خبرگزاری مهر گزارش داد:
مدتهاست بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان نگران اخباری هستند که از عمق چند متری خاک این شهر مبنی بر نحوه برخورد دستگاه حفر تونل مترو با پایه های سی و سه پل به گوش میرسد. براساس اطلاعات تقریبا محدودی که در این باره به بیرون درز کرده است دستگاه حفر تونل (TBM) با انحراف از مسیر تونل شرقی خط شمال - جنوب متروی اصفهان پس از عبور از زیر رودخانه زاینده رود در حدود 30 رینگ (طولی معادل 40 متر) در کنار سی و سه پل به اشتباه حفاری شده است.
از زمان وقوع این رخداد در آخرین ماه تابستان امسال و انتشار خبر آن در رسانه ها ادامه پروژه مترو در این مسیر تا کنون متوقف مانده است اما این توقف ناخواسته دستگاه TBM هنوز موجبات توقف نگرانیهای دوستداران میراث فرهنگی در رابطه با سی و سه پل را فراهم نکرده است.
این در حالی است که یکی از اعضای شورای شهر اصفهان از آغاز ادامه کار در حفر تونل مترو اصفهان در مسیر چهارباغ ظرف دو تا سه هفته آینده خبر داد. وحید فولادگر با رد موضوع انحراف تونل مترو به سمت پایه های سی و سه پل گفت: مسیری که از ابتدا برای مترو پیش بینی شد در نزدیکی سی و سه پل بود که در بخشی از مسیر به سمت چهار باغ انحرافی پیش آمد که حداکثر عرض انحراف آن 6 متر بوده البته این انحراف نه تنها موجب نزدیکی تونل به پایه های پل نشده است بلکه از آن دور هم شده در حقیقت انحراف موجب رد شدن تونل از پایه ها شده است.
البته اظهارات این عضو شورای شهر با اخباری که تا کنون در این زمینه منتشر شده تناقض دارد چرا که پیش از این گفته شده بود انحراف مسیر تونل به سمت پایه های پل بوده است و حتی براساس نظر برخی افراد مطلع این تونل به سمت بالا نیز مقداری انحراف پیدا کرده است. عضو شورای شهر اصفهان در پاسخ به سوالی در رابطه با راههای برون رفت از این وضعیت برای ادامه کار پروژه مترو اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان برگشت دستگاه حفار تونل( TBM) وجود ندارد در حال حاضر چند راه حل برای آن می توان متصور شد که کارشناسان در حال بررسی هزینه ها و امکان موفقیت هر کدام از آنها هستند.
نظر شما