فارس نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه زمانی شایعه شده بود که نیروی انتظامی جلوی علم و کتل در عزاداری‌ها را می‌گیرد، گفت: ما مداخله‌ای در این زمینه نداریم.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی مازندران در پاسخ به اینکه آیا در هفته امر به معروف و نهی از منکر، طرح‌های امنیت اخلاقی تشدید می‌شود، اظهار داشت: ماه محرم و عزاداری‌های این ماه، خود اقدام مهم فرهنگی، ملی و کهن است که آحاد مردم خود را مکلف به رعایت موازین اخلاقی می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه مردم بدون تذکر نیروی انتظامی هم به اخلاق توجه بیشتری دارند، ادامه داد: ضرورتی نمی‌بینیم در این ایام، طرح ارتقای امنیت اخلاقی را تشدید کنیم.
احمدی‌مقدم افزود: تلاش ما در ایام محرم بر تسهیل عزاداری با روان‌سازی ترافیک است.
وی در پاسخ به مواضع نیروی انتظامی در برابر برخی ابزار عزاداری در ایام محرم، گفت: مردم به ابزاری که باعث وهن است آگاهی دارند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه علما و بزرگان، استفاده از بعضی‌آلات موسیقی را شایسته عزاداری نمی‌دانند، تصریح کرد: درباره قمه‌زنی و استفاده از شمایل ائمه،تذکر داده شده و امروز هم مشکلی نداریم.
احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه ناجا تلاش بر تسهیل عزاداری دارد،گفت: مردم هم تلاش کنند خلاف شئون اسلامی، رفتاری نداشته باشند.
وی در پاسخ بر شاخص‌های ارزیابی نیروی انتظامی، گفت: در طول هر برنامه پنج ساله، دو بار نظارت و ارزیابی صورت می‌گیرد و حدود یک‌هزار و 400 شاخصه دارد که توسط تیم حدود 200 نفره کارشناسان بررسی می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در همین راستا، ادامه داد: ارزیابی‌های اداری و اجتماعی توسط تیم کارشناسان صورت می‌گیرد و با ایجاد ماموریت غیرمترقبه در استان‌ها، واکنش‌ها را کنترل و زاستی آزمایی می‌کنند.
سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوال دیگری درباره طرح جمع‌آوری ماهواره،گفت: برنامه جدیدی برای جمع‌آوری ماهواره نداریم و همان برنامه قبلی ادامه دارد و قانون را رعایت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه جرائم خشن در دو سال اخیر در حال کاهش است،افزود: از زمان افزایش قیمت‌ها و تورم، سرقت‌های خرد افزایش یافته است.


طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی در کلانتری‌ها،گفت: این طرح از یک‌سال قبل شروع شده و کلانتری‌ها در رقابت مثبت و سازنده در تلاش هستند که استانداردهای لازم را کسب کنند.
وی با بیان اینکه طرح مدیریت کیفیت با سه شاخص فیزیکی،رفتاری و فرآیندی در حال اجرا است، گفت: تا پایان سال 93 شاید در 70 درصد از کلانتری‌ها بتوانیم این رسالت را اجرا کنیم.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    44 0
    کلا ایشون تو مصاحبه های سریال و مرتبی که دارند 90 درصد حرفاشون درباره مسائلی هست که اساسا نیروی انتظامی نباید در اون مداخله کنه.