مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 15 آبان 1392

پسر جنایتکار که دوست کلیمی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، در جلسه محاکمه منکر اعترافات قبلی خود شد.

به گزارش مهر، بامداد چهارم دی سال گذشته ، وقوع یک فقره جنایت در خیابان فرشته، خیابان مریم شرقی به کلانتری101 تجریش اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه مشخص شد جوانی به نام دانیال بیست وچهار ساله به علت اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است. با آغاز تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند خواهر مقتول حدود ساعت 23 پس از حضور در خانه، با جسد برادرش مواجه شده و موضوع را تلفنی به پدرش و سپس به اورژانس اطلاع داده است.
در ادامه تحقیقات و بر اساس اظهارات اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند قاتل یا قاتلان پس از ارتکاب جنایت، دو عدد شمعدانی به ارزش 20 میلیون تومان، یک تخته فرش، یک گیتار برقی، یک لپ تاپ و بی ام و متعلق به مقتول را به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان سرقت کرده اند.
در بررسی محل جنایت نیز هیچ گونه آثاری مبنی بر درگیری میان مقتول با قاتل یا قاتلان کشف نشده، اما با توجه به کشف دیگر اموال باارزش کوچک، کارآگاهان فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت را دور از واقعیت دانسته و با توجه به دلایل و قرائن به دست آمده، به تحقیق از دوستان و افراد مرتبط با مقتول پرداختند.
کارآگاهان اداره دهم در ادامه با شناسایی تعدادی از دوستان و افراد نزدیک به مقتول در تحقیقات نامحسوس خود دریافتند یکی از دوستان مقتول به نام محمد بیست وسه ساله از چندی پیش به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و نگهداری یک قبضه سلاح کمری کرده و در چندین نوبت و برای بزرگنمایی، آن را در میان دوستان خود به نمایش گذاشته است.
به این ترتیب با توجه به ارتکاب جنایت با سلاح کمری، کارآگاهان محل سکونت محمد را در خیابان دامپزشکی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، صبح ششم دی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه وی نیز گیتار برقی متعلق به مقتول و همچنین مبلغ یک میلیون و 570 هزار تومان پول فروش فرش سرقت شده از محل جنایت کشف شد.
محمد در اظهارات اولیه خود با اعتراف به ارتکاب جنایت، محل پارک خودروی مقتول را نیز به کارآگاهان نشان داد که بی ام و نیز در میدان جمهوری، خیابان ارومیه کشف شد. محمد در ادامه به کارآگاهان گفت: با نیت قبلی و به منظور قتل به محل جنایت رفتم و با شلیک گلوله از پشت سر و در حالی که دانیال روی تخت نشسته بود، وی را به قتل رساندم. او در ادامه مدعی شد قتل را با انگیزه انجام نداده و سرقت را تنها برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیس مرتکب شده و به همین دلیل و پس از خروج از محل، دو عدد شمعدانی و همچنین لپ تاپ متعلق به دانیال را در بین مسیر و در بزرگراه از ماشین به بیرون انداخته، اما درباره علت فروش فرش به قیمت یک میلیون و 570 هزار تومان و همچنین نگهداری گیتار برقی سکوت کرد.
متهم درباره نحوه آشنایی خود با مقتول گفت: حدود هشت ماه پیش از طریق یکی از دوستانم با دانیال آشنا شدم.
متهم در ارتباط با شب جنایت نیز افزود: پس از رسیدن به خانه دانیال و خوردن غذا، در حالی که پیش از آن تصمیم به کشتن دانیال گرفته بودم، به جلوی آینه رفته و با استفاده از موقعیت، از پشت سر به دانیال شلیک کردم. پس از کشته شدن دانیال، کنترل در پارکینگ را از جیبش برداشته و فرش، دو عدد شمعدانی و همچنین لپ تاپ و گیتار برقی او را سرقت و با خودرو فرار کردم. پس از پارک ماشین حوالی میدان جمهوری به خانه رفته و حدود ساعت 11 فرش را فروخته و به خانه یکی از دوستانم رفتم که در آنجا دستگیر شدم.
متهم درباره انگیزه اش از ارتکاب جنایت نیز گفت: دانیال به واسطه موقعیت اقتصادی و اختلاف سطح طبقاتی شان با من، همیشه مرا تحقیر می کرد و به همین علت من نیز تصمیم به قتل او گرفتم. با همین انگیزه حدود یک ماه پیش سلاحی خریدم و منتظر زمانی مناسب برای کشتن دانیال شدم تا این که سرانجام او را به قتل رساندم.
پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل ، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
صبح امروز -چهارشنبه- پسر جنایتکار به ریاست قاضی اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای اشد مجازات کردند.
سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به محمد از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم نیز با رد اعترافات قبلی خود گفت: مقتول کلیمی بود و همیشه مرا مسخره می کرد. به همین خاطر با او اختلاف پیدا کرده و شب حادثه مرتکب قتل شدم.
رئیس دادگاه: اسلحه را از کجا تهیه کرده بود؟
متهم به قتل: اسلحه را از ناصرخسرو خریده بودم و با آن فقط می خواستم مقتول را بترسانم. قصدی برای قتلش نداشتم.
رئیس دادگاه: در بازجویی ها چند بار اعتراف کرده ای که مشروبات الکلی مصرف می کردی.
متهم به قتل: نه . این اعترافات را به دروغ گفتم. تصور می کردم اگر بگویم در حالت عادی نبودم جرمم کمتر می شد.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

 

حفر تونل زیرزمینی برای فرار از زندان جیرفت/ فرار محکومین به اعدام ناکام ماند
احمد علی انجم، رئیس دادگستری جیرفت به مهر گفت: تلاش چند تن از زندانیان محکوم به اعدام در زندان جیرفت برای فرار با شکست مواجه شد.
انجم افزود: پنج نفر زندانی در شهرستان جیرفت که به اعدام محکوم شده بودند با حفر کانال به طول 15 متر از سالن دارالقرآن زندان قصد فرار به خارج از زندان را داشتند که با حضور به موقع مسئولین زندان این اقدام با شکست مواجه شد.
این زندانیان از جمله محکومان سابقه دار بودند که جمعاً حمل بیش از 200 کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین را در پرونده داشته و پس از اطلاع از نهایی شدن حکم اعدام و اعلام تاریخ اعدام به بهانه حفظ قرآن کریم در سالن دارالقران زندان جمع شده و به حفر تونل برای فرار مبادرت کردند.
زندانیان مذکور تا نهایی شدن فرار خود فقط کندن سه متر دیگر را لازم داشتند که با مشکوک شدن و تجسس مسئولین زندان نقشه فرار لو رفته و فرارشان ناکام ماند.
نامبردگان ظرف پنج روز 15متر کانال کنده و خاک آن را در جدار چوبی دیوار یا پلاستیک زباله ریخته و در جاهای مختلف پنهان می کردند.
حکم اعدام این زندانیان طبق اعلام قبلی و در راستای ماه 32 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دادستانی کل کشور مورد تأیید و تنفیذ قرار گرفته و با توجه به رد پیشنهاد و تقاضای عفو محکومان از سوی کمسیونهای عفو استان و مرکز و نیز موافقت ریاست معظم قوه قضاییه با اجرای آن، به لحاظ قطعی شدن پس از سیر مراحل قانونی صبح امروز در محوطه زندان جیرفت به اجرا درآمد
معدومین نقشه فرار خود را بصورتی طراحی کرده بودند تا قبل روز اجرای حکم بتوانند از زندان فرار کنند که با لو رفتن نقشه فرار، دو روز گذشته را در قرنطینه زندان بسر بردند.

 

 

دستگیری قاچاقچیان عتیقه با 25 شیء قدیمی در اصفهان
دو قاچاقچی حرفه ای که در حال انتقال اشیای عتیقه و با ارزش قدیمی بودند توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نبی اله سوادکوهی، فرمانده انتظامی شهرستان خور و بیابانک با بیان این مطلب گفت: مأموران ایست و بازرسی شهید رشیدی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.
مأموران در بازرسی از این خودرو، تعداد 25 قطعه شی عتیقه قدیمی شامل سکه، ظروف و مجسمه که به شکل ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بودند را کشف کردند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در این رابطه راننده خودرو به همراه سرنشین آن دستگیر شدند گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این دو از قاچاقچیان حرفه ای اشیای عتیقه هستند که در حال انتقال این محموله به استان های شمالی کشور بودند.
در این خصوص خودرو توقیف و اشیای کشف شده جهت بررسی بیشتر و تعیین قدمت تاریخی آنها تحویل اداره میراث فرهنگی استان شد.
متهمان پرونده نیز جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده که با صدور قرار مناسب هر دوی آنها روانه راهی زندان شدند.

 

انهدام باند سه نفره سارقان خودرو و کشف 40 فقره سرقت
مأموران انتظامی شهرستان کرج موفق به دستگیری اعضای باند سرقت خودرو و کشف 40 فقره سرقت در این شهرستان شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ سید حقیقی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج در تشریح این خبر گفت: مأموران کلانتری 31 کوی کارمندان در حین گشتزنی متوجه یک پاترول که به صورت بلاصاحب در محل رها شده بود، شدند.
درپی استعلام از پلاک خودرو مشخص شد که خودرو در تهران به سرقت رفته است بنابراین با بررسی بیشتر مأموران و تحقیقات محلی مشخص شد که دقایقی قبل خودروی مورد نظر توسط یک تاکسی زرد رنگ با دو سرنشین به محل فعلی آن انتقال داده شده است.
مأموران با گشت زنی در محل سرقت و مناطق اطراف آن تاکسی با مشخصات مورد نظر را مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه خودرو را توقیف و هر دو سرنشین آن را دستگیر و در بازرسی از خودرو موفق به کشف باطری خودروی سرقتی شدند.
متهمان پس از انتقال به کلانتری، در بازجویی های اولیه به ارتکاب 40 فقره سرقت خودرو با همدستی فرد دیگری اعتراف کرده و در بازرسی از محل اختفاء آنها سه خودروی مسروقه، سه دستگاه مخزن کپسول سی ان جی، 10 حلقه زاپاس ، یک دستگاه ساب، یک دستگاه آمپلی فایر، پنج عدد باند خودرو و ... کشف و متهم ردیف سوم نیز طی یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شد.
متهمان دستگیر شده به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

باند سارقان کیف‌زن فیوج دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی از دستگیری باند سارقان کیف‌زن فیوج و کشف 12 فقره سرقت در تبریز خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ صابر عباس‌زاده گفت: در پی افزایش سرقت کیف‌زنی در داخل بازار طلافروشان با شگرد سوءاستفاده از شلوغی بازار و سرگرم کردن فرد مورد نظر در هنگام نگاه کردن به ویترین مغازه‌های طلافروشی در سطح کلان‌شهر تبریز موضوع در دستور کار کارآگاهان تیم چهار اداره‌ی مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.
با توجیه عوامل تجسس و بررسی اقدامات فنی و پلیسی و استفاده از امکانات علمی نهایتاً سه نفر سارق کیف‌زن فیوج اهل و ساکن آذربایجان‌غربی شهرستان بوکان پس از ارتکاب سرقت توسط مأموران کلانتری 16 دستگیر و در بازرسی توسط مأموران از متهمان مقداری طلا و وجه نقد کشف شد.
پس از انتقال به آگاهی در تحقیقات اولیه متهمان منکر انجام هر سرقت شدند که شکات به پلیس آگاهی دعوت و 12 نفر از شکات متهمان را شناسایی کردند و فعلاً تحقیقات در خصوص شناسایی دیگر مالباختگان کماکان ادامه دارد.
وی در خصوص آسیب‌شناسی این سرقت‌ها یادآور شد: علت گرایش متهمان به ارتکاب جرم عدم پشتیبانی از طرف اعضای خانواده و متزلزل بودن وضعیت خانواده‌ی عامل اصلی بوده است و ضمناً متهمان با اسامی مستعار مختلف در بیشتر شهرهای کشور نسبت به کیف‌زنی اقدام کرده و روانه زندان شده‌اند.

 

مصدوم شدن 2 نوجوان در پی حادثه تیراندازی در چرام
در پی حادثه تیراندازی در روستای فشیان چرام، یک پسر 17 ساله و یک دختر 13 ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
به گزارش فارس، بار دیگر یک نزاع خونین در شهرستان چرام تلفن مرکز اورژانس 115 را به صدا درآورد.
حادثه زمانی رخ داد که به گفته شاهدان، یک اختلاف خانوادگی به نزاع و درگیری انجامید و در پی آن دست به اسلحه شدن یکی از افراد به تیر خوردن دو نوجوان دختر و پسر منجر شد.
نزاع‌های دسته‌جمعی در این استان همواره یکی از نگرانی‌های مسئولان بوده که اگر چه آمار از کاهش چشمگیر آن‌ها حکایت دارد، ولی در این بخش همچنان به کارهای پیشگیرانه و فرهنگی نیاز است.
محمدرضا قنبری، سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی 115 در جمع خبرنگاران گفت: اسلحه به کار گرفته شده در این حادثه تیراندازی، کلاشینکف بوده که یک دختر 13 ساله را از ناحیه ران و ساق پا و یک پسر 17 ساله را از ناحیه شکم مصدوم کرده است.
این حادثه در روستای فشیان رخ داد و در پی وقوع آن، حاضران در صحنه با مرکز پیام 115 تماس می‌گیرند که بلافاصله آمبولانس شهری چرام به محل اعزام می‌شوند.
قنبری با بیان اینکه مأموران 115 به محض دریافت پیام به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: مصدومان با دو آمبولانس مرکز 115 و مرکز بهداشتی و درمانی چرام به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و پس از آن برای اقدامات کامل‌تر درمانی به بیمارستان نمازی شیراز اعزام شدند.

 

دستگیری سارق هدایای شرکت بزرگ لوازم‌خانگی
رئیس پلیس فتای تهران‌بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که با ثبت اطلاعات خانواده خود، هدیه مشتریان یکی از شرکت‌های معروف تولید لوازم خانگی را می‌ربود.
سرهنگ محمدمهدی کاکوان در تشریح جزئیات این خبر به ایسنا گفت: چندی پیش نماینده حقوق یکی از شرکت‌های فروشنده لوازم‌خانگی با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات عنوان کرد که این شرکت تجاری پس از فروش کالاهای خود، اقدام به ارائه کارت هدیه به مبلغ 700 هزار تومان به مشتری‌های خود می‌کند.
وی با بیان اینکه این فرد اعلام‌کرد که چندی پیش با مراجعه چندین تن از مشتریان متوجه شده‌اند که کارت هدیه‌ای که برای خریداران کالاهای این شرکت در نظر گرفته شده بود، به دست آنها نرسیده است گفت: با توجه به حساسیت موضوع و ضربه خوردن اعتبار این شرکت بزرگ، کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی سرور‌های شرکت مشخص شد که یک شخص با یک آی‌ دی مشخص مکرراً وارد سرور این شرکت شده و نسبت به ثبت اطلاعات اینترنتی خود به جای مشتریان اقدام می‌کند.
رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه بررسی مأموران پلیس فتا برای یافتن سرنخی از این فرد آغاز شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که تمامی این اتفاقات توسط فردی رخ می‌دهد که پیش از این نمایندگی خدمات پس از فروش این شرکت را بر عهده داشته است.
کاکوان با بیان اینکه شیوه کار این شرکت بدین گونه بوده که پس از فروش کالا، کارمندان نمایندگی پس از فروش اقدام به نصب آن وسیله و دریافت اطلاعات مشتری برای ارسال کارت هدیه می‌کردند که این مجرم کارت هدیه را به نام اطرافیان و با آدرس‌های مورد نظر خود در سامانه شرکت ثبت کرده و کارت هدیه به جای رسیدن به مشتری اصلی، برای اعضای خانواده این فرد ارسال می‌شد.
وی با بیان اینکه تاکنون این فرد به 17 فقره سرقت بدین شیوه اعتراف کرده است، گفت: خریداران و مشتریان محصولات و لوازم‌خانگی دقت داشته باشند در صورتی که هدیه مورد نظر برای آنها ارسال نشد، مراتب را به مسئولان آن شرکت اطلاع دهند.

 

 

ریزش مرگبار دیوار حمام بر سر پیرمرد
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش دیوار حمام بر سر یک پیرمرد 75 ساله در جنوب شرق پایتخت خبر داد و‌ در تشریح جزئیات این خبر به ایسنا گفت: سامانه 125 در ساعت 14:41 امروز چهارشنبه از حادثه تخریب بخشی از دیوار یک خانه به آدرس افسریه بین 15 متری اول و دوم مطلع شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 15 و 37 را به محل حادثه اعزام کرد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان دو طبقه قدیمی بود، افزود: پیرمردی 75 ساله مشغول انجام کارهای تعمیراتی در حمام بوده که ناگهان دیوار بین حمام سرویس بهداشتی به شکل یکپارچه بر سر وی تخریب و این پیرمرد در زیر آن محبوس شده است.
ملکی با اشاره به اقدامات آتش‌نشانان برای خروج این پیرمرد از زیر دیوار گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از خروج این پیرمرد وی را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را به علت شدت جراحات وارده تأیید و اعلام کردند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه را فرسوده بودن خانه‌، بی‌احتیاطی پیرمرد و عدم اصول ایمنی حین کار اعلام کرد و افزود: آتش‌نشانان در ساعت 15:39 پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.

 

 

مرگ و مصدومیت دو کارگر در حادثه ریزش دیواره گودبرداری
ریزش ناگهانی خاک دیواره محل گودبرداری شده روی کارگران که در داخل این گودال مشغول کار بودند موجب مرگ و مصدومیت دو کارگر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، این حادثه هنگامی رخ داد که کارگران روی دیواره ضلع غربی مشرف به پیاده روی محل گودبرداری به وسعت 220 متر مربع با عمق 3 مترمشغول کار بودند که ریزش خاک این دیواره جانبی باعث شد دو نفر از کارگران افغانی زیرخروارها خاک گرفتار شوند.
وقوع این حادثه ساعت 09:54 دقیقه صبح امروز چهارشنبه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 17 و گروه نجات 12 آتش نشانی راهی محل حادثه در خیابان هنگام نرسیده به خیابان فرجام شدند.
علی امینی، مدیر منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: آتش نشانان بی درنگ تلاش های خود را برای بیرون آوردن کارگران گرفتار شده از زیر خاک آغاز کردند و با استفاده ازتجهیزات ایمنی، عملیات ایمن سازی و تثبیت موقعیت را برای جلوگیری از ریزش مجدد انجام دادند و در آغاز عملیات، یک کارگر 46 ساله که تا قفسه سینه درمیان خاک گرفتار شده بود را با حداقل آسیب دیدگی از زیر خاک بیرون آوردند.
نیروهای آتش نشانی عملیات خود را برای خارج کردن نفر دوم ادامه دادند که سرانجام موفق شدند این کارگر 20 ساله افغانی را که در زیر خروار ها خاک گرفتار شده بود بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
امدادگران اورژانس با انجام معاینات لازم مرگ این کارگر جوان را به علت شدت جراحات وارده و خفگی در لحظات اولیه، تأیید و اعلام کردند.
پس از بررسی ها علت این آوار خاک برداری غیر استاندارد و رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن وسایل ایمنی اعلام شد.
47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    37 3
    این خیابان فرشته چه خبره .هر روز یه خبر از قتل تو اینجا میبینم
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      3 1
      ما هم كه گفتي نمي خواستي سرقت كني را باور كرديم،فرصت نكردي چيزي پيدا كني،دوستيت هم با مقتول فقط براي سرقت بود
  • بی نام EU ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    53 13
    هيف شد كه نتوستن فرار كنن
  • پرهام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    4 1
    دروغ می گه مگه میشه به خاطر مسخره کردن طرفو بکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!11