نوری مالکی نخست وزیر عراق ساعتی پیش با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز در این دیدار باراک اوباما از نوری مالکی خواست تا دموکراسی در عراق را فراگیر کند. او همچنین قول داد عراق را در مبارزه با تروریسم رو به گسترش القاعده در این کشور یاری دهد.

رئیس جمهور آمریکا پس از پایان این دیدار گفت با نوری المالکی در خصوص نحوه فرونشاندن خشونتهای فرقه ای در عراق که از سوی القاعده سازماندهی می شود ، مذاکره کرده است.
باراک اوباما گفت: فعالیتهای القاعده در عراق اخیرا به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. من و المالکی در خصوص نحوه مواجه و پاسخ مشترک به این گروه تروریستی ، مذاکره داشتیم .

نخست وزیر عراق نیز با اشاره به اینکه موضوعات مهمی از جمله چگونگی مبارزه با تروریسم و نحوه گسترش دموکراسی را با اوباما در میان گذاشته گفت : دولت عراق به گسترش و ثبات دموکراسی در عراق پایبند است و درباره انتخابات مصمم است که در موعد خود انجام پذیرد.

نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری آمریکا هر دو بر سر اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد تاکید کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوذر A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    2 0
    زمانیکه کشور ما نمی تواند در خصوص امنیت . سرمایه گذاری و صادرات و ...........به کشور شیعه عراق با یک دیپلماسی درست کار را مدیریت نماید متاسفانه ما خیلی راحت کشور شیعه عراق را از دست خواهیم داد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    0 0
    8 هزار کشته در 9 ماه گذشته در عراق در حالی که عراق هیچ روزی را بدون انفجار انتحاری و درگیری مرگبار پشت سر نمی گذارد و روزنامه آمریکایی یواس ای تودی گزارشی در باره میزان تلفات عراقی ها در ماه های گذشته منتشر کرد در این گزارش که براساس آمار سازمان ملل و دولت عراق تهیه شده و آمده است که از آغاز سال 2013 میلادی تاکنون که بیش از 9 ماه می گذرد و 8 هزار عراقی در حملات انتحاری کشته شده اند براساس این گزارش و 6 هزار از این تعداد غیرنظامی هستند و 2 هزار نفر هم از نیروهای امنیتی و پلیس عراق و در هفته های اخیر این حملات شدت بیشتری گرفته است . اکثر این حملات در مناطق شیعه نشین و علیه شیعیان عراق صورت گیرد.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    نوری مالکی نخست‌وزیر عراق خواستار قطع حمایت عربستان از تروریست‌ها در سوریه شد.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق درباره تشکیل دولتی تروریستی در مرزهای سوریه و عراق هشدار داد.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱ موج ناآرامی در عراق در آستانه محرم امروز دوشنبه، بر اثر وقوع چندین انفجار در شمال بغداد، پایتخت عراق، دست کم هفت تن کشته شدند. در این حملات، یک مرکز پلیس در شهر سنی نشین شرقَت در استان صلاح الدین هدف قرار گرفت.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    برابر این گزارش، در نخستین حمله امروز، یک خودروی بمب گذاری شده در بیرون از مرکز پلیس منفجر شد. این حمله تلفاتی در پی نداشت. در پی حضور نیروهای پلیس و امدادگران در صحنه انفجار، دو بمب گذار انتحاری، کمربندهای مملو از مواد منفجره خود را منفجر کردند. در ادامه این حملات، یک بمب گذار انتحاری، خودروی بمب گذاری شده خود را نزدیک یک دانشکده افسری در تکریت مرکز استان صلاح الدین منفجر کرد. پیش تر سه افسر پلیس، در حمله ای دیگر به یک مرکز پلیس در شهر بعقوبه کشته شدند. همچنین افراد مسلح سه کارمند دولتی را در شهر موصل کشتند و یک تن دیگر را زخمی کردند. خشونت ها در عراق از آغاز امسال تا کنون بیش از پنج هزار و چهارصد کشته بر جا گذاشته است.