تسنیم نوشت:

صدراعظم آلمان در تماس با رئیس جمهور آمریکا نسبت به شنود تلفن شخصی وی از سوی سازمان‌های جاسوسی این کشور به شدت اعتراض کرد.
به گزارش الحیات؛ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک تماس تلفنی با اوباما به شدت به این اقدام آژانس امنیت ملی آمریکا و شنود مکالماتش اعتراض کرده است.

خبر شنود مکالمات تلفنی صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه از سوی اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد.

به گفته سخنگوی دولت آلمان آنگلا مرکل درباره شنود مکالمات تلفن همراهش با باراک اوباما، رئیس ‌جمهور آمریکا گفت‌ وگویی تلفنی داشته است. صدراعظم آلمان از اوباما خواسته است که "بی‌درنگ" این شنود تلفنی متوقف شود.

مرکل تصریح کرده است که آمریکا و آلمان ده‌ها سال است که کشورهای دوست و هم‌ پیمان هستند، از این رو شنود مکالمات رئیس یک دولت دوست و هم‌ پیمان نباید صورت پذیرد. صدر اعظم آلمان گفته است: این اقدام آمریکا سلب اعتمادی عمیقی را می تواند در پی داشته باشد.

از سوی دیگر اوباما در این تماس جاسوسی از تلفن همراه مرکل را تکذیب کرده است.

آنگلا مرکل پیشتر از آمریکا خواسته بود که درباره جمع ‌آوری اطلاعات و شنود مکالمات شهروندان آلمانی روشنگری کند، سخنگوی دولت آلمان ضمن اشاره به فعالیت گسترده آژانس امنیت ملی گفت: دولت فدرال آلمان از ماه‌ها پیش از مسئولان آمریکایی خواسته بود به پرسش‌ها موجود در این زمینه را پاسخ دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =