سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در یک گفتگوی تلویزیونی صراحتا از عربستان سعودی به عنوان عامل پشت پرده انفجارها در مقابل سفارت ایران در بیروت نام برد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس سید حسن نصرالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی او.تی.وی لبنان عربستان سعودی را به دست داشتن در انفجارهای مقابل سفارت ایران در بیروت متهم کرد که به کشته شدن 25 نفر و از جمله رایزن فرهنگی ایران منجر شد.
این اولین بار است که حزب‌الله لبنان علنا عربستان را به دخالت های اینچنینی در خاک لبنان متهم می‌کند.  
نصرالله در ادامه گفته است گروه شبه نظامی عبدالله عظام یک امیر دارد که سعودی تبار است و من مطمئن شده ام که او با سرویس های اطلاعاتی عربستان سعودی که حامی و هدایتگر چندین گروه تروریستی در جهان است مرتبط بوده و تماس داشته است.
نصرالله گفت سازمان اطلاعات عربستان از عاملان این گروه حمایت و پشتیبانی کرده است. وی همچنین گفت سازمان اطلاعات عربستان در پشت حملات تروریستی هرروزه در عراق قرار دارد.
گروه عبدالله عظام که یک گروه مرتبط با القاعده است رسما انفجارها مقابل سفارت ایران در بیروت را پذیرفته و اعلام کرده بود  این انفجار پاسخی به دخالت ایران و حزب‌الله در سوریه است. 
این ادعا درحالی است که ایران بارها اعلام کرده دخالت هایش در سوریه صرفا جنبه بشردوستانه دارد و هیچ نیروی نظامی در این کشور ندارد. 
نصرالله نیز در ادامه این گفتگو تاکید کرده است که تصمیم حزب الله برای ورود به سوریه برای دفاع از امنیت لبنان بوده و ایران هیچ نقشی در آن نداشته است. 
26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاکی از تروریست ها وحش A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    35 23
    براساس منشور سازمان ملل هر کشوری این حق را دارد که در مقابل تجاوزات و تهدیدات بیگانگان از خود دفاع کند. سوریه نیز از این قانون مستثنی نیست در جریان اسارت تروریستها فعلا هویت اتباع 27 کشور خارجی در توطئههای آمریکا علیه سوریه آشکار شده است. متأسفانه هیچ نهاد و سازمان جهانی پاسخگوی این تروریسم بین المللی وسیع نیست تا بگوید شما چه غلطی در خاک سوریه میکنید؟
  • گل مراد A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    68 24
    خیلی تابلوئه کار عربستانه . عربستان به حزب الله هشدار داده بود اگر نیروهایت را از سوریه بیرون نکشی بیروت و طرابلس را به آتش می کشم . چه .... خوری ها . حالا ایران بگه کار اسرائیله . خود ایران می دونه کار عربستانه ولی دوست نداره به مردم بگه :که دیگه اسرائیل دشمن شماره یک ما نیست عربستان جاشو پر کرده .
  • كارمند A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    14 8
    مثل اينكه حقوق بگير هاي سعودي تو ايران كم نيستند البته زياد هم نيستند حدود 100 الي 150 نفر چون از نوع كارها واظهار نظرها وفضا سازي وغيره ميتوان به اين نتيجه رسيد همه اينها عملياتي نيستند و شامل پشتيباني تداركاتي سرشاخه وعملياتي در ارتباط با ايران در امارات وپاكستان بيشتر حضور دارند وتعدادي سمپات در مناطق مرزي شرقي كه اندك هستند و قريب به اتفاق بلوچ ها ومرزنشينان كسر شان خود ميدانند كه زير پرچم سعودي بروند.هر چند كه ممكن است با حكومت دربعضي نقاط يكجور فكر نكنند.زنده باد ايران وايراني.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    25 15
    ایرات باید سفیر عربستان را احضار و به او اعتراض کند.یادتان نیست در داستان موهوم ترور سفیرشان در آمریکا چه مسخره بازی درآوردند؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    10 4
    افراد مسلح گروه تروريستي جبهه النصره وابسته به القاعده، 12 راهبه سوري و لبناني را در شهر معلولاي سوريه ربودند.
  • بی نام EU ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    12 12
    ایران باید به سازمانهای بین المللی شکایت کنه
  • شاکی از تروریست ها وحش A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    24 6
    مشکل عربستان این است که با ایران همچون دشمن برخورد می کند.
  • شاکی ازمقامات تروریست عربستان A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    17 5
    کعبه این خانه خدا محل کسب درآمد و پول برای شاهزاده‌های عربستان شده که با پول مسلمانان عازم انجام فریضه حج اسلحه و مهمات و بمب تهیه بکنند و با آن شیعیان و مسلمانان را در کشورهای سوریه و عراق بکشند. باید کاری کرد. نباید دست روی دست بگذاریم و تماشاگر باشیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    9 3
    این دورژیم های اسرائیل و عربستان رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان با یک مقام بلند پایه رژیم های اسرائیل وعربستان که شدیدا به آمریکا وابسته هستند
  • مظلوم A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    7 2
    سازمان های بین لمللی با تروریست همدستی و هماهنگی می کند
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    9 7
    هدف عربستان ازتلاش برای ناامنی درلبنان و عراق جبران ناکامی های درکشورسوریه است
  • شاکی از تروریست وحش عربستان A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    6 1
    پول مکه وپول نفت مقامات عربستان دچار روحی وروانی کرده است عامل انفجاری شهر لبنان دست داشته اند
  • شاکی از رژیم جعلی وحش صهیونیستی A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 6
    اسرائیل مسئول ترور فرمانده حزب‌الله است رور یک فرمانده حزب الله را محکوم کرد و گفت: مسئولیت این اقدام جنایتکارانه و تروریستی بر عهده رژیم صهیونیستی خواهد بود.