۰ نفر
۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰

چند روز تعطیل که مصادف شده بود با ایام عید بزرگ غدیر ، زمان خوبی برای تماشای برنامه های تلویزیونی بود که همیشه صدای مسوولان برای رقابت با شبکه های ماهواره ای گوش بینندگان خود را کر کرده است.

رقابتی ناعادلانه که بینندگان نیز از مشکلات سخت افزاری و مشکلات مالی در چند سال گذشته بی خبر از آن نبوده و نیستند.

چند روز گذشته بینندگان که منتظر برنامه های شاد و با محتوای مناسبتی عید سعید غدیر از سازمان صداو سیما بودند ، مواجه شدند با مجریانی که برنامه های کودک را بیش از هر برنامه ای نگاه کرده و از آنها الهام گرفته اند.

در سه برنامه مناسبتی روز پنج شنبه و جمعه مجریان برنامه که عاملی برای شاد بودن در برنامه خود نمی دیدند برای تهیج تماشاگران و حاضرین در برنامه های خود از جمله معروف "دست و جیغ و هورا " به عنوان جمله پایانی خود در پلاتوهای برنامه استفاده می کردند.

مجریانی که شاید هر کدام با گذشت سه دهه از عمرپربرکت خود همچنان کودک درونشان را با مهمانان برنامه برنامه همراه کرده اند تا شاید بتوانند برنامه خود را با نشاط تر از سایر برنامه ها معرفی نمایند.

برنامه هایی که تنها خوانندگان و گپ های دوستانه با چهره های آشنا شده است محتوای آن، برنامه هایی که تنها تیم تهیه آن با  چند ساعت تعقل می توانستند نگاه تازه ای  را برای عیدی رقم بزند که برای ایران و ایرانی بزرگ و با  اهمیت است. اهمیتی نه از سر جنگ با دیگر ادیان که نگاهی به بزرگی نام امام علی علیه السلام .

البته تا زمانی که دغدغه برنامه سازان سازمان صداو سیما تهیه اسپانسر برای برنامه های خود است و نگرانی مدیران گروه های این سازمان چگونگی عقد قرارداد نباید توقع دیگری را برای تهیه برنامه هایی با محتوای مناسب داشت.

بدون شک زمانی که ایرج طهماسب دخترک عروسکی را در برنامه خود معرفی می کند نگاه منتقدانه دارد. نگاهی که در برنامه های خود بارها به آن اشاره کرد که چرا مجری های برنامه های کودک از این جمله معروف (دست و جیغ و هورا) استفاده می کنند.حال چشمان ایرج طهماسب روشن که این جمله نه تنها با نگاه منتقدانه وی از برنامه های کودک حذف نشده که به سنین بالاتر حتی برنامه های مناسبتی ما نیز رسیده است.

البته از مجری برنامه ای که در زمستان چند سال گذشته برای نشاط در برنامه شیرجه در برف می زند شنیدن جملات این چنین دور از ذهن نیست . زمانی که برنامه به دور از اهداف مشخص و تنها برای تهیه برنامه چند دقیقه ای به روی آنتن می رود مخاطبان برنامه - که اگر کمتر از گذشته شود هم حق دارند- نباید به دنبال محتوایی مناسب باشند.

محتوایی که در بازه زمانی یکسال گذشته از اکثر برنامه های رادیو و تلویزیون رخت بر بسته و تنها به چند برنامه مناسبتی که امسال نیز توانستند صداو سیما را نجات دهند بسنده کرده است.

نکته آخر اینکه امید است نگاه روزهای پایانی مدیریت ریاست محترم سازمان صداو سیما به برنامه ها عاملی نباشد تا هر روز بد تر از روز قبل شاهد جملات و کلماتی باشیم که زیبنده ایران و ایرانی نبوده و رسانه ملی را عاملی شود که مخاطبان خود را از دست بدهد. انشاله.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید10 IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    خوب این الان نقد آقای طهماسب بود یا تعریفش؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      25 1
      داره ميگه هر چند آقاب طهماسب از اين وضع بطور غير مستقيم انتقاد كرده بود ولي كو گوش شنوا ؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      13 5
      آقا مجید خداییش شما که متوجه متن نشدی چرا نظر می دی ؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      8 0
      چرا یه دنه کلاه قرمزی نشون ندادین تو این دوتا عید؟ هان؟
  • رضا RU ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    115 9
    دست و جیغ و هورااااااااااااااااااااا
    • حسين IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      47 6
      آفرين رضاجان، در مملكتى كه براى شادمانى انگيزه كمى وجود داره از هر فرصتى براى شادمانى بخصوص براى بچه ها بايد استفاده كرد، بنابراين: دست و جيغ و هورااااااااااااا
    • قندنمک A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      29 1
      چند درصد این مجریها شایستگی مجری بودن را دارند؟
  • محسن A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    84 15
    خيلي خستم.......خيلي خستم......خييييللللييييي خسسسستمممم....
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      42 5
      خسته نباشی
    • ملیحه A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      32 8
      برو یه کم استراحت کن جاتم
    • مهران IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      95 2
      بهت پیشنهاد میکنم بزنی کانال دو و برنامه بیست و سی را ببینی تا بیشتر متوجه بشی که ما چقدر ابرقدرت هستیم و بحران کل اروپا را گرفته بهت پیشنهاد میکنم برای رفع خستگی و گرفتن انرژی حتما این برنامه را ببینی تا بیشتر متوجه بشی که ما چقدر کشور پیشرفته و با تورم منفی هستیم که با مشت زدیم توی دهن امریکا!!!
    • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      22 0
      خسته نباشی چیگر. شوخی کردم ولی واقعا همه ما خسته شدیم و وضع نابسامان صدا و سیما .
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      3 0
      این تو نیستی ، جیگر درونته
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    55 2
    متاسفانه نه برنامه ها نوآوري دارند و نه مجريان توانايي نوآوري و ايده جديدي براي اجرا دارند. همه سوالات و حرفها از حاشيه و كليشه پر شده. سوالات تكراري و پاسخ هاي قابل پيش بيني. خوانندگان با لب خواني ترانه ها ، بدون حضور موسيقي زنده و .../ سه دهه از انقلاب گذشته و ما هنوز به سبك دوران گذشته برنامه اجرا ميكنيم. هرچند اون دوران به مراتب جذابيت بيشتر بود. فقط عناصر صدا و سيما منتظرن تا يك ايده در ماهواره ها خلق بشه و به تقليد از اون برنامه درست كنن. مثل اتاق خبر و بخش هاي خبري كه بصورت گروهي و به تقليد از شبكه هاي ماهواره اجرا ميكنند. واقعا تاسف بهترين چيزيه كه ميشه ابراز كرد.
  • باران IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    38 3
    متاسفانه بله متاسفانه مسئولین شعار میدن بله شعار میدن که چرا مردم ایران شاد نیستن و از این حرفها. باید نتیجه گرفت کسی به فکر شاد کردن مردم نیست چه برسه به کودکان.اما خدا براشون بسازه که تا میتوانندبرنامه هایی مناسبتی رحلت و ازاین چیزا تا دلتون بخواد فراوون ساخته میشه. به پایان ریاست مربوط نمیشه از قبلش این چیزها بوده. ملتی شادم را آرزوست.
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    26 0
    در حال حاضر برنامه های کودک فقط تبلیغ شرکت ها و مواد غذایی آن را می کنند واقعا جای تاسف داره .
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    19 0
    شبکه تهران شبها از کنار برج میلاد برنامه زنده داشت که در یک شب امیر تاجیک و یوسف صیادی مهمان بودند. امیر تاجیک انتقاد کرد که من را 10 دقیقه معطل کردند تا ترانه هایم را بازبینی کنند،مگر من چیزی جز برای ایران خوانده ام. یوسف صیادی هم انتقاد کرد که چرا جوانان استین کوتاه را در انتها صندلیها یا در گوشه ها جای دادید و نمی گذارید در ردیفهای جلو بنشینند. اینم از وضع برنامه هاشون.
  • گرفتار IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    24 0
    دوستان فرق تلویزیون را با رادیو نمیدونند. هر کانالی میزنی یه عده(!) نشستند حرف میزنند. باباجان بلد نیستید اداره کنید خوب تعطیلش کنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    5 19
    دوباره شروع شد ،نق نقو ها ریختن اینجا،مگه تو همین سایت کلی از پژمان و بچه های نسبتا بد تعریف نشد،حالا شد هر جامیزنی دارن حرف میزنن و ما داریم به کجا می ریمو و از این صحبت ها،بابا منطقی باشید مردم دیدن هنرمندارو دوست دارن ،اگه این طور نبود یه برنامه ی ضعیف مثل خوشا شیراز یه شبکه استانی رو نجات نمیداد ،راستی شما خودتون رالی ایرانی رو چرا با بازیگرا ساختید؟؟؟؟؟؟و اینکه ایا رالی ایرانی سرشار از خلاقیت بود یا .................
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      5 0
      پس چرا همه دارن ماهواره نگاه میکنن؟ این ناکارآمدی صدا و سیما نیست؟ خودت از این ناراحت نمیشی که مردم فقط نگاهشون به خارج از کشوره؟
  • عليرضا IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 0
    يه برنامه شبكه پنج پخش مي كنه از مراسم عروسي مردم در خانه و سالن ها بعد زير نويس مي كنه بخش هايي از فيلم عروسيتون رو براي ما بفرستيد تا پخش كنيم. فاجعه از اين بزرگ تر؟!! ممكنه چند وقت ديگه بگن فيلمهايي كه از زن وبچه مردم تو اتاق پرو گرفته ايد رو هم بفرستيد تا با اسم خودتون - و احتمالاً آدرس بوتيكتون - پخش كنيم. راستي حتماً‌بايد ضرغامي 5 سالش تموم شه تا بره ؟؟؟ واقعاً كمه !!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 7
    حالا چون ایرج طهماسب گفته که دلیل نمیشه دست و جیغ هورا بد باشه بچه ها کلی با این حال میکنند بهتره از نگاه بچه ها به دست جیغ هورا نگاه کنیم
  • دبیر IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    5 1
    خب ُاگربرنامه کودک وزین ومتفاوت میخواین ُمن مجله خبری ساعت 19 شبکه یک روپیشنهادمیکنم تازه مجری هاش همه زیرسی سال اند وبامزه.
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 0
    پیشنهاد میکنم از بودجه و زمینهای پهناور صدا وسیما رو برای کشاورزی استفاده کنند خیلی سودمندتر و بهتر خواهد بود. مخصوصاً سیب زمینی...
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 0
    از دست کرم حلزون و الانتوئین تازه راحت شدیم که دوبار گیر ماهی تابه و بالابالا و کفش و کباب پز و درازونشست افتادیم .اقایون بهداشت از ترشک عمه لیلا ایراد می گیرن ولی چیپسو 24 ساعت تو تلویزیون تبلیغ می کنن.یکی نیست به این صدا و سیما بگه چند درصد مردم در حال حاضر می تونن گوشت بخرن کباب درست کنن که شما هی کباب پز تبلیغ می کنید خیلی زرنگ باشن 100 گرم گوشت بریزن تو خورشتی ابگوشتی چیزی که فقط مزه گوشت بگیره بعد 7 نفری بشینن بخورن .هی کباب نشون دادن یعنی چی شاید بچه ای هوس کنه و پدرش نداشته باشه بخره .صداد و سیما فقط بفکر جیب خودشه و بس
  • آسمان A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    0 0
    چند وقت گیر دادی به مجریها! بی خیالشون شو . خیلیهاشون درست بشو نیستن
  • زهرا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    1 0
    کاش برای خنداندن مردم و پر کردن وقت برنامه های تلویزیونی دقت بیشتری بشه . ببیننده الان با ببیننده ی 20 سال پیش فرق کرده سطح فکرش عوض شده دیرپسند تر شده و سطح انتظاراتش بالاتر رفته . پارسال هم در روز عید نیمه شعبان مجری های مطرح در شبکه تهران برای شاد کردن لحظات انتهایی برنامه آفتاب بالانس میزدنند و از هیچ تلاشی برای جذاب کردن برنامه مضایقه نکردن انشالله گوشهایی که انتظار میرود صدای مردم را بشنوند و به شعور مخاطب توهین نکنند زودتر شنوا شوند. مطلبتون عالی بود آقای طهرانی . موفق باشید .
  • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    0 0
    هورااااااا