ایلنا نوشت:

بیست و پنجمین سالیاد معلم اخلاق، حضرت آیت ا.. حاج سید روح ا.. خاتمی(ره) نماینده  امام خمینی (ره) و امام جمعه فقید استان یزد با حضور انبوه مردم قدرشناس استان یزد و شهرستان اردکان در محل مسجد کوشکنو پایگاه انقلاب اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد در این مراسم گفت: ببینیبد خودمحوری ها و خدا را در نظر نگرفتن ها چه بلایی بر سر جامعه آورده؟

شما به احترام مرحوم ایت ا.. خاتمی(ره) اینجا هستید، شما ببینید که برکات و خیرات حضور فیزیکی ایت ا.. خاتمی چه بود؟ به تعبیر رهبر معظم انقلاب آقای خاتمی کسی بود که انسان وقتی نگاه به او می کرد یاد معاد و قیامت می​افتد.  زندگی ساده و مبارزه با هوای نفس از خصوصیات ایت ا.. خاتمی بود. اوهیچ وقت درصدد مطرح کردن خودش نبود. این زندگی انسانی و اسلامی است.

حجت الاسلام معزالدینی تاکید کرد: حال اگر حقایق دین خدا بوسیله کسانی مثل ایت ا.. خاتمی تبیین شود چطور باید تبیین شود و چه چهره ای از اسلام نشان می دهد واگر بدست عده ای هوا پرست بیافتد با دین خدا چه می کنند؟ بی جهت نبود که امام ره در تعریف ایت ا.. خاتمی فرمود در مبارزه با خرافات و انحرافات و تحجر و در نمایاندن اسلام ناب اگر نگویم او بی نظیر بود کم نظیر بود.حقایق دین را امثال ایت ا.. خاتمی ها باید در این عصری که همه گرفتار هوای نفسیم به مردم معرفی کند. جامعه تشنه حضور افرادی همچون خاتمی هاست. اخلاق و معنویت و انصاف و یاد خدا و مرگ در جامعه ما افول گرده و تبیین حقایق اسلام بدست عده ای مداح بی خاصیت افتاده. این درد را کجا ببریم؟

وی عنوان نمود: بسیاری از دعاها را حاج شیخ عباس قمی از سید بن طاووس یکی از مورخان و فقهای گذشته نقل کرده. حال ببینید اگر بیان حقایق دین به دست افرادی چون او بیفتد چه می شود؟ سید بن طاووس نوشته یکی از اعمال در شب بیست و سوم ماه رمضان دعا برای کفار است برای هدایت. این دین را اگر سید بین طاووس معرفی کند جذاب است. همین دین را بدست مداح بدهید. ببینید که در دعای عرفه برای یکی از ارکان نظام اسلامی ارزوی مرگ می کند! در چنین اشفته بازار ادب و اخلاق به چه احتیاج داریم؟ به خاتمی و از کسانیکه از روش ومنش خاتمی درس گرفته اند. آمده ایم به علم و اخلاق و ساده زیستی و مردمداری و روشن بینی خاتمی ادای احترام کنیم حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا امثال خاتمی ها پرورش یابند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    114 3
    آفرین ...عجبا همیشه من فکر میکردم که این جماعت مداح با امامان جمعه هم نظرند ولی بااین خبر فهمیدم که خود ائمه جمعه از این دو مداح گستاخ ناراحت و عصبانی هستند
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    79 3
    تبیین حقایق اسلام به دست عده​ای مداح بی خاصیت افتاده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    60 3
    نه بعضی امام جمعه ها فرق دارند اگر بگذارند کار کنند
  • ایرانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    54 3
    درود بر شرف انسانهای آزاده وآزاد اندیش ...
  • مجید IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    5 67
    کار مداح اشتباه بود ولی شما هم که امام جمعه این توهین کردین، (بی خاصیت!!!!)
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      6 0
      دوست عزیز اینجا "بی خاصیت " توهین نبودا!!!! بیان صفت بود اونم به محترمانه ترین شکل ممکن!
  • عبداله GB ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    13 0
    به قول شاعر ... خواجه در فکر نقش ایوان است.
  • علی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    43 2
    فعلا"که مملکت افتاده دست این مداحان نون به نرخ روز خورو .....................................
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    31 2
    دردو بر شرفت حاج اقا
  • بدون نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    21 0
    خدا ایشان را رحمت کند از یک همچون پدری باید چنین پسری بوجود بیاید که با نظرش در مورد انتخابات علاقه مندان به اقای خاتمی رای به دکتر روحانی بدهند.
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    9 0
    خبر آنلاین عزیز تیتر این خبر توجه کنید آیا سهوی است یاعمدی؟اسم بعضی ها را با سلام وصلوات می اورید و ایت الله خاتمی سید بزرگوار وعالم گرانقدر را با نام پدر خاتمی خواندید ؟ این قبیل کار ها است که باعث رواج بی اادبی وبی نزاکتی وقدر نشناسی به خصوص در میان قشر جوان است!!!
  • 12 IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    4 0
    اي مداحي كه خدارا نمي شناسد خواهشا تو كاراي مملكت دخالت نكن بدترين عذابها لياقت شماست
  • ع م پ از دورود A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    8 0
    درود خدا بر روح الله خاتمی ره و پسر برومند ومتفکر وسیاستمدارش جناب آقای سید محمد خاتمی که عزت ایرانیان در جهان میباشد