مروری بر مهمترین حوادث امروز چهارشنبه 29 آبان 1392

مرد شیشه ای که پس از آزار و اذیت هولناک کودک چهار ساله او را خفه کرده بود، به اعدام و قصاص محکوم شد.

آتیلا چهار ساله
به گزارش مهر، کامران 27 بهمن سال گذشته آتیلا چهار ساله را پس از آزار و اذیت و شکنجه به قتل رساند.
صبح امروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد که در ابتدای جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: در این پرونده کامران 27 ساله مجرد و بازداشت از تاریخ 29 بهمن ماه سال گذشته متهم به مباشرت در قتل آتیلا از طریق ایراد جرح عمدی می باشد. مقتول حاصل ارتباط نامشروع زن و مرد جوانی بود که پدر آتیلا به دلیل مشکلات مالی و مصرف مواد مخدر کودک چهارساله خود را نزد متهم به قتل قرار داده بود.
ضرب و جرح عمدی، آزار و اذیت جنسی با اسپری واکس داشبرد، لواط به عنف از اقدامات مجرمانه کامران می باشد که با توجه به محتویات پرونده برای وی تقاضای مجازات قانونی را دارم.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: زمان جنایت من اعتیاد شدیدی به شیشه داشتم. شب حادثه همراه یکی از دوستانم به خانه فردی در شهرک اندیشه رفته و در آنجا شیشه مصرف کردیم. آتیلا را نیز همراه خود برده بودم. آن شب زیاد مواد مصرف کردم و از حالت عادی خارج شده بودم. نیمه های شب هنگام برگشت به خانه آتیلا در ماشین ادرار کرد و که این موضوع اعصاب من را به هم ریخت و دو سه ضربه به سرش زدم که این ضربه ها باعث مرگ او شد.
قاضی عزیز محمدی و چهار قاضی مستشار پس از آخرین دفاعیات متهم برای صدور حکم وارد شور شده و کامران را به اتهام قتل به قصاص و به اتهام لواط به عنف به اعدام محکوم کردند.

 

فروش سؤالات کنکور با قیمت مناسب شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از شیوه جدید کلاهبرداری افراد سودجو در فضای مجازی اینترنت با عنوان فروش سؤالات کنکور با قیمت مناسب خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالمطلب مرتضویان افزود: طی رصد کارآگاهان این پلیس در فضای مجازی اینترنت، در یکی از شبکه‌های اجتماعی فردی با قرار دادن متنی با موضوع فروش سؤالات کنکور، اقدام به ارتباط با داوطلبان کنکور می‌کرد غافل از اینکه این کار نوعی کلاهبرداری است.
افراد کلاهبردار با ارسال شماره حساب به افراد خواهان سؤالات کنکور، مبالغی را جهت فروش سؤالات از آنان دریافت می‌کردند که در ادامه افراد ساده لوح پس از واریز وجه و عدم ارسال سؤالات، متوجه کلاهبرداری فرد خاطی می‌شوند.
امروز مجرمان با درج آگهی‌های مبنی بر فروش کالاها و اجناس مختلف از فرد قربانی تقاضای پرداخت وجه به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های عابر بانک و یا به وسیله پرداخت اینترنتی می‌کنند، لذا کاربران باید مراقب باشند.
مرتضویان با تاکید بر اینکه رمز اول و دوم و کدCVV2کارت، اطلاعاتی محرمانه است، خاطرنشان کرد: از قرار دادن اطلاعات در اختیار دیگران خودداری کنید و در صورت مواجه با چنین افرادی مراتب را سریعاً با پلیس 110 و یا پلیس فتا در میان بگذارید.

 

مجروح شدن یکی از محیط بانان پارک ملی قمیشلو
با تیر اندازی شکارچی متخلف در پارک ملی قمیشلو شهرستان تیران وکرون یکی ازمحیط بانان این پناهگاه حیات وحش مجروح شد.
آقای کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به واحد مرکزی خبر گفت: در پی درگیری بین محیط بانان و دو شکارچی متخلف در ارتفاعات پارک ملی قمیشلو، عصر دیروز با اصابت گلوله یکی از متخلفان حبیب اله کریمی محیط بان از ناحیه پا مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
از متخلف شکار یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و مقدار زیادی مهمات کشف و دستگیر شد.
متخلف دیگر نیز از صحنه درگیری متواری شد که عملیات شناسایی و برخورد با وی ادامه دارد.

 

دستگیری باند کشوری سرقت در گلستان
چهار عضو یک باند کشوری تجاوز و سرقت به عنف به نام برمودا در گلستان دستگیر شدند.
سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی گلستان به واحد مرکزی خبر گفت: این افراد شرور تاکنون به 16 مورد تجاوز به عنف و سرقت در استان های خراسان رضوی و گلستان اعتراف کرده اند.
این افراد پس ازحدود چهارماه تحقیقات شناسایی و در یک عملیات پلیسی در ایستگاه بازرسی تنگراه مینودشت در ورودی شرقی گلستان پس از یک درگیری فیزیکی دستگیر شدند.
این باند هفت نفره بود که سه مرد و یک زن از این باند دستگیر شده اند و تلاش برای دستگیری دو زن و یک مرد این باند شرور ادامه دارد.
طعمه های این باند بیشتر زنان بودند و آنان با سرقت خودروها و حربه هایی همچون نشاندن یکی از زنان همدستشان در صندلی جلو ، اعتماد آنان را جلب و پس از سوارشدن مسافران زن در مکانی خلوت طلا ، پول و دیگر اموال با ارزش آنان را به زور و تهدید می گرفتند.
برابر دستور دادستان گلستان ،چون دامنه جرم این افراد گسترده است چهره متمهان برای شناسایی و اعلام جرم خسارت دیدگان از رسانه ها قابلیت پخش دارد.

 

جغد خشمگین در چنگال آتش نشانان
با سرد شدن هوای پایتخت و مواجه شدن پرندگان با کمبود غذا، جغدی دیگر به قفس کبوترها روی آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125، مبنی بر مشاهده یک پرنده خشمگین، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 15:30 دیروز سه شنبه آتش نشانان ایستگاه 24 را به محل حادثه در خیابان اتابک، خیابان روحانی، کوچه ابوالحسنی اعزام کرد.
در این حادثه هنگام رسیدن آتش نشانان مشاهده شد یک طوقه جغد بر روی پشت بام قفس پرندگان محبوس و چنگال آن بین توری قفس گیر کرده بود.
آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات اقدام به صید پرنده کرده و آن را بدون هیچ آسیبی به ایستگاه 24 و سپس به دفتر یگان حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل کردند.

دیدار پرحاشیه اسیدپاش با قربانی‌اش
یک قربانی اسیدپاشی جزئیات اولین دیدارش با فرد اسیدپاش پس از روز حادثه را تشریح کرد و خواستار مساعدت مسئولان برای پیگیری درمانش و همچنین اجرای حکمش شد.
سید محسن مرتضوی درباره اولین جلسه دادگاه که در آن برای اولین بار پس از روز حادثه با فرد اسیدپاش روبرو شده بود به ایسنا گفت: زمانی که وی را دیدم دچار لرزش در پاهایم شدم و حالم بد شد.
وی با بیان اینکه اولین دیدارمان در راهرو و پیش از شروع دادگاه بود، گفت: به همراه همسر و برادرم به دادگاه رفته بودیم که از او تنها پرسیدم برای چه این کار را انجام داد که در پاسخ به من گفت یکی از همکاران مرا برای انجام این کار تحریک کرد و مدعی شده بود که من پشت سر همسرش صحبت می‌کنم.
این قربانی اسیدپاشی با بیان اینکه دادگاه به ریاست قاضی علوی برگزار شد ادامه داد: فرد اسیدپاش در دادگاه هیچ ادعایی برای کارش مطرح نکرد و حتی اظهارات خنده‌آوری نظیر اینکه خود من از وی خواسته بودم که رویم اسید بپاشد را به عنوان علت کارش مطرح کرد!
یکی دیگر از دلایل مطرح شده از سوی متهم این بود که وقتی من در محل کار حاضر نبودم او به همسرم می‌گفته که من سر کار نیستم در حالی که این یک موضوع طبیعی است و هیچ علتی برای اسیدپاشی نیست.
مرتضوی همچنین از شکایتش از یکی از همکارانش که به عنوان عامل تحریک فرد اسیدپاش خبر داد و گفت: چند ماه پیش از این فرد نیز شکایت کردم که وی در جلسه بازپرسی مدعی شده بود که تا به حال مرا ندیده است.
این قربانی اسیدپاشی با بیان اینکه این همکار سابقم با قرار وثیقه 30 میلیونی آزاد شد گفت: در حال حاضر پیگیری پرونده به دادگاه کیفری سپرده شده و من اطلاعی از زمان برگزاری آن ندارم اما در این دادگاه علاوه بر فرد اسیدپاش از عامل تحریک فرد اسیدپاش نیز شکایت خود را مطرح خواهم کرد. مرتضوی درباره اینکه آیا فرد اسیدپاش پس از رویارویی با وی اظهار پشیمانی یا عذرخواهی کرد نیز گفت: اسیدپاش نه تنها به خاطر انجام کارش عذرخواهی نکرد بلکه من در عملکردش نیز حرکتی که نشانگر پشیمانی‌اش باشد را مشاهده نکردم.
این قربانی اسیدپاشی با بیان اینکه قانونی برای حمایت از قربانیان اسیدپاشی و همچنین محاکمه اسیدپاشان آن‌طور که باید و شاید وجود ندارد،‌ افزود: برابر اطلاعات من این قانون برای سال 1336 است که به نظر می‌رسد در حال حاضر کارایی چندانی نداشته باشد که البته در این زمینه متخصصان باید اظهارنظر کنند اما آنچه که مربوط به من است این است که بعد از گذشت چند سال حمایت چندانی از من نشده است.
مرتضوی همچنین درباره پیگیری‌هایی که برای کمک از مسئولان انجام داده نیز گفت: یک سال و نیم برای کمک گرفتن از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت دوندگی کردیم که پس از موافقت وی با اختصاص 50 میلیون تومان وام به من، این وام تبدیل به سه میلیون تومان وام صندوق مهر شد که آن را هم باید با سه ضامن و سند ملکی دریافت می‌کردم که به دلیل نبود شرایط از دریافت آن منع شدیم.
وی همچنین از نامه‌نگاری‌اش با شهرداری تهران برای دریافت کمک خبر داد و افزود: دکتر قالیباف نیز با پرداخت 18 میلیون تومان وام بلاعوض به من موافقت کرد که پس از طی مراحل اداری این رقم به 500 هزارتومان وام تبدیل شد که آن را سال گذشته دریافت کردم و این در حالی بود که 500 هزار تومان تنها هزینه 10 روز پانسمان من بود.
مرتضوی درباره ارائه درخواست کمک به کمیته امداد امام‌خمینی نیز گفت: پس از پیگیری‌های فراوان کمیته امداد اعلام کرد که شرایط من به گونه‌ای نیست که تحت پوشش آنها قرار بگیرم و سوال من این است که آیا باید بمیرم تا شرایطم برای حمایت کمیته امداد درست باشد؟
وی از رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا خواست مساعدت‌هایی داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های درمان و همچنین اجرای حکمش را در مدت زمان کمتری سپری کند.
این قربانی اسیدپاشی درباره آخرین وضعیت درمان خود نیز گفت: تعداد دیگری عمل جراحی باید انجام دهم که برای تامین هزینه‌های آن با مشکل مالی روبرو هستم.

شبکه سرقت های به عنف خودرو در مشهد متلاشی شد
6 تن از اعضای اصلی شبکه حرفه ای سرقت های به عنف خودروهای سواری در مشهد دستگیر و 9 خودروی مسروقه از آنان کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت های به عنف پژو و پراید در شهر مشهد پرونده ای برای پی گیری موضوع تشکیل شد.
سردار سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: بررسی های به عمل آمده در این باره حاکی از آن بود که سارقان تحت عنوان مسافر و در قالب گروه های دو تا سه نفری و با همراهی یک خانم جوان خودروهای سواری را کرایه و پس از کشاندن راننده به نقاطی کور و خلوت اقدام به سرقت های خشن با استفاده از قمه، چاقو و شوکر برقی می کردند.
کارآگاهان مطالعه پرونده های سرقت را در دستور کار خود قرار دادند و با دقت نظر علمی و کارشناسی و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان به سرنخ هایی دست یافتند که منجر به شناسایی دو تن از عاملان سرقت ها شد.
پلیس در این عملیات ضربتی دو تن از سارقان شرور به نام های رضا 38 و سمانه 26 ساله را ردزنی و آنان را سوار بر پژو405 مسروقه در محدوده منزل آباد مشهد دستگیر کردند.
متهمان در بازجویی های فنی در برابر شواهد و ادله غیر قابل انکار قرار گرفتند و با معرفی سه تن از همدستان خود به ارتکاب سرقت خودروهای سواری در مشهد اعتراف کردند.
در پی این اعترافات، کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی در اقدامی غافلگیرانه 4 تن دیگر از اعضای این شبکه را درحالی که با پراید مسروقه قصد فرار از مخفیگاه خود را داشتند دستگیر کردند.
اعضای این شبکه تا کنون به 13 فقره سرقت به عنف خودرو اعتراف و 9 خودروی مسروقه نیز از آنان کشف شده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که تا کنون 11شاکی پرونده شناسایی شده اند گفت: احتمال افزایش سرقت ها توسط اعضای این شبکه وجود دارد و شهروندانی که در شهر مشهد به این شیوه مورد سرقت واقع شده اند می توانند برای پی گیری شکایت خود هر چه سریع تر به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.
تحقیقات درباره این پرونده برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این شبکه سرقت های خشن ادامه دارد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زارع IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    18 8
    این فرد شیشه ای بیرحم وفاسدرا با شدیدترین روش باید اعدام کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    22 0
    شیشه ای نامرد، هر روز تعدادشون اضافه میشه.
  • سحر GB ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    10 0
    واقعا بعضیا جنون دارن ؟؟؟؟ چجوریاس ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 0
    پرنده خشمگین خیلی باحال بود
  • يه مادر IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    6 0
    واى واى واى ى ى ....خدايا مغزم داره منفجر ميشه،يعنى جي ؟ازار با واكس ماشين ديكًه جه صيغه ايه؟خدايا عجب صبرى دارى؟ اشكم بند نمي إد ... دلم مى خواد بميرم از اين خبرها ديكًه نشنوم.بميرم برات بميرم برات عزيز معصومم...
  • bijan IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    5 0
    از روزی که خبر را شنیدم مدام چهره این کودک معصوم جلوی چشمانم ظاهر می شود چرا یک عده این چنین خویی پیدا کرده اند ایا اینها انسان هستند یا حیوان؟ولی نه اینها هیچ کدام نیستند چون هیچ رحم و مروت و عطوفتی ندارند.چقدر این کودک مظلوم تنها و بی کس به دنیا امد وچقدر مظلوم و بی کس از دنیا رفت .چند روزه که هر وقت تنها می شوم و بیادش می افتم سیل اشک از چشمانم سرازیر می شود ولی چه فایده اشک ریختن و غصه خوردن .باید یک کاری بکنیم باید باید باید جلوی این جنایت ها رابگیریم باید ..............................................................................................................
  • ليلا A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    1 0
    خدايا دارم ديوانه ميشم مگه ميشه آدم انقدر كثيف و بي رحم باشه بخدا كه اعدام براش كمه