با گفتن اینکه جامعه با گرونی و بدون یارانه و با این زمینه عادت کرده ...مردم را راضی نگه دارید..کار اشتباهی است.. چون بی کاری و بی پولی برا همه وجود دارد..و تمام نشدنی است...
  • عضو كوچكي از خانواده شهدا IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    4 0
    با سلام و عرض ادب استدعا دارد نمايندگان محترم با تهيه طرحي نسبت به توقف پرداخت يارانه‌هاي همه مردم اقدام نمايند و مبلغ مربوطه را براي گسترش تعاوني‌هاي توليدي، كشاورزي، اشتغال جوانان ، درمان و... هزينه كنند و جوانان را از بيكاري وگرايش به شغل دلالي نجات دهند، زيرا بزرگترين ضربه‌اي كه به جامعه وارد شد عدم اشتغال جوانان و بازخريد كردن كارمندان در نهايت گرايش اكثر اعضاي جامعه به سمت دلالي بود و پرداخت يارانه نيز بي تاثير در گرانيها و گسترش فقرنبود كه چنين پديده هايي آثار شومي را براي جامعه به ارمغان آورد. زيرا با ارائه اين طرح اميد محتكران و گران فروشان را نا اميد خوهيد كرد. و ما را از غرق شدن در فقر بيشتر نجات خواهيد داد. موفق باشيد
  • وحید A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    منظورشون از ثروتمند کیه؟ تو ایران مگه می شه فهمید کی چقدر پول داره؟ دوست من مهریه همسرش رو قسط بست چون فیش حقوقیش ماهی پونصد تومنه اون وقت از کارهای دوم و سومش حداقل ماهی 10 میلیون درمیاره. می گردن کسی رو پیدا نمی کنند بعدش می چسبن به ما کارمند ها می گن شما پولدارید. می ترسم از این کلمه ثروتمندی که تعریف نشده