واکنش حجت الاسلام پناهیان به انتقاد یکسال قبل رسول جعفریان

حجت الاسلام علیرضا پناهیان یک سال پس از آنکه بدلیل اظهاراتی با مضمون نزدیک بودن ظهور مورد انتقاد رسول جعفریان قرار گرفته بود، به آن پاسخ داد.

وی در مراسم شام غریبان دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بنده بیست سال است سخنرانی می کنم، در 20 هزار سخنرانی یک بار هم از کلمه ظهور صغری استفاده نکرده ام. نور و صدا و تصویر آن هم هست. مورخ این مملکت آن را به من نسبت می دهد و به من فحش می دهد. آقا شما تاریخ زمان خودت را بلد نیستی بگویی، من چطور به تاریخ اسلام 1400 سال پیش که نوشته ای، اطمینان کنم؟ آدم نباید عصبی باشد و اگر از کسی خوشش نمی آید، دروغ بگوید. می گویم ان شاء الله ظهور نزدیک است، نه به سال و ماه و روز، این نه به سال و ماه را می گذارد کنار، می گوید آدم می تواند پیش بینی کند. با تاریخ هم تو همین کار را می کنی؟ پدر تاریخ در می آد این جوری. زمان خودت را تحویل بگیر، حالا بعدا برو تاریخ رو بررسی کن.

پناهیان گفت:براساس مطالعاتی که روی اسناد برج مراقبت داشتم، خدا این انقلاب را در دستگاه امتحانش اجازه داد، بلکه کمک کرد تا قومی مقدمه ساز ظهور امام زمان باشند.

اظهارات علیرضا پناهیان در حالی است که رسول جعفریان، ظهور صغری را به وی نسبت نداده بود،بلکه طرح موضوع" غیبت صغری " را به حجت الاسلام حسن ابطحی( و نه علیرضا پناهیان) نسبت داده و گفته بود:

"نخستین بار، وی (حجت الاسلام حسن ابطحی)این مطالب را از ملاآقا جان زنجانی نقل کرد. ملاآقا جان یک روضه خوان در زنجان بود که مشتی داستان در اطرافش شکل گرفت. آقای ابطحی هم ذهنی دارد دور از فقه و پر از افکار و اندیشه های ماورائی که بسیاری از آنها مخدوش است و امروز بیش از هر زمان بی پایگی این حرف ها روشن شده است. چطور آقای ابطحی در این حکومت زندانی و محدود می شود، اما افرادی مثل پناهیان که همان حرفها را، اما در قالب انقلابی می زنند و بعد از ظهور صغری، حرف از قواعد ظهور به میان می آورند و آماده باش می دهند،  به راحتی فرصت می یابند که مدام در سیما مطالب و افکار و اندیشه های بی اساسشان منتشر شود. این شخص در کجا درس خوانده؟ چه قدر فقه می داند؟ چه قدر با مبانی فلسفی اسلام آشناست؟ چه قدر تاریخ اسلام خوانده؟ کجا تحصیل کرده که که در هر بابی نظر می دهد؟ آیا واقعا قرار است هر کس خوش صحبت است و چند جمله را به هم وصل می کند و حرفهای درشت و تازه می زند که هیچ کدام محک خود را نزد علما پس نداده، باید بتواند از وقت سیما که متعلق به تمام مردم است استفاده کند؟"

هنوز معلوم نیست چرا حجت الاسلام پناهیان پس از یکسال ، آن هم با مضمونی تند و برخوردار از اشتباه به رسول جعفریان پاسخ داده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    46 77
    اقاي پناهيان عزيز!اگر ميخواهي مردم حرفهايت را باور كنند دست از سياست بردار!
    • بهرام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      35 9
      سلام. دقت کردی حرفت از پایه غلطه
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 23
    درود بر شما!
  • حميد رضا A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    45 29
    به اين دليل كه مثال اقاي پناهيان تصور ميكنند ديانت ما عين سياست ماست يعني اينكه دين را در خدمت سياست قرار دهند در صورتيكه بايد سياست را در خدمت دين قرار دهند.ضمنا از فردي كه خود را در 16 سالگي مدعي بنيان گذاري حزب اله لبنان ميداند انتظاري بيش از اين نيست...
  • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    52 25
    خبرآنلاین با دقت خوندی!؟ جعفریان: "اما افرادی مثل پناهیان که همان حرفها را، اما در قالب انقلابی می زنند و بعد از ظهور صغری، حرف از قواعد ظهور به میان می آورند و آماده باش می دهند ..." فکر میکنم شما هم اشتباه رفتید و بر اساس حب و بغض خبر منتشر کردید ضمنا حرفای آقای جعفریان هم خیلی تند بود ای کاش به تند بودن اون هم اشاره میکردید ...
  • آمارگیر IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    در 20 سال 20 هزار سخنرانی؛ ممم... یعنی میشه.. تقریبا روزی سه سخنرانی. شغل سختیه ها
    • آمارگیر دوم A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      43 15
      تازه تو هرکدومشم گفته ظهور نزدیک است.
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    به نظر من حتی گفتن اینکه"انشاالله ظهور نزدیک است" هم اشتباه است چون در بطن خود دارای تکلیفی برای خداست. به ما چه مربوط است که ظهور چه موقع صورت می گیرد؟ ما باید در زمان خود عمل به تکلیف کنیم. همین و بس.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      33 3
      با اینکه با پناهیان بسیار مخالفم ولی در دعای عهد داریم که ما آن را نزدیک می بینیم (‌ظهور را)
    • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      44 1
      شما نمی فهمی که ان شاء الله یعنی چه؟ یعنی اگر خدا بخواهد. معنی جمله این می شود که اگر خدا بخواهد ظهور نزدیک است. این کجاش برای خدا تکلیف میاره. در ضمن، چطور میشه گفت که در زمان خود، عمل به تکلیف کنیم؟ فرض کن شما می خوای بری مسافرت.درست موقع حرکتت میری هتل رزرو می کنی و بلیت میگیری و اسبابت رو می بندی و ... یا اینکه از قبل آماده می شدی و همه چیز رو مرتب می کنی.
    • بی نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      42 61
      دانشمند معنای ان شاء الله یعنی چی؟ شما از محبوبیت حاج آقای پناهیان عزیز دارین می سوزین.
    • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      62 35
      محبوبیت؟!!!!!!!!!!!!!!! میشه بگین کدوم محبوبیت؟؟؟
    • علی 2 A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      6 17
      "به نظر من حتی گفتن اینکه"انشاالله ظهور نزدیک است" هم اشتباه است چون در بطن خود دارای تکلیفی برای خداست. به ما چه مربوط است که ظهور چه موقع صورت می گیرد؟ ما باید در زمان خود عمل به تکلیف کنیم. همین و بس. " صد در صد مخالفم
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      3 2
      مگر ما باید بخواهیم که مشیت خداوند جاری شود؟ مشیت خداوند همیشه جاری است و کم کاری از سوی ماست و مثال آمادگی برای سفر اصلا در این بحث نمی گنجد چون ما از لحاظ فیزیکی نمی خواهیم از جایی به جایی برویم. حالا اگر شما کم کاری خود را به گردن مشیت خدا می اندازید یک بحث دیگری است.(در جواب بی نام)
    • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
      7 1
      نظر شما مخالف نص صریح قرآن است و هیچ اهمیتی ندارد هرچند خوانندگان خبرآنلاین که جناحشون مشخصه بهش مثبت داده باشند، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا ، هم در قرآن هست هم در دعای عهد
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    12 14
    ای کاش میشد که آقایان در مورد زمان حال صحبت کنند و نه گذشته و آینده چرا که مبنای وجود روحانیت از نظر شیعی (فاما الحوداث واقعه فارجعوا الی روات حدیثنا... امام مهدی) واکنش به نیازهای زمان حال انسان هاست به آقای پناهیان یا دیگری چه مربوطه که امام عصر کی ظهور میکنن یعنی می خوان بگن که از برنامه امام آگاهی دارند؟!
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    22 5
    خبر شما خودش تناقض داره معلومه كه تو حرفاش به پناهيان نسبت داده و گفته اون راجه به غيبت و ظهور چرا حرف مي زنه و سواد نداره.بد نيست خبر رو قبل از درج خودتون بررسي كنيد بيخود به پناهيان انتقاد نكنيد
  • حامد IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    13 9
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل: جناب آقای حجت الاسلام پناهیان: "براساس مطالعاتی که روی اسناد برج مراقبت داشتم، خدا این انقلاب را در دستگاه امتحانش اجازه داد، بلکه کمک کرد تا قومی مقدمه ساز ظهور امام زمان باشند."
  • آرمان NL ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    22 5
    نکته بسیار مهمی که آقای جعفریان (اصلا نمی شناسمش) بیان کردن اینه که حرف بدونه سند بی ارزشه و اینکه انسانی که مطالعه ناچیز داره معمولا به آسمون ریسمون بافی می افته که معمولا هم این انسانها ضعف رو با پرخاش جواب می دن ... حالا بگذریم طرف تو تلویزیون روز روشن رو میگه شب، مجریه میگه بله آقایه دکتر ...
  • هیچکس A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    33 18
    بالاخره بعد از یکسال اونم با کمک یک تیم ۱۰ نفره فکر کردند تا جواب استاد جعفریان را بدهند. اینه استاد داداش. باید بری کلی فکر کنی تا بتونی یه جواب بدی. هرچند جوابتونم بدرد خودتون می خوره. اگه راست می گید مناظره بزارید تا ببینید استاد جعفریان ظرف ۱ ساعت بساط و دکان و خلاصه پروندتونو میزاره زیر بغلتون
  • ... IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    25 21
    سلام. اقای پناهیان کمی ارومتر .غیبت ممنوع؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 سال 20 هزار سخنرانی ؟ یعنی تقریبا روزی سه سخنرانی؟ خوب احتیاج به مطالعه هم نداره. کار و زندگی دیگه هم که نداشته. خدا برکت بده. بعید می دونم درست باشه. تقریبا مثل آمارهای دولت قبلی است. البته این تفاهم اتفاقی است.
    • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      در ادبیات فارسی چیزی داریم تحت عنوان صیغه مبالغه. روزانه خودمان ده بار از این صنعت ادبی استفاده می کنیم. مثلا می گوییم: هزار بار گفتم این کار را نکن. حالا هی بیاد بهانه های بنی اسرائیلی بگیرید اونهم از نوع بنیامین نتانیاهو. اصلا حرف رو ول کردی چسبیدی به همین؟
    • بی نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      یعنی هر روز سه جلسه سخنرانی ............... من نگران حنجره حاچ آقا هستم...
    • احمد IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      50 51
      لطفا در نقل مطلب امانت داری کنید سر و ته مطلب رو حذف کردید که پناهیان رو بزنید پناهیان گفت ده هزار بیست هزار ساعت سخنرانی نه بیست هزار سخنرانی برج مراقبت هم مقدمه و مؤخره داشت نه این جور بی ربط وسط مطلب از یک ساعت سخنرانی بیست ثانیه شو نقل می کنید که مخاطب نفهمه چی شد عزت دست خداست تقوا داشته باشید
    • آرش IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      20 22
      کاوه جان! با آقای پناهیان خیلی زودتر از اینها و خیلی تندتر از اینها باید برخورد میشود. سخنرانی ایشان در مورد شریعتی را که یادتان هست؟ افاضات ایشان در مورد دولت معجزه قرن را که یادتان هست؟ نیست؟ آیا این شخص صلاحیت این را دارد که هر هفته سخنرانی اش از سیما پخش شود؟ یعنی حوزه اینقدر بی مایه شده که خطیب تر و باسوادتر از ایشون وجود ندارد؟! والا به خدا من وقتی ایشان را با امثال مطهری و بهشتی و حتی شریعتی مقایسه می کنم افسوس می خورم که الان آیا قحطی خطیب آمده؟!
    • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      26 8
      اگه اشتباه نكنم آقاي پناهيان گفتند در حدود "20 هزار ساعت سخنراني" نه" 20 هزار سخنراني".
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    26 8
    همين كينه ظاهره در كلامش نشان از نقصان هاست...
    • بی نام A1 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      1 0
      تا امسال کسانی که دین ندارند با دین مردم بازی کنند
  • بی نام DE ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    هر چه این نوشته آقای جعفریان را خواندم رد پایی از فحش دادن به آقای پناهیان در آن ندیدم. شایسته است آقای پناهیان اول تعریف خود را از فحش بگویند تا بعد با آن معیار ببینیم آقای جعفریان چه فحش هایی به ایشان داده است! کاش آقای پناهیان به جای درشتی، پاسخ پرسشهای آقای جعفریان را داده بود.
    • بی نام EU ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      39 19
      اتفاقا انتقادات آقای جعفریان به شدت تند و نیش دار بود و پاسخ آقای پناهیان کمی خفیف تر. البته من هم آقای پناهیان رو به عنوان یه اندیشمند و نظریه پرداز قبول ندارم
    • كاوه IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      38 21
      عزيز دل من هم طرفدار آقاي جعفريان هستم اما نوي بحث هاي طلبگي عباراتي مثل "انديشه هاي بي اساس" يا "امثال پناهيان" ويا "چقدر و كجا درس خونده "و ... فحش محسوب مي شوند. انتظار كه نداري كه چارواداري بهم بگن كه. متن آقاي جعفريان به حق تند و گزنده و حتا توهين آميزه. اينو كه نميشه كتمان كرد
    • بی نام US ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      53 12
      ولی پناهیان در مقابل به او توهین کرده، مثلا آن جا که می گوید: "آقا شما تاریخ زمان خودت را بلد نیستی بگویی، من چطور به تاریخ اسلام 1400 سال پیش که نوشته ای، اطمینان کنم؟..."
  • آتشکار IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    22 15
    شما اگر پای منبر ایشون (جناب پناهیان)نشستید و تونستید یک موضوعی را به طور کامل دنبال کنید جای تعجب دارد از بس که این شاخه به آن شاخه می پرد
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    24 38
    حق با جناب پناهیان عزیز که الهی قربونش برم. ایشالا خدا عمر طولانی بهش بده که اینقدر این جووانهای مومن و انقلابی رو تربیت می کنه. من که عاشق صحبت هاشم و همه مجالسشو سعی می کنم برم. در ضمن خود آقای جعفریان کجا درس خونده؟ چرا راجع به هر مسئله ای تو این سایت مطلب می نویسه؟ امتحان خودش رو به علما پس داده؟ اگر خودش این طوری بود که اینقدر به نیروهای ارزشی غر نمی زد.
    • بی نام EU ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      15 15
      شما به جای تبلیغات برای اقای پناهیان تو این سایت بهتره بری برنامه روزانتو بنویسی تا به 3 جلسه سخنرانی ایشون در روز برسی و انشاالله حتی یک دقیقه از این سخنرانیهای پربار و معنوی 20 هزار ساعته رو از دست ندی!!
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      8 16
      ظاهرا خیلی بیکاری که پای همه صحبتهاش میشینی یا شاید مشکل دیگری دارید
    • بی نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      4 16
      شما با این طرز فکرت، حتما باید قربونش بری، بدو عزیزم...بدو که دیر شد!!!
  • علی A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    13 5
    جعفریان تند حرف زده و معلومه که این عبارت ظهور صغری را به او هم نسبت داده چون گفته "همین حرف ها" شما هم نظر میدید لطفا یکم ، فقط یکم با انصاف و بدون جبهه گیری باشید معتدلین!!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    تازه نیست همیشه همین طوری صحبت کرده اند.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    16 15
    من خودم یه سخنرانی سال 80 ( یکی دو سال زودتر یا دیرتر، وقتی عاشورا افتاده بود تو نوروز) از پناهیان یادمه که قویا میگفت امسال امام زمان ظهور میکنه.
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    16 10
    با اینگونه اظهارات آقای پناهیان به ديدگاه واقعی ایشان بیشتر پی می بریم.
  • فرهاد A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    18 1
    والا کاری ندارم حق با کیه اما خبر جان توی حرفای جعفریان دقیقا حرف از پناهیان و افکار ظهور صغراش بود دیگه.. چطور میگی حرفاش به پناهیان مربوط نمیشد و پناهیان بی مورد جوابشو داده؟؟
  • ميرزا A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    40 12
    تکليف آقاي پناهيان روشن است؛ کاري به کارش نداشته باشيد خاطرتان هست که سر فيلم «طلا و مس» چه جنجالي راه انداخت و بعد از انتشار خبر تقدير رهبر انقلاب از اين فيلم، کم نياورد و گفت من رفتم پيش رهبري و استدلالات خودم را گفتم و ايشان هم حرفي نزدند!! يعني گفت حرف خودم درسته!
  • پیراسته فر A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 23
    آقای پناهیان اهل مطالعه وباسواد است وسخنانش بروز است ومفید ،حالا ممکنه یک جا حرف خوبی نزده باشه"معصوم که نیست"ویا حرفش بمزاق گروهی خوشایندنبوده،این نباید شخصیت علمی ومذهبی اورا مخدوش کند.
  • ف.م قم A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 9
    من هم مقاله استاد جعفریان رو پارسال خوندم . حتی بعد از سخنرانی اقای پناهیان در شام غریبان دوباره مقاله رو خوندم ولی فحش و ناسزا نداشت .نقد علمی بود.
  • محمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    25 17
    من به جنااب جعفریان بیشتر اعتماد دارم.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    10 2
    نزديك دانستن ظهور با اميد داشتن به نزديكي ظهور متفاوت است. شما رو ارجاع ميدم به سخن مرحوم ايت الله بهجت كه فرمودند جوانان كه بجاي خود پيران نيز اميد به ديدن اقا را داشته باشند. ببينيد دوستان چه مقدار تفاوت است بين اين سخن و اينكه گفته شود ظهور نزديك است اماده باشيد. يكي شوق مياورد و ديگري حول و ولا.
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 10
    انحرافی ها...
  • احمد A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    64 19
    ای کاش اقای پناهیان به عوض این همه سخنرانی یک بار هم که شده متن مقاله آقای جعفریان را می خواند تا اینگونه بدون دلیل ایشان را مورد هجمه قرار ندهد .
    • محسن IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      7 9
      بله ای کاش اما خب دلیل اینکه یکسال بعد تازه جوابشونو به این تندی دادن همینه دیگه با این مشغله ای که ایشون دارند فکر نمیکنم فرصتی برای خوندن انتقادات در مورد شخص خودشون پیدا کنند کار به خود شخص ندارند، اما برای کسی که 20 سال به ادعای خودش سخنران بوده، اینجوری بدور از مقام جواب دادن نیست.
  • کریمی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    10 39
    عالم بودن به زیاد کتاب خواندن یا نوشتن نیست.بلکه به تفکر ،بصیرت و ژرف اندیشی در قرآن و متون دینی است.آقای پناهیان با هر مقدار سواد حوزوی یا دانشگاهی ،بلطف خدا از این بصیرت برخوردار است .این شتابزدگی در ادبیات رسول جعفریان رو در تلقی اشتباه از سخنان حکیمانه آقای قرائتی و بی ادبی به ساحت این معلم حقیقی قرآن را نیز قبلا دیده بودم.
    • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      13 4
      این حرف برای ماقبل تاریخ خوبه که هنوز چرخ اختراع نشده بود
  • بی نام FR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    19 10
    اقاي جعفريان انسان بسيار با مطالعه اي است
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    25 13
    پناهیان سوادی ندارد. عمق سخنرانی های وی را می بینید؟ او خود را با استاد مقایسه می کند!!!!
  • بی نام IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    23 15
    بیچاره کسانی که در پای کلاس های تمدن اسلامی استاد !! پناهیان در مرکز فرهنگی شهید آوینی می نشینند. بابت این همه سخنرانی چقدر وقت مطالعه داشته اند و چقدر درآمد داشته اند ؟ کاش این را هم می گفتند...
  • سید محسن GB ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    6 11
    در انتخابات میخواستم به جلیلی رای دهم, همینکه آقای پناهیان را در صف طرفداران ایشان دیدم پشیمان شدم و به شخص دیگری رای دادم.
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      4 2
      خدا شما رو هم شفا بده
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 13
    آقای پناهیان باید در وزن خودش کشتی بگیرد، انصاف نیست! یک منبری که همه جانبه حمایت ومعروف شده ولی سواد عمیقی ندارد باید باهم وزن خودش گلاویز شود! مانگرا سلامت ایشانیم!...
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    8 11
    اين 20000 سخنراني ضربدر 5000000 مي شود درامد اقا از اين حرفه
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    16 12
    یعنی ما اخوند با سواد تر از این تو مملکت نداریم این صبح تا شب تو تلویزیونه!!!
    • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      4 4
      حتمن نداریم بگو خب
  • محمّد IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 6
    اگر این‌طوره که ایشون می‌گن پس جایزۀ کتاب سال، هم با پارتی‌بازی به ایشون رسیده، یا آیت‌الله سبحانی که این‌طور از جعفریان تعریف می‌کنه، جعلِ خبری بوده!
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    6 2
    جناب جعفریان شما تشریف بیاورید ریسس کتابخانه ملی شوید بعد به اقایان مدعی بگو بیایند کمی مطالعه کنند
    • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      2 3
      ما بی صبرانه منتظریم شما رئیس ملی شید
  • نخود همه آش IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    9 10
    بيست سال بيست هزار سخنراني نشان مي‌دهد حرف زدن فرصتي براي مطالعه به ايشان نمي‌دهد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    22 10
    از کسی که میگه کت و شلوار حرامه نباید انتظار زیادی داشت.
  • انصاف IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    6 7
    هم آقای جعفریان و هم پناهیان هردو اشتباه دارند خدا هردورو اصلاح بفرماید
  • بی طرف RO ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    6 1
    خبر آنلاین هم که هیچ موضعی نداره
  • زهرا سادات IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    3 2
    خوب این نشون میده شما اصلا ادم شناس نیستید سید محسن
  • علی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    8 6
    هزار اندی سال است برای خاموش کردن عمار های جبهه حق تلاش ها میکنند. وعمارها مقتدرانه ایستادگی میکنند. پناهیان هم یکی از آنها. یکبار میگونند بی سواده یکبار میگویند تند رو وهر بار بهانه ای؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    6 9
    من هم یک زمانی از طرفداران سفت و سخت جنای آقای پناهیان بودم اما بی انصافی هایی که ایشان در مواضع خود نشان دادند، نظرم را نسبت به ایشان کاملا عوض نمود.
  • امید IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 6
    صحبت های جعفریان در حق استااااااد پناهیان مشخص و مبرهن است که فحش است..توهین شاخ و دم دارد برادر؟
  • فائزه A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    8 6
    آقای جعفریان میگن پناهیان داره همون حرفای ابطحی رو میزنه . خب یعنی غیبت صغری رو به پناهیان نسبت داده دیگه . زمان همه چی رو معلوم میکنه . همیشه کسی که حرف حق رو میزنه اما مردم و حتی علمای زمانش ظرفیتشو ندارن مثل منصور حلاج میخان دارش بزنن . من کامل سخنرانی شونو گوش دادم حرفی از پیش بینی روز و ماه ظهور نیست بلکه گفتن طبق قواعد و سنا های ثابت خدا ظهور نزدیکه . حالا یا بد به گوش آقای جعفریان رسیده یا چیز دیگه ایه . البته آقای جعفریان هم آدم با سواد و محترمیه . استاد پدرم تو دانشگاه تهران بوده و پدرم ازش تعریف میکنه اما من پناهیان رو قبول دارم . حرفاشو مردم 10 سال بعدش میفهمن . هضمش سخته چون دقت و دین شناسیش ظریف و دقیقه .
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    6 7
    يک سال وقت گذاشته مطالعه کرده تا جواب آقاي جعفريان رو بده !
  • احسان IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    با احترامی که نسبت به آقای پناهیان و آیت الله علم الهدی قاعل هستم ولی از نگاه کارشناسانه سخنان هر دو دارای مشکلات ریزی در زمینه مهدویت است توصیه حقیر این است که توصیه های آیت الله خامنه ای در مورد مهدویت در سخنرانی ها لحاظ گردد و به همان مقدار که ایشان در سخنرانی هایشان به این موضوع دقت دارند،دیگران نیز به همین شکل باشند. والسلام علیکم و رحمة الله