محققان پارک فناوری پردیس با تولید داروی گیاهی آنژی‌‌پارس برای درمان زخم پای دیابتی در تلاشند آن را با عنوان اولین داروی گیاهی ایرانی وارد بازارهای اتحادیه اروپا کنند.

خبرگزاری مهر نوشت:

محققان پارک فناوری پردیس با تولید داروی گیاهی برای درمان زخم پای دیابتی پس از تجاری سازی آن در سوریه در تلاش هستند تا با اتمام مراحل آزمایش به عنوان اولین داروی گیاهی ایرانی آن را وارد بازارهای اتحادیه اروپا کنند.

دکتر رامین رادمنش- مجری طرح به بیان سرنوشت داروی آنژی پارس پرداخت و در این باره توضیح داد: داروی آنژی پارس برای درمان زخم پای بیماران دیابتی با منشا گیاهی تولید شد.

وی با اشاره به مشکلات بیماران دیابتی خاطر نشان کرد: زخم پای دیابتی از جمله مشکلات بیماران مبتلا به دیابت است که منجر به قطع عضو بیمار می‌شود که این امر از کار افتادگی بیمار را در پی دارد. داروی آنژی پارس قادر است با درمان زخم‌هایی که در مراحل پیشرفته نیستند، از وخیم شدن وضعیت زخم جلوگیری کرده، علاوه بر تسریع روند بهبود و کاهش هزینه‌ها، احتمال قطع عضو را نیز کاهش خواهد داد.

رادمنش، با بیان اینکه در آنژی پارس گونه‌ای از گیاه یونجه زرد استفاده شده است، ادامه داد: با تغییراتی که در ترکیبات این گیاه دارویی دادیم از اجزای خاصی از این گیاه ترکیباتی را به دست آوردیم که قادر به درمان بسیاری از زخم‌های پای دیابتی است و آن را ثبت پتنت بین المللی نیز کردیم.

مجری طرح با بیان اینکه این دارو در حال حاضر برای بیماران مبتلا تجویز و مورد استفاده و رضایت بیماران قرار گرفته است، یادآور شد: داروی آنژی پارس جز اولین داروهای گیاهی است که تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رزفارمد از تجاری سازی این دارو در بازارهای بین‌المللی خبر داد و گفت: تجاری سازی این دارو در کشور سوریه آغاز شده است ضمن آنکه این دارو در وزارت بهداشت چین نیز در حال بررسی است و با تکمیل بررسی‌ها آنژی پارس وارد لیست دارویی این کشور خواهد شد.

رادمنش با تاکید بر اینکه تجاری سازی و صادرات این دارو در روسیه و اتحادیه اروپا آغاز شده است، خاطر نشان کرد: برای وارد کردن دارویی به بازار هر کشور باید مطالعاتی انجام شود که این مطالعات در کشورهای مد نظر در حال انجام است و با اتمام مراحل مطالعاتی به عنوان اولین داروی ایرانی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

وی همچنین از درخواست برخی شرکت‌های خارجی برای خرید امتیاز داروی آنژی پارس خبر داد و گفت: مسئولان شرکت و کشور تمایل دارند تا امتیاز این دارو خاص کشور ایران باقی بماند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    4 0
    کسی نمیخواد از پراید کامنت بزاره ؟
    • بی نام US ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      2 0
      حالا که صادر نکرده، راستی صادرات پراید به کجا رسید، فکر کنم بازارهای جهانی رو قبضه کرده! اصلاً تمام بحرانهای مالی جهانی به خاطر ورود پراید به بازارهای جهانی بوده!!! راحت شدی؟
  • بی نام A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    5 0
    البته نخستین نیست. باریج اسانس سالهاست دارو گیاهی صادر میکنه
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    تجاری سازی در سو ریه !!!!!!
  • اکبر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 3
    چرا این دارو رو با پراید مقایسه می کنید. خیلی بی انصاف هستید. درسته که پراید یه نقطه ضعف برای ماست ولی چرا باید نقاط قوت خودمون رو خودمون انکار و ضعیف کنیم؟ بجای اینکه آرزوی موفقیت کنیم برای این شرکتهای دانش بنیان؛ کامنتهای غرض دار می ذاریم و ظرفیتهای خودمون رو مسخره می کنیم. کمی به خودمون بیایم و بدون اطلاع و از روی غفلت صحبت نکنیم.