فارس نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر روزی نیاز به غنی‌سازی 20 درصد یا فراتر از آن باشد، مجلس دولت را مکلف می‌کند تا با توافق آژانس نیازهای کشورمان برطرف شود.

علاالدین بروجردی در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته از تمام توان و تلاش خود استفاده کردیم تا بر دانش هسته‌ای مسلط شویم، افزو‌د: برخلاف اراده امریکا و هم پیمانانش به فضل الهی و مقاومت ملت‌، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش متخصصین و دانشمندان هسته‌ای ایران به فناوری هسته‌ای دست یافت که در این راه تعدادی از دانشمندان کشورمان شهید شدند.

وی به ‌نرمش قهرمانانه‌ اشاره کرد و اظهار داشت: در مذاکرات ژنو، گروه 1+5 ‌متفاوت‌تر از گذشته و با ادبیات دیگری صحبت می‌کردند‌ و تیم مذاکره کننده ایران هم با موقعیت برتری در این نشست حضور یافت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد توقف غنی‌سازی در ایران تاکید کرد: ‌در مقطع فعلی نیازی به غنی‌سازی 20 درصد نداریم و مطمئن باشید اگر روزی نیاز به غنی‌سازی 20 درصد یا فراتر از آن باشد، مجلس دولت را مکلف می‌کند تا با توافق آژانس نیازهای کشورمان برطرف شود.

‌بروجردی با اشاره به نکات مثبت و منفی منعکس شده در رسانه‌های داخلی و خارجی پیرامون مذارکات ژنو، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ‌با بهره‌گیری از شبکه‌های تبلیغاتی ‌و ‌هدایت افکار عمومی، به غلط از جمهوری اسلامی ایران در غرب هیولایی ساخته بودند که مصمم به ساخت بمب است.‌

وی با اشاره به انعکاس گسترده توافق ایران و 1+5 در ژنو ‌ادامه داد: بعد از توافق اولیه که آثار گسترده جهانی داشت، صهیونیست‌ها آنقدر عصبانی شدند که ایران را به فریب آمریکا و 1+5 متهم کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در نشست 1+5 ‌آمریکایی‌ها همیشه تصمیم آخر را می‌گیرند، تصریح کرد: در زمان آقای جلیلی هم در جلسه‌های داخلی نماینده آمریکا دیگر کشورها را وادار به موافقت یا مخالفت می‌کرد و دیگران تابع‌ تصمیمات‌ آمریکا بودند.

وی با تشریح و تبیین ‌دستاوردهای ‌توافقنامه ژنو گفت: با این توافقنامه ‌فضای منفی ترسیم شده علیه ایران ‌در غرب ‌شکسته شد و جهان فهمید که کشورمان به دنبال بمب هسته‌ای نیست.

بروجردی تثبیت توانمندی‌های‌ هسته‌ای را یکی دیگر از دستاوردهای توافقنامه ژنو بیان کرد و اظهار داشت: ‌توافق 1+5 بر غنی‌سازی 5 درصد ‌به معنی پذیرفتن و تثبیت ‌حق هسته‌ای ایران و ادامه غنی‌سازی است.‌

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌توقف استمرار تحریم‌ها را یکی دیگر از دستاو‌ردهای مذاکرات ژنو بیان کرد و افزود: با توافقنامه ژنو این امیدو‌اری است ‌که منحنی تحریم‌ها سیر نزولی ‌‌طی ‌‌کند و علاوه برتوقف تحریم‌ها، هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود.

این ‌نماینده مجلس ‌با بیان اینکه آمریکا را امروز نیز همچون گذشته ‌دشمن درجه یک خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: ‌ باید این نکته هوشمندانه مقام معظم رهبری را که فرمودند «به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد‌» به عنوان یک واقعیت بپذیریم.

بروجردی در پایان با بیان اینکه غربی‌ها در آینده برای فشار بر ایران از اهرم حقوق بشر و توانمندی‌های موشکی‌مان سوء‌استفاده خواهند کرد، تاکید کرد: ‌مجلس ‌تحولات را رصد می‌کند و در صورت لزوم همچون مجلس هفتم که با بهره‌گیری از اهرم مصوبات مجلس پروتکل الحاقی را متوقف کرد ‌این بار نیز در صورت نقض عهد، بر مواضع اصولی و دفاع از دستاوردهای هسته‌ای خود پابرجا خواهیم بود و راه را برای فعالیت پرشتاب دانشمندان هسته‌ای هموار خواهیم کرد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورباطن A1 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    13 2
    بعدش هم اجازه ندارید. ژنو یادت رفته عزیز؟
  • کیوان A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    20 0
    جناب اقای بروجردی بخاطر غنی سازی 20 درصدی بدترین تحریمها بر این کشور وارد شد اگر غنی سازی کمتر از 20 درصد فعلا نیاز نیست چرا این همه هزینه بر کشور وارد کردید؟ اگر اثرات این تحریمها را از نزدیک حس می کردید بعضی از نمایندگان محترم مثل شما .اینقدر راحت صبحت نمی کردید.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    12 0
    هيچ وقت نياز نداشتيم. شما راجع به اهميت واقعي غني سازي به مردم دروغ گفتيد و غلو كرديد و بزرگنمايي كرديد. آنقدر كه خودتان هم باورتان شد كه غني سازي تحفه است. كشور را نابود كرديد. همه شما بايد به خاطر اصرار تان به غني سازي و نابود كردن كشور محاكمه شويد.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    پس غني سازي 20% به بهاي نابودي اقتصاد كشور و پر كردن جيب مافياي قدرت بوده