مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 12 آبان 1392

مرد شیطان صفت که در پوشش سرویس مدرسه پنج دختر بچه را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، در عملیات سحرگاهی پلیس دستگیر شد.
به گزارش مهر، ششم آبان پرونده ای در کلانتری 125 یوسف آباد در خصوص آزار و اذیت یک دختربچه مدرسه ای ، تشکیل و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با مراجعه شاکی به اداره شانزدهم و در تحقیقات صورت گرفته از قربانی، کارآگاهان اداره شانزدهم متوجه شدند که جوانی حدود 30 ساله و تحت عنوان سرویس مدرسه، دختربچه را فریب و پس از سوار کردن وی به ماشین، با تهدید چاقو اقدام به آزار و اذیت وی کرده و پس از سرقت طلا و جواهرات، دختربچه را از ماشین پیاده و متواری شده است.
شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت هفت صبح و در حالیکه دخترم در مقابل در منزل منتظر سرویس ایستاده بود، بر اساس اظهارات دخترم یک پژو نقره ای به او نزدیک و راننده اش عنوان می کند که سرویس مدرسه خراب شده و به همین علت وی به عنوان سرویس به دنبال دخترم آمده تا او را به مدرسه ببرد که پس از سوار شدن دخترم به داخل ماشین، راننده پژو او را مورد آزار و اذیت قرار می دهد و در حوالی خیابان مرزداران وی را از ماشین پیاده و متواری می شود.
بنا بر اظهارات مادر قربانی ، راننده پژو علاوه بر آزار و اذیت دخترش اقدام به سرقت گوشواره های دخترش نیز کرده است.
با توجه به حساسیت موضوع، در اولین مرحله مشخصات به دست آمده از چهره نگاری متهم در اختیار کلیه گشت های انتظامی قرار گرفت.
همزمان با اجرای طرح حضور تیم های عملیاتی در ساعت های اولیه روز و ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان مدارس دخترانه و حساس کردن خانواده ها به موضوع پرونده، افزایش گشت های نامحسوس در محدوده منطقه یوسف آباد نیز در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
سرانجام ساعت هفت صبح 11 آبان، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به سرنشین پژو پرشیا نقره ای رنگ مشکوک و به وی دستور ایست دادند که ناگهان راننده پژو با اطلاع از هویت کارآگاهان، اقدام به متواری شدن از محل کرد که طی یک تعقیب و گریز ، متهم به نام ابوالفضل 28 ساله دستگیر و در بازرسی از خودرو وی، گوشواره طلای متعلق به قربانی نیز کشف می شود.
با دستگیری متهم و در حالیکه وی منکر هر گونه ارتکاب سرقت و آزار و اذیت شده بود، از شاکی پرونده برای شناسایی متهم دعوت صورت گرفت که متهم را به صورت کامل مورد شناسایی قرار داد.

ابوالفضل 28 ساله شکارچی شیطان صفتی که اقدام به آزار و اذیت 5 دختر بچه کرد
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با وجود شناسایی متهم از سوی شاکی، متهم در مراحل اولیه دستگیری و تحقیقات منکر هر گونه آزار و اذیت قربانی بود تا اینکه با تحقیقات دامنه دار کارآگاهان، سرانجام 12 آبان لب به اعتراف گشود و به آزار و اذیت قربانی اعتراف کرد.
سرهنگ محمدیان با اشاره به متأهل بودن و داشتن یک فرزند دختر از سوی متهم، در پایان این خبر نیز اعلام کرد: با بررسی سوابق، گزارش و شکایات سال های گذشته مشخص شد که در طول سال های تحصیلی قبل نیز مواردی مشابه و البته با خودروهای متفاوت به پلیس اعلام شده که چهار نفر از شکات دعوت و آنها نیز متهم را مورد شناسایی قرار دادند .به همین خاطر با توجه به اعتراف صریح متهم به آزار و اذیت قربانیان، کشف اموال سرقتی از داخل خودرو متهم و همچنین اعترافات صریح متهم به استفاده از انواع خودروهای پژو 405، پژو پرشیا و پراید و احتمال افزایش تعداد شکات پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای شناسایی دیگر شکات و جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. به همین دلیل از تمام شکات و قربانیان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، تهدید و یا آزار و اذیت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم طرح و پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و اطمینان داشته باشند که هرگونه اظهارات آنها و همچنین هویت آنها نزد پلیس و دستگاه قضایی محرمانه خواهد ماند.

فیلمبرداری مخفیانه کارمند هتل از زوجهای جوان
کارمند هتل که به صورت مخفیانه از زوج های جوان فیلمبرداری می کرد با تیزهوشی آخرین طعمه خود به دام افتاد.
به گزارش مهر، هفته گذشته مردی در تماس با پلیس در شکایت خود اعلام کرد همراه همسرم در مرکز تهران اتاقی را در یک هتل اجاره کرده بودیم. شب اول حضورمان در این اتاق متوجه سروصدا از داخل کانال کولر شدم. وقتی به داخل کانال نگاه کردم متوجه شدم مردی در حال فیلمبرداری از من و همسرم است، سریع از اتاق بیرون آمده و یکی از کارکنان هتل را دیدم که سراسیمه در حال فرار بود.
پس از این شکایت، تیمی از مأموران کلانتری در محل هتل در مرکز تهران حاضر شده و کارمند هتل را دستگیر و در بررسی دوربین او چند فیلم که از زوج های جوان به صورت مخفیانه گرفته شده بود، کشف شد.
در حال حاضر تحقیقات از متهم در کلانتری ادامه دارد.

توقیف پورشه با 222 کیلومتر سرعت
سرپرست پلیس راه اصفهان از توقیف پورشه با 222 کیلومتر سرعت خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ رضا رضایی گفت: مأموران پاسگاه پلیس راه استان اصفهان صبح امروز یکشنبه پورشه که با سرعت 222 کیلومتر در ساعت در آزادراه قم- کاشان در حرکت بود را متوقف و خودرو را براساس قانون توقیف کردند. علاوه بر این طی دو روز گذشته دو سواری کیا نیز با سرعت های غیر مجاز 177و 172 کیلومتر در ساعت توسط مأموران تیزبین پلیس راه توقیف شدند.
وی سرعت غیر مجاز را یکی از عوامل بروز حوادث رانندگی و از تخلفات حادثه ساز دانست و افزود: در مهر ماه امسال 19 خودرو که سرعت آنها غیر مجاز بوده که برخی از آنها دارای سرعت بالای 170 و بیش از 200 کیلومتر در ساعت بوده متوقف و پس از اعمال قانون توقیف شدند.
خودروهایی که به دلیل سرعت غیر مجاز توقیف شدند تنها پس از پرداخت جریمه و طی مراحل قانونی و شرکت در کلاس های آموزشی رفع توقیف می شوند.

توقیف بنز با سرعت 238 کیلومتر سرعت در زنجان
سرهنگ عبدالعلی رشتیانی، فرمانده پلیس راه زنجان از توقیف بنز با 238 کیلومتر سرعت خبر داد و به مهر گفت: این بنز صبح امروز یکشنبه در آزادراه زنجان قزوین به علت بالا بودن سرعت توقیف شد و قرار است سه روز در توقیف باشد.
وی با بیان این که راننده متخلف به فرمان پلیس نیز توجه نکرده است افزود: 100 هزار تومان جریمه و 10 نمره منفی برای وی در گواهینامه رانندگی درج شد.
سرهنگ رشتیانی با بیان این که پلیس به شدت با رانندگان متخلف برخورد و اعمال قانون خواهد کرد گفت: متأسفانه برخی رانندگان با عدم رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی در کنار به خطر انداختن جان خود نسبت به مخاطره انداختن زندگی سایر افراد نیز اقدام می کنند.

نجات مرد اعدامی از چوبه دار
مرد جنایتکار که پس از قتل چهار سال فراری شده بود با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
به گزارش مهر، در این پرونده اکبر متهم است 27 اسفندماه سال 86 در یک نزاع خیابانی در اسلامشهر مرد جوانی به نام محمود را با ضربه های چاقو به قتل رسانده است. متهم به قتل پس از این جنایت متواری شد که 16 اسفند سال 89 به طور غیابی در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد.
با گذشت حدود 4 سال از این جنایت مأموران متوجه شدند متهم به اسلامشهر بازگشته که او را 25 بهمن ماه سال 90 دستگیر کردند.
در حالی که شمارش معکوس برای اعدام اکبر شروع شده بود، او موفق شد رضایت اولیای دم را کسب کند و صبح روز یکشنبه از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: در این پرونده اکبر متهم است در یک نزاع خیابانی محمود را به قتل رسانده و فرد دیگری به نام امیر را مجروح کرده است. با توجه به گذشت اولیای دم، تقاضای مجازات وی را از جنبه عمومی جرم دارم.
در ادامه امیر در جایگاه قرار گرفت و درباره شب حادثه گفت: مقتول و متهم در کنار خیابان بساط کرده بودند که ناگهان با هم درگیر شده و اکبر چاقویی را برداشت و با آن محمود را کشت. من قصد میانجیگری داشتم که خودم هدف ضربات چاقو قرار گرفته و حالا درخواست دیه دارم.
سپس اکبر به دفاع از خود پرداخت و گفت: من تولیدی کفش داشتم که شب حادثه برای فروش کفش هایم در کنار خیابان بساط کرده بودم. ابتدا با امیر درگیر شدم که او محل را ترک کرد و چند دقیقه بعد با محمود به سراغ من آمدند. در دفاع از خود چاقویی برداشته و نمی دانم چه شد که محمود را کشتم. برای رضایت اولیای دم خانه پدری ام را فروخته و 200 میلیون تومان دیه پرداخت کردم و حالا پولی ندارم تا دیه امیر را بپردازم.
وی ادامه داد: در مدتی که فراری بودم به جنوب کشور رفته و در آنجا مخفیانه زندگی می کردم، در این مدت از کار خود پشیمان شده و درخواست بخشش دارم.
پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

کلاهبرداری با وعده استخدام در پالایشگاه آبادان!
رئیس دادگستری آبادان نسبت به سوء‌استفاده برخی کلاهبرداران در خصوص استخدام پالایشگاه این شهرستان هشدار داد.
به گزارش ایسنا ، نعمت‌الله بهروزی گفت: در پی قوت گرفتن شایعه فاز 2 پالایشگاه آبادان و لزوم جذب نیرو به صورت گسترده، سوء‌استفاده هایی در قالب کلاهبرداری و اغفال بانوان در حال شکل‌گیری است که به منظور پیشگیری از وقوع جرم لازم است به مردم شریف آبادان و سایر نقاط استان اطلاع‌رسانی شود.
افراد سودجو با درخواست مبالغی پول عنوان می‌کنند که نیمی از مبلغ درخواستی را هنگام ثبت‌نام متقاضیان و نیم دیگر را هنگام صدور حکم کارگزینی آنان دریافت خواهند کرد که این ادعاها کذب است و این افراد رابطه‌ای با مسئولان پالایشگاه ندارند.
بهروزی به افراد جویای کار در فاز 2 پالایشگاه هشدار داد که در دام چنین افرادی که هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند، گرفتار نشوند و بدانند که استخدام فقط از طریق مجرای قانونی انجام می‌شود و لازم است در این خصوص تنها از طریق مسئولان ارشد شرکت پالایشگاه نفت آبادان کسب تکلیف کنند.

یک کشته در اثر خسارت طوفان به تاسیسات برق
معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به بیشترین بارندگی بامداد امروز در گناوه گفت: به دلیل خسارت باد و طوفان بامداد امروز در استان بوشهر، یک فرد 58 ساله به دلیل برق‌گرفتگی در جزیره شیف جان خود را از دست داد.
به گزارش فارس ، شاپور رستمی در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی بامداد امروز در استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین بارندگی بامداد امروز در شهرستان گناوه به میزان 14.3 میلی‌متر تا ساعت 8 بامداد بوده و در بوشهر نیز 13 میلی‌متر بارش داشتیم.
با توجه به نیاز آبی استان این بارش جای شکر دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشند.
با توجه به پیش‌بینی‌هایی که وجود داشت نیروهای امدادی استان از 48 ساعت گذشته تاکنون در حالت آماده باش هستند.
همواره نخستین بارندگی در استان بوشهر مشکلاتی به وجود می‌آورد و با توجه به سرعت باد در بامداد امروز مشکلات ایجاد شده بیشتر بود از جمله اینکه در برخی مناطق شاهد قطع درختان و صدمه دیدن شبکه‌های برق بودیم که با تلاش نیروهای امدادی نسبت به برطرف کردن آن اقدام شد.
نیروهای شهرداری نیز از بامداد امروز در حال نظافت معابر و مبلمان شهری در نقاط مختلف استان هستند.
معاون استاندار بوشهر از کشته شدن یک نفر در اثر برق‌گرفتگی به دلیل خسارت به تأسیسات برق در جزیره شیف خبر داد و گفت: یک مرد 58 ساله بامداد امروز به دلیل برخورد با تأسیسات برق که به دلیل طوفان به روی زمین افتاده بود، دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
در مناطق زلزله‌زده دشتی بارندگی تاکنون گزارش نشده اما احتمال بارندگی در روز جاری و فردا وجود دارد.
پیش‌بینی می‌کنیم میزان بارندگی در استان تا 35 میلی‌متر هم برسد.

45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داش مجید A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    65 2
    امنیت رو ببینید!!!داخل هتل فیلمبرداری کردند....
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    44 2
    دستگیری کارمند هتل کافی نیست مدیر هتل هم باید پاسخگو باشند
  • قربانی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    37 0
    اون مرد که به بچه هاتجاوز و آزار کرده رو بزنید بترکونید لطفا! یعنی هیچی به اندازه آزار بچه ها جنایت نیست. لطفا پدرها و مادرها صبح ها کمی به همراه فرزندانشون چه دخترچه پسر منتظر باشند و بچه هاشونو حویل سرویس بدهند. به بچه هاتان هم آموزش بدید با دیدن فرز غریبه اول به خانه اطلاع بدهند. اعصاب آدم خرد میشه بخدا.
  • مهدی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 8
    تقدیرتشکرازماموران پلیس راه.اماچه فایده سه روزدیگه که ماشینش ازپارکینگ بیادبیرون دوباره سرعته دوبرابرمیره.خرپوله دیگه چی میشه کرد.
    • بی نام A1 ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      4 0
      صد هزار تومن پوله واسه بازی با جون مردم؟