تحلیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی  1979

بازی (Revolution: 1979) درباره رویدادهای اوایل انقلاب اسامی ایران، تسخیر لانه جاسوسی، دستگیری اعضای سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و مأموریت آزادسازی افراد دستگیر شده توسط نیروهای آمریکایی است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای، تاریخ انقلاب اسلامی مردم ایران از ابتدا با موضع‌گیری و عنادورزی استکبار جهانی در قالب‌های مختلف اعم از وقوع جنگ تحمیلی و به دنبال آن تحریم‌های ناجوانمردانه و هجمه فرهنگی با هدف تضعیف این واقعه عظیم قرن که در بسیاری از نقاط جهان الهام ‌بخش حرکت‌های آزادیخواهانه و بیداری در میان ملت‌ها بخصوص جهان اسلام بوده، همراه است.

اکنون دنیای غرب با بهره گیری از اهرم فرهنگ و به تعبیری تشدید جنگ نرم در طول سالیان اخیر و تولید و ارایه کالاهای فرهنگی در فرمت سینما و دنیای گیم، مقابله با انقلاب اسلامی را در دستور کار دارد.

بازخوانی حرکت غرب در قالب یادشده بخصوص در حوزه گیم در طول این سال‌ها منجر به ارایه تولیداتی بوده که «ایران هراسی» و «اسلام ستیزی» را برای گمراهی و تحریف واقعیت‌های کنونی جهان که بسیاری از مشکلات آن از مغرب زمین کلید خورده را در تولیدات مرکز سرگرمی استکبار به دنبال داشته است.

نمونه متاخر آن که در پی تولید فیلم جعلی و موهن «آرگو» برگرفته از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام بوده است، بازی رایانه‌ای 1979 است.

بازی (Revolution: 1979) درباره رویدادهای اوایل انقلاب اسامی ایران، تسخیر لانه جاسوسی، دستگیری اعضای سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و مأموریت آزادسازی افراد دستگیر شده توسط نیروهای آمریکایی است.

ساخت این بازی توسط شرکت Ink Stories که یک شرکت آمریکایی است، کلید خورده و مؤسس و مدیر عامل شرکت شخصی ایرانی به نام نوید خوانساری است. این شخص که اکنون ۴۱ سال سن دارد تا ۱۰ سالگی در ایران زندگی کرده و بعد از انقلاب اسلامی به همراه خانواده‌اش به کانادا رفته است. وی از سازندگان و طراحان اصلی بازی GTA بوده است.

بر اساس اطلاعات سایت IGN این بازی درباره جوانی تهرانی به نام رضا است که بدون هیچ ایده سیاسی و تحت تأثیر جو حاکم، وارد جریان مبارزات برای سرنگونی رژیم شاه می‌شود که پس از خیانت نیروهای انقلابی به او، تصمیم می‌گیرد در مأموریت «چنگال عقاب» که برای آزادسازی کارکنان سفارت آمریکا توسط نیروهای آمریکایی طراحی شده، به طور مخفیانه کمک کند.

خوانساری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Russia Today عنوان کرده است که می‌خواهد در این بازی به مسایلی در ایران از قبیل حجاب، نظارت و سانسور بپردازد. او همچنین می‌گوید که در این بازی سعی شده نشان داده شود که چگونه یک فرد می‌تواند فریب بخورد و به یک فرد تندروی ضد آمریکایی تبدیل شده، به مبارزه با شاه بپردازد.

وی در ساخت این بازی از افراد ایرانی دیگری از قبیل فرشاد فراحت (از عوامل ساخت فیلم آرگو) و نوید نگهبان استفاده کرده است.

این بازی که برگرفته از روایت جعلی فیلم آرگو است، عنوان می‌شود که بهار سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر خواهد شد.

به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، تولید فیلم و گیم با موضوع ایران‌هراسی در سالیان اخیر نشان‌گر ترس استکبار از ایران قدرتمند و مستقل و تلاش برای تضعیف آن با اهرم فرهنگ و و مخدوش کردن چهره صلح‌طلب و پیشرفته این کشور با رنگ و لعاب خشونت مجازی است. استفاده از ابزار گیم به قصد تاثیرگذاری و تحریف وقایع انقلاب اسلامی و پنهان کردن نقش استکبار در تحمیل رنج و درد بر مردم ایران که خود قربانی پدیده جنگ، خونریزی، خشونت و تروریست هستند، از اهدافی است که کمپانی‌های سرگرمی ساز غربی آن را دنبال می کنند. کارشناسان همچنین عقیده دارند در صورت اختصاص بودجه مناسب و توجه جدی دولت به صنعت گیم و فعالان این حوزه، شرکت‌های ایرانی از توانایی لازم برای تولید و عرضه بازی‌های جذاب، تکینکی و پر مخاطب برخوردارند.

صنعت گیم ایران در طول سالیان اخیر و به رغم محدودیت‌های بسیار در عرصه منابع و امکانات مالی و تحریم‌های تکنیکی و ظالمانه استکبار، بازی‌های ارزشمندو مناسبی نظیر «گرشاسب»، «میرمهنا»، «شبگرد»، «بیداری»، »دوران افتخار»، «ارتش‌های فرا زمینی»، « جاده های نبرد» و...  تولید و عرضه کرده است.

اکنون که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای صاحب صنعت گیم در دنیا شناخته می‌شود و به عنوان نخستین کشور جهان اسلام از این توانایی برخوردار است، جا دارد که مسیر ترسیم شده با تاکید بر توفیق‌های به دست آمده تداوم و مسوولان به این حوزه که از ارکان هنر - صنعت پرمخاطب سرگرمی به شمار می‌رود، اهتمام و التفات مضاعف ورزند.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نامدار IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    91 17
    ((به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، تولید فیلم و گیم با موضوع ایران‌هراسی در سالیان اخیر نشان‌گر ترس استکبار از ایران قدرتمند و مستقل و تلاش برای تضعیف آن با اهرم فرهنگ و و مخدوش کردن چهره صلح‌طلب و پیشرفته این کشور با رنگ و لعاب خشونت مجازی است)) ............ ((اکنون که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای صاحب صنعت گیم در دنیا شناخته می‌شود)) ..... تورو خدا اين مقالات رو كي مينويسه؟؟مرغ پخته خندش ميگيره،غرب و استعمار از چي ايران ميترسن؟؟اونا مث ما توهم توطئه ندارن بلكه فقط دنبال اينن پول دربيارن و نامبر وان باشن،اينهمه بازيهاي درجه 1جنگي عليه روسيه و ژاپن ساخته ميشه بخاطر ترس استعمارگراس؟! ايران كشور صاحب صنعت گيمه؟!
    • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      30 3
      آقاي نويد خوانساري يكي از پيشروها در زمينه تصويرسازي بازيها است. يادمه زماني كه مكس پين 2 به بازار اومد از اينكه يك ايراني اينهمه در توليد اين بازي كه يكي از پيشروها در زمان خودش بود، نقش داشته به خود باليدم. در دهر چو من يكي و آن هم كافر...
  • سيد حسن A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    76 0
    بنياد ملي باديهاي رايانه اي فقط پول بيت المال رو صرف بازيهاي بي كيفيتي ميكنه كه براي محاطب هيچ جذابيتي نداره. در توليد انبوه شايد پيشرفت كرده باشيم، اما شرافتا كي بازيهاي ايراني رو ميخره؟! بنياد ملي حتي پژوهش هاي علمي نسبت به بازيها و بازيكننان در ايران انجام نداده كه بفهمه ذائقشون چيه، كه يكي از وظايفش هست. حالا شما مي گيد ما قطب هستيم؟! بفرماييد كي تو ايران حالا خارج به جاي خود، يكي از اين بازي هاي ايراني رو بازي كرده؟!
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    30 1
    کسی حرف از پیشرفت زد باید طوری بزنی که فکش کنده بشه بره تو مدار زمین قرار بگیره . ی گندی زدن به این اینترنت که نمیدونی . شبا که سایتهایی که روی سرورهای خارجی هستن قطع میشه . روز هم که از سایتهای خارجی میخوایی دانلود کنی پدرت در میاد .
  • مهام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    40 1
    بازی گرشاسب رو برای حمایت از تولید کننده ایرانی خریدم . ولی حتا نصب نشد . من خودم برنامه نویس هستم . اوریجینال هم خریدم . روی بسته بندی جذاب اون فقط یک شماره تلفن بود . وقتی میگیری میگه شماره اشتباه است . سایتش هم شماره تماس نداره . بازی نصب نشد . پول من رفت و البته اعتماد من هم رفت ...
  • حامد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    21 1
    بنیاد ملی بازی های رایانه ای به منظور حمایت از صنعت بازی( به گفته خودشون) ران اندازی شد ولی همونطور که دوستان گفتن پول بیت المال رو بجای حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت بالا کنن، صرف سفر های خارجی، نمایشگاه های بی منی، و اظهار نظر در مورد بازی های ساخته شده خارجی می کنن. خوشبختانه میتونم با ارائه مدرک بگم که به هیچ یک از تولید کننده های مطرح کمک مالی نکردن و تنها شراکت داشتن تو پروژه ها ، اونم به این صورت که اگه یک بازی خوب در ایران 200 میلون هزینه داشته باشه، با کلی سر دوندن میگن هزینه تولید شمه 70 تومن هست، ما 35 مشارکت میکنیم و 50-75 درصد صود پروژه رو میخوایم. به ازای هر بازی های موجود ذر بازار مبلغی رو از ناشر دریافت می کنن و هر ناشر سالیه 100 میلیون تومن باید به سازمان بپردازه!!!!
  • رکسانا IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    36 2
    همش ادعا، ادعا، ادعا!!!
    • ناشناس A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      6 37
      منظورتون ادعا از طرف چه کسانی هستش؟ اگه آمریکا و غرب رو میگید موافقم.