ایسنا نوشت:

کودکان جهان هر سال در آستانه سال نو میلادی منتظر شنیدن خبرهای خوش از سوی بابانوئل هستند اما امسال ظاهرا بابانوئل خبرهای بدی برای آنها دارد.

در این پیام ویدئویی نمادین که از سوی سازمان جهانی «صلح سبز» منتشر شده، «جیم کارتر»، بازیگر مطرح انگلیس در نقش بابانوئل ظاهر می‌شود و در یک فضای تاریک و ترسناک اخبار بد و ناخوشایندی را نقل می‌کند.

وی می‌گوید: کودکان دلبندم، متاسفانه امسال اخبار بدی برایتان دارم. اکنون چند وقتی است که ذوب شدن یخ‌ها در قطب شمال تمام کارها و فعالیت‌های روزمره زندگی ما را غیرممکن و غیرقابل تحمل کرده است و به همین دلیل شاید چاره‌ای جز لغو کریسمس امسال نداشته باشیم.

در این پیام تصویری، جیم کارتر در یک زیرزمین متروک که از سقف آن قطرات آب چکه می‌کند با لباس‌های کثیف پشت دوربین ظاهر می‌شود. چهره وی در حالی به تصویر کشیده می‌شود که یادآور تصاویر فیلم‌های ترسناک سینما است و با تیره و تار شدن چهره وی در مقابل دوربین این فضا در ذهن بیننده تداعی می‌شود.

در واقع علاوه بر اینکه زبان فیلم به اندازه کافی تیره و تاریک است، استفاده از جیم کارتر به عنوان بابانوئل به تقلید از فیلم ترسناک "Rare Exports" محصول سال 2010 میلادی در فنلاند بر فضای مخوف این پیام افزوده است.

به نقل از شبکه سی‌بی‌اس‌لوکال‌واشنگتن، اگرچه هدف این پیام کودکانی نیست که منتظر برداشتن هدایای سال جدید میلادی از زیر درخت کریسمس هستند بلکه دقیقا مقامات و مسئولان کشورها را نشانه رفته است.

بابانوئل در این پیام تصویری در واقع به مقامات جهان نظیر اوباما که در فهرست اشرار او قرار دارد، هشدار می‌دهد.

کارتردر این پیام می‌گوید: من شخصا به اوباما و پوتین و سایر رهبران جهان نامه نوشته‌ام اما این نامه‌ها با بی‌تفاوتی آنها مواجه شده است. این اشخاص برای من در صدر فهرست اشرار قرار دارند.

این پیام تصویری به عنوان بخشی از تلاش‌های سازمان صلح سبز برای افزایش آگاهی‌ها و نگرانی‌ها نسبت به تغییرات جوی و ذوب شدن یخ‌ها در قطب شمال منتشر شده است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 20
    ارزششو داره که مزخرفات فاکس نیوز را منعکس می کنی؟
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    26 0
    بابانوئل بیا این شریعتمداری رو بردار واسه نتانیاهو کادو ببر...
  • رامین IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 0
    این خیلی کار قشنگ و فرهنگی که حداقل کاری که میشه انجام داد الان کشور ما هم دگیر این همه مصیبت خشک سالی و خشکیدن تالابها و... شده فقط هم به خاطر تغییرات آب هوایی نیست ولی بخش عمده قضیه هست الان دیگه تابستونها خیلی از شهر های ایران گرمای طاقت فرسایی دارند .آنها دارند الام می کنند یخهای قطبی داره آب میشه تا زنگ خطر را برای همه ما به صدار در بیارند چه فاجعه بزرگی انسان در پیش رو داره