معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اهمیت هنر در بین ایرانیان و وجود هنرمندان گران قدر در کشور از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های هنرمندان ایرانی در خارج از کشور با هدف معرفی آثار آنان خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «محمد علی نجفی»، شب گذشته و درحاشیه بازدید از نمایشگاه آثار استاد هوشنگ جزی زاده که در گالری شکوه برپا شده است گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا در صورت امکان و با همکاری وزارت امور خارجه نمایشگاه های آثار هنرمندان کشورمان در خارج از کشور به منظور معرفی این آثار ارزشمند برگزار شود.

وی افزود: نهادهایی مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با برنامه ریزی های مناسب ازهنرمندان گران قدر کشور حمایت و آثار آنان را در داخل و خارج کشور به علاقه مندان معرفی کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر ایرانی در بین کشورهای دنیا افزود: هنر ایرانی دارای ارزش فراوانی است و به نظر می رسد در برهه ها یی درباره معرفی هنرایرانی کوتاهی شده از این رو می توان با برنامه ریزی مناسب و برگزاری نمایشگاه هایی در داخل و خارج از کشور به معرفی این هنر متعالی پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهترین اقداماتی که در این خصوص می توان انجام داد معرفی آثار هنری هنرمندان بزرگ ایران از طریق برگزاری نمایشگاه های مختلف در کشورهای گوناگون است که در همین رابطه در صدد هستیم تا با همکاری وزارت امور خارجه نمایشگاه هایی را از آثار اساتیدی مانند هوشنگ جزی زاده در خارج از کشور برگزار کنیم.

جزی زاده هم چنین با اشاره به پیشنهاد دکتر نجفی در خصوص برگزاری نمایشگاه های آثار هنرمندان ایرانی در خارج از کشور خاطر نشان کرد: از این پیشنهاد استقبال می کنم و معتقد هستم این اقدام می تواند به معرفی آثار هنرمندان ایرانی به دیگر کشورها کمک کند.

نمایشگاه آثار استاد هوشنگ جزی زاده، از روز 26 مهرماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه بولوار شهید اندرزگو خیابان سلیمی شمالی خیابان امیر نوری برپا و تا 7 آبان ماه ادامه دارد.استاد هوشنگ جزی زاده دارای نشان درجه یک هنری (دکترا) در رشته نگارگری و نقشه فرش است و در نقاشی ایرانی نیز تبحر دارد.

از جمله فعالیت های بین‌المللی وی می توان به شرکت در نمیشگاه بین‌المللی بروکسل در سال 1985 و کسب مدال نقره و دیپلم و شرکت در نمایشگاه گروهی در رم اشاره کرد.

این استاد نگارگری همچنین نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و موفق به دریافت جوایز بیشمار بین المللی شده است، نمایشگاه گروهی در الجزایر و کسب مدال انقلاب الجزایر، نمایشگاه انفرادی در موزه هنرهای معاصر اصفهان، نمایگشاه انفرادی در پاریس، نمایشگاه های انفرادی در عمان، فیلیپین، عشق آباد، کلن ، حیدرآباد هند، مراکش، نمایشگاه های در فرهنگستان هنر (گالری صبا)، نمایشگاه گروهی در ازبکستان، نمایشگاه انفرادی در خانه هنرمندان ایران به مناسبت نگوداشت استاد و کسب دیپلم افتخار از نمایشگاه اروپایی - آسیایی در استانبول نمونه‌هایی از موفقیت‌های استاد جزی زاده است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    3 0
    پيشنهاد ميكنم به دليل محدوديت ها ، مميزي ها و رويكردهاي سليقه اي، گروه هاي خودسر و ... در داخل كشور ، ميراث فرهنگي كلا ترتيبي اتخاذ نمايد تا كليه آثار هنري، كتابها ،كنسرت ها و .... هنرمندان ايراني ، به جاي داخل كشور مستقيما و منحصرا در خارج كشور عرضه شود!!!
  • تورک اوغلی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    فرهنگیان ایران اردادت خاصی به جناب آقای نجفی دارند . از اینکه در خدمتشان نتوانستیم باشیم متاسفیم اما در هرجا باشد برای آبادانی مملکت خواهد کوشید و یقینا تحولی در گردشگری نیز بوجد خواهد آورد . آرزوی موفقیت داریم .هنر نزد ایرانیان است و بس وجناب نجفی خواهد توانست مجددا هنر ایرانی را احیا نمایند