معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ملی صنایع هوایی و فضایی کشور از شناسایی 15شرکت دانش بنیان به منظور ارائه تسهیلات به این شرکت ها خبر داد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه ملی صنایع هوایی و فضایی کشور که در مصلی تهران در حال برگزاری است، از شناسایی اولین گروه از شرکت های دانش بنیان به منظور ارائه تسهیلات به این شرکت ها خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و مهر، دکتر سورنا ستاری اظهار داشت: «15 شرکت دانش بنیان شناسایی شده که 7 شرکت آنها در حوزه هوا فضا است. این شرکت ها از تسهیلات ویژه گمرکی، معافیت مالیاتی، ارائه تسهیلات کم بهره و حتی بدون بهره درازمدت و کوتاه مدت و امکان استقرار در پارک های علم و فناوری بهره مند می شوند. جلساتی نیز با وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شده و با راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی طی دو ماه آینده می توان به شرکت های دانش بنیان شناسایی شده تسهیلات یاد شده را ارائه کنیم. مهمترین تسهیلاتی که با اجرای این قانون در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد، بازار بزرگ صنایع کشور است. »

وی با اشاره به این که با صنعت هوافضا غریبه نیست، تصریح کرد: پدرم - فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش - از نسل طلایی این حوزه بوده و من نیز ماکت‌های زیادی را به یادگاری از این صنعت در منزل دارم.

ستاری یکی از برنامه‌های معاونت را ارتقاء صنعت هوایی عنوان کرد و گفت: طی هفت، هشت سال اخیر در صنعت هوایی چندان کاری صورت نگرفته است و به این حوزه ظلم شده است. پتانسیل بسیار خوبی در حوزه هوانوردی و به ویژه حوزه اویونیک( سیستم اطلاعات کادر پرواز) در کشور وجود دارد که تقریبا دست نخورده است و می توان با هماهنگی در صنایع مختلف از سر ریز فناوری های حوزه هوافضا در سایر صنایع بهره برد.

وی افزود: «تلاش هایی از سوی ستاد توسعه فناوری هوا فضا در حوزه هوا فضا شده است، ولی کافی نیست. به منظور توسعه جدی صنعت هوایی کشور در کنار ستاد توسعه هوا فضا اقدام به ایجاد ستاد هوانوردی در معاونت علمی شده است. اکنون در معاونت علمی، بحث هوایی یا هوانوردی به صورت جدی دنبال می شود تا بتوانیم اقتدار خود را در این حوزه حفظ کرده و از نخبگان این حوزه نهایت استفاده را ببریم، حتی می‌توان تعداد زیادی از نفرات برتر کنکور را به این حوزه سوق داد.

وی مهم ترین اولویت این معاونت را ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: سازمان هلال احمر طی 4 سال آینده نیازمند 50 فروند هلی کوپتر است که این نیاز قرار است توسط شرکت های دانش بنیان داخلی تامین شود.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری گفت: برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان داخلی و گرفتن بازارهای داخلی و دریافت مناقصه های بخش دولتی حاضر به ارائه ضمانت از سوی معاونت علمی و فناوری به نهاد های مختلف هستیم. در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیشرفت امور مورد نیاز کشور، از آبروی شخصی خود نیز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان استفاده می کنم.

وی با تاکید بر کمبود وقت برای انجام فعالیت ها گفت: اکنون تنها کمتر از 1000 روز کاری در برنامه داریم که باید بتوانیم اولویت های معاونت علمی و فناوری را در همین زمان کوتاه اجرایی کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش از دیگر اهداف بازار سرمایه گذاری این معاونت را کسب مناقصه های حوزه نفت گاز و انرژی عنوان کرد و گفت: باید علاوه بر بازار صنایع هوایی در حوزه های دیگر نیز سرمایه گذاری ویژه ای شود. توربین‌ها و کمپرسورهایی که در حوزه صنعت نفت و گاز از آن استفاده می شود، با استفاده از فناوری های استفاده شده در صنعت هوایی و فضایی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به درخواست های شرکت های دانش بنیان در حوزه هوا فضا یادآور شد: این شرکت ها درخواست طراحی هواپیماهای 10 تا 19 نفره را دارند که در حال حاضر نیز چند سری از این هواپیماهای کوچک در حال ساخت است.

ستاری از تجاری سازی 30 فروند از این هواپیماها خبر داد و یادآور شد: این هواپیماهای کوچک موفق به دریافت تاییدیه های بین‌المللی شدند و باید با تقویت این صنعت از طریق ایجاد بازارهای لازم تجاری سازی را در حوزه‌های هلی‌کوپترسازی نیز تسری دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: ساخت هواپیماهای سبک در کشور نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور گفت: در حال حاضر ما دارای شش میلیون بیکار در کشور هستیم که اگر رشد اقتصادی همین هشت درصد فعلی باشد تنها می‌توانیم این 6 درصد را حفظ کنیم و یکی از بخش‌های مهم برای بازار کار در این زمینه بخش هوایی می‌تواند باشد. وی با بیان این که برای ایجاد هر شغلی نیازمند 160 میلیون تومان اعتبار هستیم، تصریح کرد: هر مکانیزمی که بتواند این رقم را کاهش دهد باید به سمت آن حرکت کرد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    12 3
    بالاخره پراید هواییم اومد هوراااااا عزرائیل اماده باش
  • بی نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    10 2
    شما که 19 نفرشو ساختین چی میشد 20 تش میکردین که رند میشد؟
    • سهراب IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      1 1
      برادر یا خواهر گرامی، گواهی‌نامه‌های پروازی که از سوی سازمان رگولاتوری هوائی آمریکا تنظیم شده اند به دو قسمت زیر بیست نفر و بیست نفر به بالا تقسیم میشوند. کسب گواهی نامه های پروازی هواپیماهایی با ظرفیت بیست نفر و به بالا تفاوت های فاحشی با گواهی های اجازه ی پرواز هواپیماهای زیر بیست نفر دارد؛ به همین دلیل بسیاری از هواپیماها از این رده، نوزده نفره هستند که امثال آن در دنیا زیاد ساخته شده است
  • فرزانه A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    آواز دهل از دور خوش است ...