در شب مراسم افتتاحیه علم و فوتبال به همت حسین یاریار " منشور مردان قانون مدار" به رییس فیفا اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این منشور که به ابتکار باشگاه هنرمندان به مردان اخلاق فوتبال ایران اهدا شده و می شود به چهره هایی تعلق می گیرد که در پرونده بازی های ملی شان هیچ کارت زرد و قرمزی دیده نمی شود. این منشور در حاشیه مراسم افتتاحیه علم و فوتبال و در حضور نماینگان فیفا ، مسئولان فدراسیون فوتبال و البته اعضای باشگاه هنرمندان به صورت نمادین به سپ بلاتر اهدا شدتا فتح بابی باشدبرای جهانی شدن " منشور مردان قانون مدار" . همچنین حسین یاریار در گفتگو با سپ بلاترابراز امیدواری کردبه همت ایشان این طرح در سایر کشورهای عضو فیفا نیز به اجرا درآید. یاریار معتقد است " منشور مردان قانون مدار" این قابلیت را دارد تا در صورتی که توسط فیفا به ثبت جهانی برسد سرآغازی باشد برای گسترش فرهنگ قانون مندی و اخلاق مداری در فوتبال که این روزها منتاسفانه رنگ و بوی گدشته را ندارد. بلاتر نیز ضمن تقدیر از اعضای باشگاه هنرمندان ، وعده دادحتما در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهد. متن فارسی منشور هدیه شده به سپ بلاتر بدین شرح است:
به نام قانون آفرین هستی...
"این اولین منشور مردان ملی پوش قانون مدار عرصه مستطیل سبز ایران زمین است. مردانی که احترام به قانون در طول فعالیت ورزشی سرلوحه کارشان بوده و هرگز به واسطه داوران میدان فوتبال به جریمه کارت زرد و قرمز دچار نشده اند. اینک این نوادگان کوروش کبیر اولین نویسنده بیانیه حقوق بشر در دنیا گرد هم آمده اند که به تاسی از نیاکان خود به دنیای فوتبال اعلام نمایند در طول عمر ورزشی خود و در میادین پرتلاطم ملی صبر پیشه نموده اند تا بتواند امروز به عنوان سفیر ورزش فوتبال ایران زمین برپاکننده اولین همایش مردان قانون مدار عرصه مستطیل سبز در جهان باشد تا به احترام بر قامت خود ایستاده و به خانواده فوتبال در دنیا اعلام داریم. نام مردانی از این دست همیشه بر صدر صفحه آمار و ارقام خواهد ماند."

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    همین چند ماه پیش فیفا به ریاست همین افای بلاتر با دریافت زیر میزی قطر را میزبان جام جهانی کردند انگاه چگونه شما به این نتیجه رسیدید که او جزئ مردان قانون مدار است از کرامات شیوخ ما چه عجب مشت باز نمودند گفتند یک وجب