۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

تسنیم نوشت:

 منابع آگاه رسمی فرانسوی از دیدار قریب الوقوع صدر اعظم آلمان با رئیس جمهوری فرانسه در باره رسوایی جاسوسی آمریکا در بروکسل خبردادند.
به گزارش  العهد؛ منابع آگاه فرانسوی فاش کردند: به زودی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد.

این منابع مطلع فاش کردند: در این دیدار که در نوع خود تاکنون در این باره بی سابقه بوده است آخرین تحولات مربوط به رسوایی جاسوسی آمریکا که در برگیرنده شنود مکالمات تلفنی سران اروپا از سوی سروریس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا است بحث و گفت وگو به عمل خواهد آمد.

گفتنی است امروز نیز وزارت خارجه آلمان سفیر آمریکا در برلین را به اتهام انتشار خبر شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از سوی سروریس های جاسوسی آمریکا فراخواندند.

سخنگوی دولت آلمان هم در توضیح علت فراخوانده شدن جان بی ایمرسون سفیر آمریکا در برلین گفت: ما سفیر آمریکا در برلین را به این دلیل به وزارت خارجه احضار کردیم تا در باره احتمال شنود مکالمات تلفن همراه و شخص صدر اعظم آلمان از سوی سرویس های اطلاعاتی آمریکا بررسی های لازم را انجام دهیم.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شب گذشته نیز بعد از انتشار این خبر بلافاصله با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تلفنی تماس گرفت و علت و صحت و سقم این خبر را از وی جویا شد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =