ایسنا نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی به ادعای مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر لابی برخی خودروسازان برای شماره‌گذاری خودروها پاسخ داد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه نشست هماهنگی دستگاه‌های متولی طرح زمستانه با بیان اینکه به نظر می‌رسد زمستان امسال سردتر و پربارنده‌تر باشد، گفت: اجرای طرح‌های مشترک موجب هم‌افزایی می‌شود و با نگاه واحد و با استفاده از سامانه اطلاعاتی می‌توانیم مدیریت سریعی در حوادث و سوانح داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال شاهد کاهش کشته و تصادفات بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

فرمانده ناجا درباره ادعای مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر لابی برخی خودروسازان برای شماره‌گذاری خودروها، گفت: برای لابی و درخواست به ناجا امیدی ندارند، اما ظرفیت‌های دیگری است که به آنان فشار می‌آورند و معمولا مهلت‌ها را از طریق کمیسیون، دولت و ظرفیت‌های قانونی دیگر تمدید می‌کنند که این مسئله از گذشته وجود داشته است و ما مخالف هستیم.

وی با اشاره به اعطای مهلت مجدد به برخی خودروها که برای نصب کیسه‌هوا و ترمز ضد قفل عمل کنند، تا پایان سال مهلت گرفتند، گفت: این مسئله علی‌رغم میل ناجا بوده و ما ناچار به همراهی هستیم و امیدواریم اتفاقات ژنو این بهانه را از خودروسازان بگیرد تا خودروی با کیفیت‌تر تولید کنند.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوالی مبنی بر نبود جای پارک در تهران و توقف همیشگی برخی از خودروها در کنار معابر، گفت: جرقه خوبی است که برای رفع این موضوع نیز فکری شود، اما مهمتر از آن تاخیر در اصلاح تعرفه‌ها و اعتبارات مربوط به اسقاط خودرو است که با تاخیر روبرو است. اما به نظر می‌رسد، آرام آرام باید بحث اسقاط خودرو سرعت یابد؛ به گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهد در هشت ماهه امسال 80 درصد کاهش عملکرد در زمینه اسقاط خودرو داشتیم که این مسئله خوب نیست و باید مشوق‌ها، تسهیلات و اعتبارات در این زمینه انجام گیرد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی مبنی بر معرفی خودروهایی که استاندارد یورو2 را نیز رعایت نکردند، گفت: مسئولان متولی باید نام خودروها را مصداقی عنوان کنند تا ما نیز بررسی کنیم.

معرفی اتوبوس جدید توسط اسکانیا

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانه و معاینه فنی را دو خط قرمز پلیس در طرح زمستانه 92 اعلام کرد.

سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی در حاشیه مراسم نشست هماهنگی طرح زمستانی 92 با بیان اینکه این نشست برای هماهنگی‌های نهایی با مسئولان سایر دستگاه‌های متولی در این طرح انجام شده است، گفت: در طرح زمستانه 92 شاهد افزایش 8.5 درصدی امکانات دستگاه‌ها هستیم.

وی در مورد ویژگی خاص طرح زمستان 92، گفت: یکی از ویژگی‌های این طرح، ایجاد تیم‌های مشترک نظارتی برای بررسی و نظارت در عملکرد ماموران و دستگاه‌های متولی در طرح زمستانه است و همچنین می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح را حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها در زمان مورد نیاز و حوادث مهم دانست.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه دستورالعمل مشترکی برای هماهنگی هر چه بیشتر میان دستگاه‌ها به امضای روسای سازمان‌ها رسیده است، گفت: از مردم نیز درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خود، به قانون توجه کنند.

مومنی در مورد خط قرمز پلیس در طرح زمستان 92 به ایسنا گفت: تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ، وسایل گرمایی و تغذیه و همچنین داشتن معاینه فنی خط قرمز پلیس در طرح زمستان 92 است.

وی با بیان اینکه این دو مولفه مهم از مبدا توسط ماموران کنترل می‌شود، گفت: گاها دیده شده که نقص ایمنی یک خودرو در جاده در زمستان موجب مسدود شدن محور می‌شود و برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات، ماموران به جد خط قرمزهای پلیس را از مبدا کنترل می‌کنند.

مومنی در مورد تمهیدات پلیس برای حمل و نقل عمومی نیز گفت: در این زمینه سخت‌گیری‌های بیشتری خواهد شد و از اتحادیه‌های صنفی نیز درخواست می‌شود نظارت بیشتری داشته باشند و عنوان کرده‌ام که اگر وسیله حمل و نقل عمومی یک مورد تصادف فوتی و جرحی داشته باشد و در حادثه مقصر شناخته شود، دفترچه رانندگی راننده خودرو باطل می‌شود.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، رانندگان حمل و نقل عمومی بیشتر در ذره‌بین پلیس هستند.

وی در مورد مهلت نقص اتوبوس اسکانیا نیز گفت: مهلتی داده شده است تا نواقص برطرف شود، اما این شرکت خودروی دیگری را که جدیدتر است، معرفی کرده که معایب اسکانیا را ندارد و درخواست شماره‌گذاری کرده است.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    47 0
    زیاد امیدوار نباش خودروسازها همیشه بهانه هاشون رو دارن هیچکیم جلودارشون نیست
    • کاکاوند IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      5 0
      تازه بهانه دستشان می افته میگن چون دولت تونسته مقداری از دلارهای بلوکه شده را بگیرد باید سهم بیشتری به ماه بدهد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    36 10
    تا وقتی توی فولاد مبارکه حلبی تولید بشه خودرو هم دارای کیفیت نمیشه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      2 8
      برای چی + دادید این بابا حتما تو ازمون استخدامیش قبول نشده که این حرف را زده
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      8 5
      حرف نزن کیفیتش خوبه
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    23 0
    گل گفتي
  • شایان IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    74 2
    تحریم خودرو برداشته می شود. به امید خدا قیمت ماشین میاد پایین
    • حسین A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      48 1
      خدا از زبونت بشنوه انشاالله
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      47 0
      هيچ چيزي نمي تونه كيفيته ماشينو ببره بالا جز آزاد كردن ورود خودرو . ٣٥ ساله اين خودرو داره توليد ميشه مگه اون موقع تحريم بوديم !!!
    • بی نام GB ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      20 0
      به امید خدا دیگه می تونن چراغ و آینه بغل و برف پاکن که در افزایش قیمت خودرو های جهانی پراید و پژو بسیار تاثیر گذار بود تولید کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      22 1
      تحریم خودرو برداشته میشه ولی قیمتها پائین نمیاید
    • بنده ی خدا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      13 0
      اگر واردات خودرو هم آزاد نشد مردم عزیز لطف کنند نخرند تا ارزان کنند. ایرانی ها نشان دادند که میتوانند مقاومت کنند ایران خودرو و سایپا که بزرگتر از گروه 5+1 نیستند که
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      16 0
      اون موقع که تحریم ها نبود خودروی با کیفیت داشتیم آیا؟
  • علی LU ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    32 8
    100% ماشین ارزون میشه
  • بهمن IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    9 0
    مشکل خودروسازان تحریم نیست ؛ مشکل آنها مدیریتی است که ندارند !
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    8 15
    ظاهرا اين توافق باعث شده هركي از هركي طلب داشته الان زبون باز كنه و پيگير طلبش باشه !!!
  • kamyab IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    19 0
    بهانه خودرو سازها فقط با آزاد سازی ورود خودرو به کشور رفع میشه همه خدا میدونه هم خلق خدا که تمام این حرف و حدیث ها بهانه است
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    18 0
    اساس خودروسازی مشکل داره و اونم انحصار بی چون و چراس. خودروی با کیفیت زمانی معنی میده و تولید میشه که رقیبی هم وجود داشته باشه
  • حميدرضاپيري IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 1
    تا زماني كه آقاي نعمت بخش و انجمن قطعه سازان هست هيچ اميدي به پايين آمدن قيمت خودرو نيست . شوراي رفاقت هم بايد رفاقت را تعطيل كند و به امر رقابت به معناي واقعي كلمه بپردازد. در نهايت بر اساس تجربه بايد بگويم كه منتظر افزايش قيمت هاي خودرو در ماههاي آتي باشيد.
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    16 0
    مگه اینا موقعی تحریم نبودیم خودروی با کیفیت تولید می کردند؟؟ واقعا که!!!!!!
  • مجتبا A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 0
    خدا وکیلی در حسرت خرید یه پرایدم !!! الان هم نمیدونم با لغو تحریم لوازم خودرو تقریباً تا چه حد تغییر و نوسان قیمت پیش رو داریم...! حالا که غرب راه اومده... شما رو به خدا انصاف نیست، مراعات مردم رو بکنید !
  • اهالی گلباف کرمان A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    7 0
    وقتی که بازار رو به اسم حمایت از تولید ملی به انحصار در آورده اند و با جان مردم بازی میکنند،انتظار خودروی باکیفیت انتظار بیجایی است.خودرو وقتی باکیفیت میشود که انحصاری در کا ر نباشد.اگر ادعای کیفیت دارند از آزاد شدن واردات خودرو خوشحال شوند.تا کی با جان مردم به اسم حمایت از تولید ملی بازی بشه؟تا کی مردم به پرایدهای حلبی و گران قیمت در جاده ها بمیرند؟تا کی هزینه بیماران قلبی روی دوش مردم و دولت بخاطر خودروهای بی کیفیت؟لااقل واردات خودروهای 3 سال کار خارجی آزاد شود.بخاطر اینکه میگویند یک عده معدود بیکار نشوند،یک ملت را اسیر خودروساز کرده اند
  • ایرانی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 6
    من دلم پررررراید فوووول می خواد!!!
  • جگر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 0
    هیچ وهیچ وهیچ همش پیچ
  • مرد آزاده A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    نظراتی که هست خیلی سطحی است . به امید خدا دولت و خودروسازان باید تلاش کنند در ساخت یک خودروی داخلی با کیفیت بالا ، قیمت ارزان با قابلیت صادرات و رقابت با نمونه های هم قیمت خویش در بازار بع خودکفایی 100 درصد برسیم و از فرصت ایجاد شده نهایت بهره ببریم و از شرکتهای خارجی بعنوان شرط حضور در بازار ایران را در ازای قرار دادن دانش فنی کلیه قطعات خودرو مثل ساخت موتور پر قدرت و کم مصرف و... بخواهیم .