همایش بین‌المللی «باران غدیر» با حضور هنرمندان غیر شیعی

نشست رسانه‌ای چهارمین همایش بین‌المللی باران غدیر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری و حبیب ایل‌بیگی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای چهارمین همایش بین‌المللی باران غدیر پیش از ظهر امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام زائری، دبیر همایش در این نشست گفت: همایش باران غدیر از 4 سال گذشته کار خود را آغاز کرده و با نگاهی به زندگی حضرت علی (ع) و ائمه اطهار در آثار هنرمندان غیرشیعی و معرفی آنها برگزار می‌شود. پیامبر اکرم (ص) درباره ماندگاری غدیر بسیار سفارش کرده‌اند و خواستند امامت حضرت علی(ع) با هنر و ادبیات ماندگار شود. بسیاری از هنرمندان نیز به این سفارش عمل کرده‌اند که خود از پیروان این امام بزرگوار نیستند. هم هنرمندان غیرایرانی و هم هنرمندان ایرانی.

وی در ادامه افزود: از 4 سال گذشته تاکنون پایان‌نامه‌های بسیاری در این زمینه نگارش شده‌اند و بسیاری در این حوزه ورود کرده‌اند. در سال اول ابتدا تنها شاعران بودند اما کم‌کم توجهی هم به حوزه‌های هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و ... داشتیم. از برکات این جشنواره این بود که بسیاری از هنرمندان انگیزه خلق آثار جدید و انتشار مجدد آثارشان را پیدا کردند و البته همایش‌ها و حرکت‌هایی از این دست پس از برگزاری همایش باران غدیر صورت گرفت.

حجت‌الاسلام زائری ضمن اعلام این مطلب که بخش ویژه چهارمین همایش بین‌المللی باران غدیر نهضت عاشورا و امام حسین (ع) است، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به اتفاقاتی که مبنی بر توهین به پیامبر اکرم صورت گرفت موضوع ویژه ما ایشان بود اما امسال با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم جشنواره برگزار می‌شود موضوع ویژه ما امام حسین (ع) است.

حبیب‌ ایل‌بیگی، دبیر اجرایی همایش نیز در این نشست گفت: همایش باران غدیر 13 تا 15 آبانماه در تهران، مشهد و قم برگزار می‌شود. امسال هنرمندان حاضر در همایش 16 تن هستند که از کشورهایی چون روسیه، لبنان، پاکستان، تاجیکستان، ایران، هند و ... حضور دارند که از 11 آبانماه وارد ایران می‌شوند.

وی افزود: مراسم بزرگ هم اندیشی میان هنرمندان که سالانه به مناسبت این همایش برگزار می‌شود، امسال در مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار می‌شود. پیش‌بینی برگزاری برخی از مراسم‌ها در دانشگاه‌ها را نیز داریم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =