بالاخره دوباره آلودگی هوای برخی مدارس تهران را تعطیل کرد و موجب اجرای طرح سراسری زوج و فرد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که عصر امروز غلظت آلاینده های هوای تهران (عمدتا ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون) از هشدار هم رد شد و به ۱۶۰ رسید. به گفته یوسف رشیدی، رییس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در برخی از ایستگاه های سنجش بیش از ۱۸۰ بوده است. یعنی در آستانه اضطرار. البته استاندار تهران گفته عدد آلودگی ۱۷۸ است و در برخی مناطق از عدد ۲۰۰ هم عبور کرده.

اما شدت آلودگی موجب شد با تصویب کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران دوباره مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی در استان تهران به جز شهرهای دماوند و فیروزکوه تعطیل شوند. در بقیه مقاطع هم زنگ ورزش تعطیل است. همچنین طرح سراسری زوج و فرد از در خانه ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۶ اجرا می شود. البته فقط چهارشنبه. ضمن اینکه فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی هم فعلا ممنوع است.

البته کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مصوبات دیگری هم داشت که برخی از آنها را تایید نکرد؛ مثل لغو بازی پرسپولیس-میلان. او در این باره گفت: پیشنهادی در این خصوص به ما ارایه نشده و ما هم تصمیمی برای آن نگرفته‌ایم.

همچنین محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران گفته که از صبح امروز سه شنبه، فعالیت واحدهای سیمان و کارخانجات آسفالت و معادن تولید شن و ماسه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

او به ایسنا گفت: با پیگیری‌های اداره‌کل محیط زیست استان تهران و هماهنگی وزارت نفت، قوه قضائیه و شرکت ملی گاز مقرر شد نیروگاه بعثت از روز چهارشنبه تنها از سوخت گاز استفاده کرده و استفاده از سوخت مازوت توسط آن ممنوع شد.

اما پیش بینی ها نشان می دهد اوضاع جوی همچنان بدون تغییر است. استاندار دراین باره می گوید: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور روند پایداری جوی تا پنجشنبه ادامه دارد. در صورت ادامه این روند و افزایش غلظت آلاینده‌ها جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران ظهر جمعه مجددا تشکیل و برای هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

او همچنین راه حل کاهش آلودگی تهران را خروج خودروهای فرسوده دانست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    ما دبیرستانیا ریه نداریما :/ آلودگی رو ما تاثیر نمیذاره...
    • محمد A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      آخه خوشگل من تعطیلی بخاطر ریه داشتن و نداشتن نیست که . هوای خونه ها همم مثل هوای بیرونه پس فرقی نمیکنه که تعطیلی از آن کی باشه مهم اینه که تعطیلی تردد ها رو کمتر کنه!
    • یک پزشک IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      دانش آموز گرامی، آلودگی هوا برای افراد و سنین مختلف خطرات و مضرات متفاوتی دارد. اگر دقت کرده باشید بعضی وقتها اعلام میشه که هوا برای گروه های حساس در حالت هشدار و برای سایرین در حالت ناسالم قرار دارد. علت اینکه دبستانها بیشتر تعطیل است همین مساله است. به عنوان مثال تکثیر سلولهای مغزی (که آلودگی هوا بر آن تاثیرگذار است) در کودکان کم سن و سال وجود دارد ولی در شما نوجوانان وجود ندارد . پس لطفاً خیلی احساس ناراحتی نکنید. ضمناً من هیچ منفعتی از تعطیل نشدن شما نخواهم داشت، صرفا علت علمی را بیان کردم.
    • مهدی A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      90 3
      با توجه به حرف شما( آقا محمد) و گفته های خوب شما( جناب پزشک) بنده قانع شدم :) ممنون از شما
    • احمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      4 1
      آقا محمد باید به شما بگم که درست است که کیفیت هوای خانه با بیرون تفاوت زیادی ندارد، ولی وقتی دانش آموز به مدرسه میره اونجا فعالیت میکند و همین رفت و برگش باعث افزایش تنفس و ورود بیشتر آلودگی به ریه ها و بدن خواهد شد. پس تعطیلی هم تاثیر دارد. ضمنا با تشکر از پزشک محترم که اطلاعات علمی هم به ما دادند و تشکر از مهدی که حرف درست را قبول کرد!
    • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      8 0
      یعنی مشکل آلودگی بخاطر ماشین هاست فقط؟ امروز از زمینهای کشاورزی یا بایر اطراف تهران خودم دیدم چه دودی در اثر آتش زدن زواید زباله های تهران به آسمان می رفت در ضمن این چندین ده هزار اتوبوس و مینی بوس دودزا و البته صدها هزار موتور سیکلت دوزمانه که البته برای نرم تر کارکردن روغن هم می سوزانند و از همه مهمتر ناخالصی سوخت گاز شهری خروجی از دودکشهای منازل و یا تنظیم نبودن سوخت آنها مسبب اصلی آلودگی هواست. اونا رو نمی تونن کاری کنن آدرس اشتباهی میدن به مردم. لطفا در این موارد مسولین روشنگری کنن.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      7 1
      نقش خودروسازهایی که خودروی پیکان وانت و نیسان وانت و پراید تولید میکنند چیست. چرا این خودروسازها 5 سال است که زیر بار استاندارد یورو 4 نمیروند و حالا که بحران آلودگی به وجود آمده باز هم 6 ماه اجرای استاندارد را به تاخیر می اندازند و به تولید ماشین های قراضه پراید و پیکان و پژو ادامه میدهند؟ چرا مردم باید جور کم کاری خودروساز را بکشند؟ چرا بودجه ارتقای استاندارد بنزین به یورو 4 و یورو 5 را تامین نمیکنید؟ مگر پالایشگاه های بنزین دولتی نیستند؟ مگر خودروسازی از رانت دولتی استفاده نمیکند؟ پس چرا ابزار فشار به این دو را فراهم نمیکنید؟ چرا به لابی خودروساز برای جلوگیری از کاهش تعرفه واردات خودروی ژاپنی و آلمانی جواب مثبت میدهید و آنوقت مردم را از استفاده از همین خودروهای تحمیلی منع میکنید؟
    • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      7 0
      تو ایران همه چیز زوری هست. بنزین و خودرو یورو 5 تولید کنید و اگر نمیتوانید تعرفه واردات خودرو را صفر کنید. حداقل اینجوری ظرف 5 سال بازار خودرو با خودروهای برقی و هیبریدی و کم مصرف ژاپنی و کره ای اشباع میشود تا آلودگی کم شود. تا چقدر صبر کنیم تا قراضه سازان داخلی کاری کنند؟
    • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      9 0
      مدیر خودروسازی آمده میگوید ما پراید، یعنی سمبل عقب ماندگی صنعت خودرو را تا سال 94 هم تولید مکنیم و بعد آنرا از رده خارج میکنیم، یعنی وقاحت تا چه حد که منت سر مردم میزارند.
    • بی نام NL ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      4 0
      جناب محمد حرفتان اشتباه است کاملاً. اگر هوای خانه با خارج از خانه فرقی ندارد، چرا به سالمندان و کودکان توصیه میشود از "خانه" خارج نشوند؟!
    • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      0 5
      چه مشکلاتی دارند تهرانیها!برای تعطیلی دعوا می کنند. ما شهرستانیا چی بگیماز این هوا؟!
    • سارا IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      2 3
      باریکلا دکتر
    • ابی IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      10 1
      چرا تمام کارخانه های صنعتی بزرگ در غرب تهران واقع شده است؟ 90 درصد جریان هوای تهران از غرب به شرق است و تمام الودگی های این کارخانجات رو به تهران میاره.اگه تو شرق یا جنوب باشند این مشکل پیش نمی اومد.
  • ایرانی A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    55 32
    اون وقت اینا کی درس میخونن!! حداقل پنج شنبه هارو بر گردونید!!!
  • دانش آموز IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    50 18
    ما دانش آموز های راهنمایی و دبیرستان رو تو این هوا تعطیل نمی کنند ولی دبستانی ها که دفعه ی قبل هم تعطیل بودن رو تعطیل می کنه واقعا ّبراتون متاسفم! نمیدونم که اگه ما هم براثر این آلودگی به بیماری های خطرناکی مثل سرطان رو بگیریم میخوان جواب خدا رو چی بدن
    • علی A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      6 1
      لطف کنید یا همه مدارس را تعطیل کنید یا اصلا تعطیل نکنید الودگی هوا برای همه خطرناک است
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    42 4
    معمولا روزهای آلوده شهر از علوم تحقیقات تا حدودی معلوم بود.ولی امروز واقعا فاجعه است به جز خونه های 2-3 کیلومتری هیچی معلوم نبود.
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    22 10
    بازم دبیرستانی ها ... بابا دمتون گرم ما آدم نیستیم .... مچکریم ....
  • ابراهیمی A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    طرحی در سال 62 به تصویب مجلس رسید که طبق ان فروش مسکن در تهران فقط منحصر به متولدان تهران ممکن بود و تا حدودی در پکن هم اجرا میشود. ممکن است دوستان بحث بیکاری شهرستانها را مطرح کنند اما باید توجه داشت که مشکل هر شهری باید در خودش حل بشه و بنا بر صادرات مشکل نیست من خودم کرجیم واقعا مهاجرت تدریجا همه چیز نابود میکنه و باید مهار بشه
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      16 80
      چین هم پشیمون شده از این طرحش
    • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      4 3
      خب شما حداقل به باورهای خودت احترام بذار و برگرد همون شهری که توش به دنیا اومدی
    • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      0 5
      شما تهرانی ها زیاده خواهی تون رو بذارین کنار همه چی حل می شه، شهرستانی ها اصلا حاضر نیستن سرزمین اجداد و آبادی شون رو ترک کنن
    • ابراهیمی A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      5 0
      بی نام دوم عرض کردم که من کرجی هستم نسل اندر نسل هم اینجا بدنیا اومدیم و در کزج هم زندگی میکنم نه تهران. اما باید تاوان تهران بدیم
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    146 1
    مسئولين خودتونم ماشين نميارين بيرون ديگه!! ...
    • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      9 0
      آخه اتومبیل های یک میلیارد به بالای مسئولین که دودی ازشون در نمیاد همشون استاندارد یورو 10 دارند!!!!!!
    • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      2 6
      مسوول باید ماشین بیاره که به وضایف مدیرتی و اداره کشور برسه. لطفا دوستان فکر کنند بعد حرف بزنن.
    • مسئولين IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      2 0
      به قول گفتنی بدون ماشین فتیره ..!
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      2 2
      آره عزیزم، باش تا نیان، مسئولین مملکتی در مواقع آلودگی هوا فقط با بی آر تی تردد میکنند.
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    32 3
    یکی بیاد از این حق مسلم ما دفاع کنه
  • ب A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    21 10
    من نمیدونم شاخص آلودگی باید به چقدر برسه تا همه اداراه ها و مراکز آموش عالی و غیره... را تعطیل کنن؟ یه رو رو تعطیل کنن انگار چرخه اقصادو پیشرفت علمی همشون نابود میشه...!!
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      16 43
      این دولت جسارت دولت احمدی نژاد رو در تعطیل کردن نداره.می خواد بگه تدبیر داره.ولی تدبیرش به ضرر ما تموم میشه تو آلودگی
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    21 7
    جون مادرت مارو تعطیل کن
  • عارفه IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    54 14
    ما دبیرستانیا چی.......خیلی بی ادبید!!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    51 37
    باید زوج و فرد برعکس اعمال بشه ... تعداد پلاک های فرد 11% بیشتر از زوجهاست ... و از طرفی ساعات تردد اختصاصی پلاک های زودج 18% درصد بیشتر و این عین بی عدالتی است ... باید روزهای زوج به ماشینهای با پلاک فرد و روزهای فرد به ماشین های با پلاک زوج اختصاص یابد تا شاخص بی عدالتی کاهش یابد ...
  • دایی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    18 7
    احتمالا ریه دانش آموزان راهنمایی که اکثر 12 و 13 ساله هستند از دبستانی ها قوی تره که باید تو این هوای آلوده و سمی به مدرسه برن. حالا که به لطف کاربلدی مسوولین و دولتهامون تو تهران برفی نمیاد تا راهنمایی ها هم تعطیل شوند لااقل نزارین به انواع بیمارهای مبتلا شن.
  • یه دبیرستانی A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    32 8
    آخه دیدن ما دبیرستانیا دفعه پیش که رفتیم حسابی با ریه هامون هوارو تصفیه کردیم و آمادش کردیم برای دبستانیا !!! و حالا هم دیدن کارمون خوب بوده دوباره اونا تعطیل شدن ما میریم برای تصفیه هوا !!!!!!
    • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      28 14
      ببن دوست دبیرستانی من ... این مسئله از قدیم بوده ... زمانی که ما هنوز دانشگاه نمیرفتیم دبیرستانی بودیم و شما دبستانی و اون موقع هم همین وضع بود ... اما باید یک نکته رو قبول کرد نمیشه به خاطر آلودگی هوا مملکت رو تعطیل کرد ... تعطیل کردن مدارس ابتدایی و پیش دبستانیها و مهد کودک ها باعث کاهش تردد میشه از طرفی کمترین خسارت رو به مردم و کشور وارد میکنه ... مرحله بعد از دبستانیها راهنمایی ها هستند که باز خسارت وارده از نرفتن اونها به مدرسه کمتر از دبیرستانه ... بعد از اون دبیرستان و بعدش هم دانشگاه و ادارات ... پس باید حق داد که مرحله به مرحله باید جلوگیری کرد ...
    • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      2 1
      خواهر من دبیر ریاضی تو مقطع راهنماییه . دوتا بچه داره یکی ابتدایی و یکی مهدکودکی (یک سال و نیمه ) الان با این وضع تعطیل کردن ، با دوتا بچه پا شده رفته مدرسه و بچه هاش تو راهروهای مدرسه سرگردونن . نه کسی نزدیکشه که بچه هاشو پیشش بذاره و نه می تونه خودش مدرسه نره . واقعا تکلیف اینجور افراد چیه؟ مدرسه هم که مثل اداره نیست که بگن خوب مرخصی بگیره چون بچه های مردم بی معلم می شن و اینطور که وضعیت هوا پیش میره کار یه روز دو روز نیست . واقعا موقع تصمیم گیری در کمیته اضطرار کسی به گزینه های احتمالی اینچنینی فکر نمی کنه ؟ اگه می خوان مدرسه هارو تعطیل کنن خوب یه دفعه از دم تعطیل کنن دیگه . دیگه رتبه بندی نداره که.
  • پریسا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    28 6
    واقعا باید کل ادارات و مدارس و دانشگاهها تعطیل بشه.همین امروز یک نفر از بچه های دانشگاه تهران جنوب بر اثر ناراحتی ناشی از الودگی بیمارستان بردن.
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      1 7
      دانشگاه تهران جنوب يعني كجا اونوقت ؟!!
    • رضا IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      5 1
      همه بچه های تهران جنوب
  • مهری IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    واقعا خدا از باعث و بانی این سرگردونی های مردم نگذره. آخه آقایون محترمی که صداتون از جای گرم درمیاد و فکرای بکر!! به مغزتون خطور می کنه، من نوعی که بخاطر گرفتاری های زندگی شاغل هستم، با یه بچه دبستانی و یه بچه مهدکودکی و ماشینی که توی خونه خوابیده فردا چه خاکی توی سرم بریزم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب حتما باید آژانس بگیرم و بچه هامو بذارم روی کولم و توی همین آلودگی و کثافت با خودم ببرم سرکار؟؟؟؟؟؟؟ آخه این انصافه؟؟؟؟؟؟ بعد چطوری هی شعار می دین افزایش جمعیت؟؟؟؟؟ با کدوم امکانات؟؟؟؟ همین ماشین زاقارت رو هم که نمی ذارین بیاریم بیرون...... بدبختمون کردین. واگذارتون به خدا......
    • سام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      1 6
      (اولا در مورداينكه زيرساختهاي لازم در بحث حمل و نقل عمومي تا حدودي مشكل داره حق باشماست) ولي اين دليل نميشه شما به فكر استفاده از حمل و نقل عمومي نباشيد،بايد هميشه راه دوم جز ماشين خودتون در نظر بگيريد،اگر ماشينتون مشكل پيدا كنه چه ميكنيد؟!!
    • بی نام EU ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      4 6
      من موندم آدم هایی مثل شما برای چی با یه دست چند تا هندونه برمی دارن؟شما بچه ها رو مدرسه می فرستین که از شرشون راحت باشید؟ پس چرا اصلا بچه دار شدید؟ زوری که نبود .
    • قندنمک A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      1 9
      شما برید تو بالکن یک نفس عمیق بکشید انشالله متوجه جریان خواهید شد.
  • پرهام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    21 11
    مگه ما دبيرستاني ها ريه نداريم؟مگه ما آدم نيستيم؟مگه مانفس نمي كشيم؟واقعاً جاي تاسف داره!!! تازه بيشتر اين دبستاني ها با سرويس ميرن خونشون ولي ما اكثراً پياده ميريم!!شك نكنين كسايي كه اين تصميم رو گرفتن بچه هاي خودشون دبستانين!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      21 10
      بار روانی تعطیل کردن دبیرستانها و دانشگاها و ادارات برای دولت خیلی منفی و سنگینه.چون نوعی اعتراف به بی تدبیری و بحران شدید آلودگی است.اونها ترجیح می دهند اعتراف نکنند ولی ما صدمه ببینیم
  • علی A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    13 4
    با توجه به الودگی شدید لطفا کلیه مدارس رادر روز چهار شنبه تعطیل کنید
  • کامبیز IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    15 2
    کمی به فکر این مردم بدبخت باشید اگر جون مردم براتون ارزش داره
  • علی A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    12 6
    فردا کلیه مدارس تعطیل شود
  • امیر IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    18 0
    ای بابا یه فکری برا کاهش آلودگی بکنند! آخه تا کی تعطیلی؟ دبستانی های ما قراره برا آیندشون تعطیل بودن رو یاد بگیرن؟
  • دبستانی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    18 11
    مارو تعطیل کردن خیلی خوشحال شدیم البته دوست داشتم دبیرستانی هم تعطیل باشن همه باهم ولی حالاکه نشده چه کیفی بکنم من توی چهارشنبه حالاکه ماششم هستیم واقعانمیدونم سال دیگه چجوری باید بدون تعطیلی زندگی کرد وایییییی
    • امیر A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      26 7
      توچی میگی جوجه؟ فازت چیه؟
    • پیش دبستانی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      3 0
      آخخخخخخخخخخخخخ جوووووووووووووون ماهم تعطیلیم هولا حالا بلم شادونه ببینم x:
  • امير A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    13 44
    افرين.زوج و فرد خيلي طرح خوبيه. هيچ وقت نظرهاي منو نميزاريد.
  • رضا A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    14 4
    خوب ما دبیرستانی ها هم که مشخصه هیچیمون نمیشه!نیست که ما دود شش داریم هیچیمون نمیشه..
  • خانم کارمند IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 1
    آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت تو رو خدا به داد ما برسید : من کارمند دولت هستم که فرزند مهد کودکی هم دارم ناگفته نماند که در وزارت بهداشت هم مشغول میباشم که فردا رو باید برم سرکار چون نه مهد تعطیل میشه و نه اصلا ما جرات مرخصی گرفتن رو داریم چون کافیه اسم مرخصی رو توی اداره ببریم تا آقای دکتر لب و لوچش آویزون بشه و تبعات بعدی که خودتون بهتر میدونین!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    15 4
    از 200 عبور کرده یعنی اضطرار دیگه....یعنی همه جا تعطیل باید بشه
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    18 9
    هوای تهران فاجعه است بنزین بی کیفیت مردم بی مسئولیت ( که برای عادی ترین کارهاشون از خودرو شخصی استفاده میکنن) همه علیه ریه ها بسیج شده اند
    • بی نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      3 1
      چه ربطی داره مسیولین بجای حمایت الکی از خودرو سازهای در پیت مون بیان تعرفه واردات خودرو رو کاهش بدن تا این خودرو های بی کیفیت و مردم مجبور نباشن بخرن برای حمایت از یه تعداد ادم سرمایه دار که این دولتی هام جز شونن(سهامداران ایران خودرو وسایپا) فقط باید فشار به مردم بیاد و زوج وفرد بشن هی شما ها هم هی بگین به به زوج و فرد
    • علي IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      2 1
      مردم بي مسئوليت يا دولت؟! بنزين بي كيفيت و ماشين بي كيفيت و... همش دستاوردهاي توليد با كيفيته !!
  • دنیا IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 1
    آقایون محترم خوب همه رو تعطیل می کردید . هیچ اتفاقی نمی افتاد هم ترافیکی بوجود نمی آمد هم دراین چند روز تعطیلی هوا بهتر می شد. فقط بلدین طرح زوج و فرد رو به اجرا در بی یارین. واقعاً مسخرس.....
  • بی نام EU ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 1
    بیشتر روزهای زوج این ممنوعیتها اعمال میشه.چرا؟ ایا دولت حاضر است که به تعداد روزهای تعطیل از حق بیمه اتوموبیلی که ترددش ممنوع بوده کم کند؟
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    5 0
    اتوبوسهای دودزا ......... اتوبوسهای دود زا ........ با همین چشمای کورشده از آلودگی خودم دیدم که یه اتوبوس با اون دود اتوبوس سیاهش تمام مرزداران رو سیاه میکرد و میرفت . بنزین ...... بنزین ....... بنزین غیر استاندارد ....... تراکم جمعیت ....... تراکم جمعیت ........در بیشتر مناطق تهران علاوه بر برجهای سر به فلک کشیده هر خونه دو طبقه تبدیل شده به ده واحد و هر واحد دستکم دو تا ماشین ...... مهاجرت بعلت کمی امکانات در شهرستانها وتجمع تمامی امکانات در تهران و سرریز شدن جمعیت تهران و کمبود فضای سبز نسبت به جمعیت و ....... و....... و ........ باعث شده که امروز دیگه اصلا" نشه نفس کشید . اکشال نداره . هوای بهشت زهرا تمیزه
  • بی نام JP ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 5
    راهش کنترل ورود ماشین به خیابون هست. بابا کجای دنیا هر کی با ماشین خودش هلک هلک راه می افته یه ساعت بره سر کار، یه ساعت هم برمی گرده اونم با ماشین دودزا و کلی آلودگی ایجاد می کنه؟ باید ممنوعیت ورود برقرار بشه یه چیزی بالاتر از زوج و فرد. بهرحال تا 2-3 سال آینده هم الودگی هم ترافیک غیرقابل مهار میشه. بعضی ها حاضرن دود بکشن به ریه هاشون و به ریه های مردم هم دود بدن و ساعت ها تو ترافیک بمونن، ولی از پرایدشون جدا نشن!!
  • يه بنده خدا IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 2
    يعني چي كه راهنمايي هارو تعطيل نمي كنين ،من وقتي فهميدم تعطيل نيستيم گريه كردم،كريه كردمااااا،تو رو خدا ما رو هم تعطيل كنين تو رو خدا،التماس مي كنم،اگر سلامت آينده سازا ها براتون مهمه تعطيل كنيد،تووووووووووو روووووو خداااااااااا،ااااااااالتماس ميكنم،اَه تعطيل كنيد ديگه،
  • sama IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 1
    برادر من ششم دبستانه 5برابر من هیکلشه 70کیلو هست اونموقع این چه دلیلی برای تعطیلی داره ششم دبستان با یه کلاس اولی قابل مقایسیه است ؟5سال اختلاف سنی دارن اگه اینطوره منم که سوم دبیرستانم باید تعطیل باشم چون اختلاف سنی منم با ششم دبستانی 5ساله والا
  • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    ماشينهاى زباله شهردارى از همه ماشينها آلوده تره ، بخدا وقتى مياد توى كوچه ما تا نيم ساعت هوا سياهه سياهه، اتوبوسها كاميونها و كارخانجات بايد بطور كلى يه فكر اساسى براشون كرد ، خانم ابتكار كه اينهمه ادعا داشتند حالا كه معاون رئيس جمهور شدن بايد يه فكرى بكنن ، ما تو خونه هم چشمامون ميسوزه و ضمناً از پارازيت هم غافل نشويم كه باعث سردرد و حالت سرگيجه و عصبيت ميشود
  • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    24 0
    خانم ابتکار جلوی این همه خودرو ی بی کیفت رو نمیتونی بگیری حداقل دود کش کارخونه هارو که میشه با یک هزینه کم فیلتر کرد .
  • عليرضا IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 0
    بچه هايي كه تعطيل ميشن رو سركار ببريم و يا هر چند روز يه بار براي گرفتن "مرخصي آلودگي هوا" از رييس و مدير سر خم كنيم تا حقمون رو بهمون بدن . واقعاً كه با اين تصميم گيري هاي كارشناسانه! رودخانه اي كاز بالا دست آلوده است رو از پايين فيلتر نميكنن ، آقايون تصميم گير!
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 8
    فقط طرح زوج وفرد در تهران جواب میده لطفاً مسولین امر توجه کنند با جان مردم بازی نکن !!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 8
    کاش همیشه این طرح اجرا میشد من امروز سی دقیقه زودتر به محل کارم رسیدم
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    6 0
    جلوز این مهاجرتها به تهران رو بگیرید زندگیمون فنا شد تو ازدحام جمعیت و ترافیک و دود و گرونی مسکن چرا باید متولد این شهر نتونه ماشین بیرون بیاره چرا نتونه خونه بگیره تا وقتی مردم شهرهای دیگه تو شهرهاشون نباشن وکاری نککن دولت هم کاری برای گسترش اون شهرها انمکنه خدا نکنه یه اتفاقی تو تهران بیفته /زلزله و.../ یا یه بحران دیگه اونقت باید خاک ریخت توی سر این. .. با سیاستهای تشویقی تنبیهی میشه مردم رو برگشتوند به شهرهاشون تا دیر نشده
  • خورانی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 0
    دردسر مادران شاغل با تعطیلی مدارس باز هم شروع شد .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 1
    احتمالا دبیرستانیها آبشش دارند که تعطیل نمی شوند
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 2
    شنبه و یکشنبه رو هم تعطیل کنید بریم شمال.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 4
    تمامی مراکز آموزشی را تعطیل نمایید.
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 0
    جمعیت الان حدود 75میلیونه و میخوان حد اقل 120میلیون باشه !!!!! وضع ما الان اینجوریه اگه 2برابر بشه فکر میکنین چه اتفاقی میفته ؟
  • بنده خدا RS ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    8 0
    با زوج و فرد کردن و اینجور کارای مقطعی مشکل هیچوقت حل نمیشه مثل اینه که بری برای سر دردی که به خاطر تومور مغزی ایجاد شده قرص مسکن بخوری! آیا بیماری خوب میشه یا فقط خودمونو گول میزنیم؟! همین طرح زوج و فرد هم پلیس داره رندوم انتخاب میکنه و هیچوقت همه رو جریمه نمیکنن و کاملا شانسیه! از همه اینا گذشته به گزارش خود پلیس هر کدوم از این ماشینای قدیمی و از رده خارج به اندازه 35 خودرو معمولی دارن آلودگی ایجاد میکنن و مقدار آلودگی این خودروهای از رده خارج با کل خودروهای معمولی تهران برابری میکنه. مسؤولین اگه دنبال یه کار درست درمون میگردن باید یه برنامه بلند مدت بریزن، خودروهای از رده خارج رو واقعا خارج کنن، تعرفه گمرکی واردات خودرو و هم کم کنن، بنزین رو هم سعی کنن کیفیتشو ببرن بالا والسلام
    • خلیل IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      5 0
      دقیقا همینطوره که شما گفتین. ولی انگار همه چشم و گوششون رو به روی وقایع بستن و کاملا دارن با هم لج و لجبازی می کنن. این وسط کی می سوزه؟؟؟؟؟؟؟ مثل همیشه مردم بدبخت!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 0
    من نمیدونم این آقایون چه فکری میکنند ومهد ها را تعطیل میکنند ؟ اولا" مگه هوای خونه با هوای توی مهد متفاوته ؟ دوما" وقتی اداره جات باز است مادرها مگه می توانند چند روز را مرخصی بگیرند وبقول آقایون بمانند خانه ؟ پس مجبورند بروند سرکار وبچه ها را هم با خودشون ببرند . پس این نه تنها فکر خوبی نیست بلکه نهایت بی فکری است .
  • کیشی A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 1
    ما مهندسا چی پس؟!!! :) آقا وجدانا آلودگی هوا دیگه همه اطراف تهران رو بدجور سیا پوش کرده.جاده ساوه شباش اصلا دید نداره وقتی میخوای بزنی بیرون سر درد و سوزش چشم و ... امون ادم رو میبره دوست خوبمن گل گفت: به جای این کارا کیفیت بنزین رو ببرن بالا..والا من نمیدونم تو این مملکت چی تو بنزین قاطی میکنن که درصد خلوص 4-5 عه!!!!!..رانی بگیری بریزی تو ماشین که از این بهتره بهترین کار تو این وضع ممکن لغو کامل گمرکی ممرکی و آزادسازی واردات خوروهای خارجیه
    • بی نام EU ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      0 0
      خود رو خارجی با بنزین داخلی درجا قیچی برگردون میزنه...و فرقی تو آلودگی ایجاد نمیشه
  • دانا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 0
    مشکل هوای تهران رو بالاخره کدوم سازمان باید حل کنه. کارشناسا معتقدند این مثله یه مرگ خاموشه که تقریبا اکثر شهرهای بزرگ کشور دچارشن. تازه با این اوضاع و احوال توصیه می کنند جمعیت باید زیاد شه. آخه برای چی زیاد شه. شما لطف کنید همین جمعیتی که دارن از آلودگی هوا از بین میرن رو حفظ کنید، افزایش جمعیت پیشکشتون.
  • مهدي IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    2 0
    مشكل با عوض شدن رئيس جمهور هم حل نشد ....!!!!!! ديگه به كي فحش بديم و مقصر نشونش بديم....؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 1
    آیا مراکز آموزشی دولتی هم تعطیل است؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 0
    من میخام برم مدرسه چرا تعطیل میکنید با این کاراتون آخرش من هیچی نمیشم
  • امیر A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 2
    طرح زوج و فرد باید در تمام ایم سال اجرا بشه.هرکی از جاش بلند میشه یه ماشین میاره بیرون
  • مهين IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 1
    شنبه ٩ آذر هم تعطيله؟!