فارس نوشت:

سومین جلسه دادگاه اختلاس از پرونده بیمه ایران در حالی برگزار شد که متهمان همچنان با رد اتهامات بر بی‌گناهی خود در این پرونده تأکید داشتند. سومین روز از رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران در دادگاه کیفری ساعت 10:30 امروز صبح آغاز شد.

این پرونده در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمد کشکولی و با حضور هیات قضایی رسیدگی شد.


متهم: من بهترین فرماندار انقلاب هستم و نمی‌دانستم دریافت این حقوق خلاف است

در ادامه روند رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران که از امروز صبح آغاز شده نوبت به محاکمه یکی از مسئولین استانداری تهران رسید.

این فرد بر اساس اعلام نظر نماینده دادستان تهران در دادگاه متهم به مباشرت در تصرف غیرمجاز 958 میلیون تومان، اختلاس 98 میلیون ریال و هزینه در ملک شخصی است.

این فرد با بیان اینکه من هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم، گفت: من 158 میلیون تومان دریافت کردم که این مبلغ در راستای ماموریت‌های اتباع خارجی صرف شد که رتبه اول کشوری را هم کسب کردیم.

او گفت: قرار شد این پول در استان تهران به حساب سازمان همیاری‌های شهرداری واریز شود که بر این اساس5.9 میلیارد تومان به حساب همیاری‌ها واریز شد.

این متهم با بیان اینکه در دیوان محاسبات تبریه شده و آنها این کار را تخلف دانستند نه جرم، گفت: چرا شما به حکم دیوان در مورد تبریه من اشاره نمی‌کنید و تنها به گزارش آنها استناد می‌کنید؟

او ادامه داد: در مورد 98 میلیون ریال نیز من نامه‌ای به بالا دستی خود برای ترمیم حقوق نوشتم و وی هم موافقت کرد.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما مدیر با سابقه‌ای هستی، چطور نمی دانستی که این روند خلاف قانون است و بالادستی نمی‌تواند حقوق را افزایش دهد؟

متهم در پاسخ گفت: دیوان محاسبات هم این مورد را تخلف ندانست، من اگر می خواستم پولی بردارم خیلی بیشتر می توانستم بردارم، من مدیرعامل سازمان همیاری‌ها بودم اما پولی برنداشتم.

متهم ادامه داد: من در 3 سالی که همزمان دو شغل داشتم، از سازمان همیاری حقوقی نگرفتم. من 3 بار ترور شدم و 22 سال در مناطق محروم خدمت کردم، من بهترین فرماندار انقلاب هستم و نمی‌دانستم که دریافت این حقوق خلاف است اگر می دانستم نمی‌گرفتم.

در ادامه این اظهارات فرد دیگری مطلع و مدیر بالادستی متهم با حضور در جایگاه، گفت: من با افزایش ماهی 700 هزار تومان حقوق ایشان موافقت کردم.

او گفت: برای ساماندهی افاغنه کسی را بهتر از آن فرد پیدا نمی‌کنیم، وی از فرمانداری به مدیریت اتباع آمد و این افزایش حق او بود.

قاضی گفت: حق را قانون تعیین می‌کند.

متهم پاسخ داد: بله درست است نمی‌دانستم، لطفا ایشان را تبرئه کنید.

وکیل متهم دیگر هم در ادامه این رسیدگی اظهار داشت: موکل من حقوق نگرفته بلکه تنها پاداش گرفته است.

قاضی گفت: خود متهم درخواست افزایش حقوقش را در دادگاه خواند، شما دفاع نکردید، حال در 5 دقیقه دفاع کنید.

وکیل گفت: حرف بسیار است و در 5 دقیقه نمی شود، به من وقت بیشتری دهید اما قاضی موافقت نکرد.

پایان سومین جلسه رسیدگی به پرونده بیمه ایران/ دادگاه بعدی 25 آذر

روز سوم دادگاه اختلاس از بیمه ایران که ساعت 10:30 امروز برای رسیدگی به اتهامات 18 متهم در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شده بود، بعد از رسیدگی به اتهام 6 نفر از متهمان، به کار خود پایان داد.

در این جلسه که از ساعت 10:30 شروع شده بود به اتهامات تعدادی از متهمان رسیدگی شد.

در این نوبت رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه، 4 نفر از متهمان بر اساس اعلام قاضی دادگاه غیبت داشتند و خود را به دادگاه معرفی نکردند.

قاضی کشکولی بعد از استماع اظهارات متهمان ختم رسیدگی به پرونده را ساعت 14:15 اعلام کرد و گفت: نوبت بعدی دادگاه دوشنبه 25 آذر ساعت 9:30 برگزار می‌شود.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =