براساس گزارشهای منتشر شده فروش دوچرخه ها در 23 کشور اروپایی افزایش چشمگیری یافته است اما بلژیک و لوکزامبورگ تنها کشورهایی هستند که با این روند مقابله می کنند.

خبرگزاری مهر نوشت:

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد با کاهش فروش اتومبیلها در اروپا، دوچرخه به شیوه محبوب حمل و نقل در کشورهای مختلف اروپایی تبدیل شده است.

براساس گزارشهای منتشر شده فروش دوچرخه ها در 23 کشور اروپایی افزایش چشمگیری یافته است اما بلژیک و لوکزامبورگ تنها کشورهایی هستند که با این روند مقابله می کنند.

سال گذشته تعداد دوچرخه های فروخته شده در ایتالیا بیشتر از اتومبیل بود که این امر برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم صورت گرفت.

در سال 2012 تعداد 3 میلیون و 66 هزار دوچرخه در بریتانیا فروخته شده و تعداد اتومبیلهای فروش رفته در همین دوره 2 میلیون و 45 هزار دستگاه بوده است.

درمیان این کشورها رومانیایها بیشترین علاقمندان و طرفداران به دوچرخه بوده اند چرا که در مقابل هر 5 دوچرخه یک اتومبیل در این کشور به فروش رفته است.

محققان از جمله لارن فرایر به این نتیجه رسیده اند که این روند در کشور اسپانیا که مردم آن به افرادی علاقمند به اتومبیل شهرت دارند برای نخستین بار است که مشاهده می شود.

در این تحقیق فروش دوچرخه و اتومبیل در 27 کشور اروپایی مقایسه شده است. قبرس و مالت بلافاصله از دور خارج شدند چرا که اطلاعات درباره ثبت اتومبیلهای جدید در این کشورها در دسترس نبود. تنها کشورهایی که این روند در آنها مشاهده نشد بلژیک و لوکزامبورگ بودند که میزان فروش اتومبیل نسبت به دوچرخه در این کشورها بیشتر برآورد شده است.

انجمن تولید کنندگان اتومبیل در اروپا در ماه ژوئیه اعلام کرد که ثبت خودروهای جدید در ماه ژوئن کاهش 6.3 درصدی داشته است.

فروش اتومبیل در شش ماه اول سال 2013 به 6.44 میلیون دستگاه رسید که در مقایسه با همین دوره سال قبل کاهش 6.7 درصدی داشته است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    48 0
    ما هم به جای ماشین پراید میخریم!
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      9 0
      ما هم بجای دوچرخه 200 هزارتومانی ، گاری 30 میلیون تومانی میخریم ، اونوقت گاری رو میبنیدم به خودمون تا تکون بخوره . اونم با این گاری هایی که هنوز از کارخونه نیومدن هزارتا عیب و ایراد دارن
  • یک دختر IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    17 0
    ما هم میتونیم ؟!
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      10 0
      چشم و هم چشمی اجازه میده؟
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    20 0
    من یه دوچرخه دارم با ماشین عوض میکنم
  • حسین آقا A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    19 0
    هر وقت بزرگان و مسئولین شهر ما با دوجرخه رفتن اداره مطمئن باشید که فرهنگ سازی هم میشه بقیه با دوچرخه برن من خودم کارمند هستم و با دوچرخه به محل کار می رم ولی اینقدر بهم میگن که بی کلاسی هست و تو شخصیت تو نیست و اینها که نگو ولی من زیر بار زور نمی روم و سلامتی را به کلاس و شخصیت بیرونی و ظاهری تشخیص می دهم یا حق به امید اون روز یا علی مدد
  • علي IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    11 0
    من در آلمان و هلند تعداد بسيار زيادي دوچرخه سوار ميديدم كه از همه قشري بودند حتي مدير و يا استاد دانشگاه. كليه پياده روها به دو قسمت تقسيم شده بود قسمتي براي پياده و قسمتي براي دوچرخه سوار. جالبه ترافيك به ندرت ديده ميشد! اكثر نقاط هم جاهاي مشخصي براي پارك و قفل دوچرخه بود. تمام قوانين مقررات راهنمايي شامل دوچرخه سوارها و عابر پياده نيز ميشد مثلا همگي بايست پشت چراغ قرمز توقف ميكردند. در آمستردام هلند يك پاركينگ دوچرخه چند طبقه ديدم با چندين هزار دوچرخه!
  • داریوش A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    9 1
    من زمانی که دانشجو بودم با دوچرخه میرفتم دانشگاه ، بعضی ها مسخره م میکردن ، الان شدم مدرس همون دانشگاه ، دوس دارم بازم دوچرخه ببرم اما با توجه به شرایط هرگز نمیتونم این کارو بکنم . ای کاش فرهنگ سازی بشه .
    • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      9 3
      تو این هوای آلوده رکاب بزنی که زود پیر میشی. سکته مغزی هم میکنی.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      3 0
      کاری رو بکن که درسته. اون وقت دانشجوهات هم تشویق می شوند که با دوچرخه بروند. من نمی دانم چرا در محوطه دانشگاههای ایران از در ورودی تا دانشکده ها رو سرویس می گذارند! باید جلوی هر دانشکده و جلوی هر در ورودی جاهایی برای پارک دوچرخه با یک سقف تعبیه کنند تا دانشجوها و اساتید و کارکنان یا پیاده بروند یا دوچرخه هایشان را در محوطه دانشگاه ببرند و با دوچرخه خود این مسافت ها را طی کنند. در آلمان حتی اساتید هم با مترو و اتوبوس با دانشگاه می روند و بعد با دوچرخه یا حتی اسکیت تا دانشکده ها می روند. با اینکه در پارکینگ خانه شان خودروهایی دارند که آرزوی مردم فیسو ایران است. بین کارشان هم معمولا نیم ساعت دوچرخه سواری می کنند با می دوند تا بهتر فکر کنند و چاق هم نشوند!
  • کارشناس A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    2 3
    206 sd v2 بهترین ماشینه به خدا. هم مثل دوچرخه هوا رو آلوده نمی کنه. هم مثل لامبرگینی پر سرعت.خدا بده برکت.206 v2 91 فروشندم بیا33 آخرش.